Kārtējā ziema aizvadīta un kārtīgam motorsporta fanam par vienu no pirmajiem pavasara vēstnešiem noteikti kalpos Formula 1 sezonas sākums. 2018. gada pirmais starts Austrālijā tiks dots 25. martā. Kurš pārsteigs, kurš liks vilties? Centīsimies noskaidrot. Šoreiz izvērtēsim “Ferrari” komandas iespējas.

Vēsture

“Ferrari” vēsture sniedzas vēl pirms paša F1 čempionāta izveides 1950. gadā. Tieši “Ferrari” ir vienīgie, kas čempionātā startējuši katru gadu, un šajā laikā izcīnītas vairāk uzvaras un tituli kā jebkurai citai komandai. Pat 20 tukšie gadi 1980-tajos un 1990-tajos gados nemainīja faktu, ka teju vai katrs braucējs vēlējās braukt Enzo Ferrari radītajā vienībā. Iespaidīgi triumfi kā Šūmahera dominances gadi, Laudas pirmie tituli, kā arī latiņas uzstādīšana pirms pusgadsimta vijusies ar traģiskām avārijām, kas laupījušas Alberto Askari, Žila Vilnēva, Pītera Kolinsa, Volfganga fon Tripa dzīves, kā arī gandrīz lika pievienot Nikiju Laudu šim sarakstam. Emocijām un notikumiem bagātā vēsture ļāvusi “Ferrari” piesaistīt vairāk līdzjutējus no visām komandām un pat pēc 10 sezonām bez braucēju titula izcīnīšanas, “Ferrari” ir un paliek katra braucēja sapnis. Komandas izkarotā loma uz politiskās un ekonomikas skatuves gan sniegusi ievērojamas priekšrocības attiecībā pret konkurentiem, tomēr iedomāties F1 un “Ferrari” vienu bez otra ir grūti, tomēr pie jaunās vadības viss ir iespējams un Eklstona cienīga auklēšanās vairs nenotiks.

Kas jauns?

Iespējams, pēdējā Sebastiana Fetela un Kimi Raikonena kopīgās sadarbības gadā “Ferrari” veikuši vairākas ievērojamas izmaiņas – riteņu bāze kļuvusi par 14 centimetriem garāka, sasniedzot “Mercedes” izmērus, kas ļaus nodrošināt lielāku piespiedējspēku un pietuvoties ‘Sudraba bultām’ trasēs ar ātriem pagriezieniem, kur Maranello vienība pērn zaudēja visvairāk. Turklāt pagarinātā šasija ļauj radiatorus un gaisa dzesētājus novietot zemāk, tādā veidā kompensējot ar ‘halo’ sistēmu mainīto mašīnas smaguma centru.

Tieši “Ferrari” aizsāka revolūciju sānu gaisa savācēju lauciņā, kas viņiem sniedz vairāk laika pilnveidot risinājumu. Piedomāts pat pie plūdenākas gaisa novirzes caur atpakaļskata spogulīšiem. Daudz mazu pārmaiņu, tomēr “Ferrari” konservatīvo pieeju ir nomainījis daudz drosmīgāks dizains. Testos liela interese tika izrādīta arī par mašīnas aizmugurējo daļu, kur radīta dubultajam difuzoram līdzīga sistēma. Kamēr FIA to nav aizlieguši, visas iespējas gūt priekšrocības.

Foto: Scuderia Ferrari

Ko gaidīt?

Roberts Graudiņš: “No vadošajām komandām tieši “Ferrari” veikusi vispamanāmākās izmaiņas, tādēļ potenciālās komandas spējas ir mazliet miglā tītas. Testi parādīja, ka ar sacīkšu ātrumu “Ferrari” mazliet pieklibo, tomēr nevajadzētu izdarīt pāragrus secinājumus. Šogad dalījums “Mercedes” un “Ferrari” trasēs vairs nebūs tik izteikts, tādēļ ir cerības biežāk redzēt Hamiltona un Fetela cīņu trasē. Kimi Raikonena forma pēdējos gados nav bijusi pārāk laba, tādēļ nedrīkst aizmirst par “Red Bull” – itāļiem raksturīgi pirms sezonas izskatīties labāk, nekā sezona to pierāda. Cīņa par otro vietu būs spraiga, par pirmo gan sezonas pirmajā pusē diez vai.”

Aldis Putniņš: ““Ferrari” pilotu sastāvs nesola intrigu un uguņošanu – Maranello komanda ir izvēlējusies iepriekš ļoti veiksmīgo (rezultātu ziņā) taktiku likt visu uz vienu zirdziņu – Sebastianu Fetelu. Bet Kimi Raikonens ir vecs profs, kurš zina savu vietu un viņam labi maksā arī viņa 16tajā sezonā Formulā 1. Nav īsti iedomājams, ka Kimi regulāri varētu būt priekšā Sebam. Turklāt arī tas, vai Raikonens tiks pie vēl viena gada pagarinājuma “Ferrari” sastāvā nav tik ļoti atkarīgs no viņa paša snieguma, kā no citu potenciālo pretendentu rādītājiem un rezultātiem.”