Silverstonas jaunajā rallijkrosa trasē risinājās Pasaules rallijkrosa čempionāta pēdējās divas testu dienas un mediju diena. Tā bija iespēja redzēt visus galvenos favorītus kopā trasē un ārpus tās. Testos piedalījās arī “STARD” komada ar savu pamatsastāva pilotu Jāni Baumani.

Pirmajā testu dienā pārsteidz Renault Megane

Pirmajā testu dienā pirmspudiena perfektu debiju piedzīvoja Gerlēna Šišerī vadītās komanda GCK un “Prodrive” būvētā mašīna “Renault Megane R.S.”, ar kuru Žeroms Grožē Žanins uzrādīja laiku 42.792s. Tomēr pēcpusdienas sesijā to jau pārspēja 2016.gada WorldRX čempions Matiass Ekstroms ar savu jauno “Audi S1” – 41.601s.

“F1LV

Jānis Baumanis rīta pusē vēca 14 apļus ar 8.labāko rezultātu 44.264s, bet pēcpusdienā bija sestajā vietā, nometot no sava laika 1,5s un dienu pabeidzot ar rezultātu 42.754s.

Otrajā testu dienā ātrākie EKS

Silverstonā neiztika bez lietus un slapjas trases, kas bija pamatīgi ar dubļiem notraipīja jauno mašīnu, jaunos krāsojumus. Tikmēr ātrāko apļa laiku tabulā rīta 4 stundu sesijā ātrāko rezultātu atkal uzrādīja Ekstroms – 43.012s, bet Jānis Baumanis ierindojās 4.vietā ar laiku 44.545s un kopā veica 17 apļus. Tostarp pēcpusdienā uz pirmo vietu pacēlās otrs EKS pilots – Andreass Bakerūds, kurš veica 29 apļus ar labāko laiku 44.807s. Jānis Baumanis uzrādīja sesto laiku (46.795s), bet veica tikai 4 apļus. Testo ar RX2 automašīnu piedalījās arī Vasīlijs Grjazins, kurš otrajā dienā slapjā trasē piedzīvoja avāriju un apgāzās uz jumta. Kopā pa abām dienām gan Jānis nobrauca 54 apļus, kas bija 7.vislielākais apļu skaits testos. Visvairāk veica Gregors Demustjē (“Sebastian Loeb Racing”) – 91 apli.

Divu dienu Silverstonas testu rezultāti

Jāņa komandas bierds Ma komentē pirmo pieredzi

Pēc testiem Austrijā un Francijā Ma Kinghua bija pārstēigts par Supercar jaudu un čempionāta līmeni: “Supercar nenoliedzami ir monstrs! Paātrinājums ir iespaidīgs, bet vēl vairāk mašīna mani satrieca līkumos, jo saķere ir lielāka nekā biju gaidījis. Mans komandas biedrs Jānis ir ļoti labs braucējs un komandai ir daudz datu, kas kopā man palīdz adaptēties. Taču kopumā WorldRX mani pamatīgi pārsteidza – nav tā, ka šeit varētu ierasties Luiss Hamiltons un uzreiz sākt uzvarēt sacīkstēs. Tas nebūtu iespējams, jo šeit ir vajadzīga plaša pieredze: no rallija, sacīkšu braukšanas un varbūt pat drifta.”