“Renault” uzlabotais F1 jaudas agregāts, kas jau ir gatavs lietošanai un tika paredzēts pirmreizējai izmantošanai nākamnedēļ gaidāmajā Kanādas Grand Prix izcīņā, tomēr “Renault” pārstāvji norāda, ka Monreāla nebūtu īstā vieta, kur to izmantot visām komandām, it īpaši “Red Bull”.

Lai gan Žila Vilnēva vārdā nosauktajā trasē garu un ātru taišņu netrūkst, kas padara to par piemērotu komandām ar jaudīgākiem dzinējiem, ir jāņem vērā arī citi nosacījumi, un viens no galvenajiem no tiem ir izmantoto jaudas agrgāta komponenšu skaits, kā arī to nolietojums, jo, piemēram, izstājoties pirmajā aplī braucējs sataupa dzinēju pa 300 kilometriwm (vienu sacīkšu distanci). No “Renault” jaudas agregātu izmantotājiem šobrīd vistuvāk sodiem ir “Red Bull” braucējs Daniels Rikjardo un “McLaren” pārstāvis Stofels Vandūrns.

“Renault Sport F1” vadītājs Sirils Abitebuls norāda: “Mums ir jaunās specifikācijas dzinējs, tomēr vēl nezinām, kad to izmantosim, jo dažādām mašīnām atšķiras nobraukums, tādēļ jābūt piesardzīgiem un jāizvēlās pareizā vieta, kur to izmēģināt. Lai gan mums ir seši jauni dzinēji, neesmu drošs, ka būtu pareizi tos uzreiz piedāvāt visiem sešiem braucējiem. Vislielākās bažas man rada “Red Bull”. Vienmēr esam sadarbojušies ar komandām, lai sasniegtu labāko kopīgo rezultātu. Jaudas pieaugums ir neliels, tomēr apzināmies, ka neesam vienīgie, kas spēruši soli uz priekšu. Galveno jaudas pieaugumu varam gaidīt no paša iekšdedzes dzinēja, nevis tā komponentēm. Tas ir mūsu uzmanības centrā visu šo gadu, un, iespējams, būs arī nākamgad.

“F1LV

Neraugoties uz “Renault” skaidrojumiem, izvirzīta teorija, ka patiesais kavēšanās iemesls ir viņu neglābjami irstošās attiecības ar “Red Bull” vienību, kas šobrīd aktīvi ved pārrunas ar “Honda” par potenciālo sadarbības uzsākšanu jau no nākamās sezonas. Ja tā notiks, par “Renault” vienīgajiem izmantotājiem kļūs tās rūpnīcas komanda un “McLaren”, kas pagājušās sezonas izskaņā pārtrauca sadarbību ar “Honda”.