Formula 1 sacīkšu daļas vadītājs Čārlijs Vitings ir pārliecināts, ka jaunā programmatūra atļaus tiesnešiem precīzāk un pilnvērtīgāk izpētīt “Ferrari” komandas enerģijas atjaunošanas sistēmas (ERS) darbību un tās atbilstību noteikumiem pēc vairāku komandu sūdzībām.
Par sistēmas legalitātes galvenajiem skeptiķiem kļuvušas abi “Ferrari” komandas galvenie konkurenti “Mercedes” un “Red Bull”, kas uzskata, ka baterijas projektētas tā, lai iekļautos FIA mērījumu robežās, bet nodrošinātu MGU-K sistēmu ar vairāk kā pieļaujamo 120 kW jaudu.
Pirmoreiz tiesnešu uzmanība šim jautājumam tika pievērsta Azerbaidžānas GP nedēļas nogalē, tomēr pēc ilgstošas izpētes pirms Monako GP F1 senākajai komandai tika dota zaļā gaisma turpināt izmantot atjautīgo ‘dubultbateriju’ risinājumu.
“Izmantojot dažādus sarežģītus procesus, secinājām, ka ar ‘Ferrari’ formulu viss ir kārtībā. Taču negribam tam iet cauri vēlreiz, tādēļ pilnveidojām savas sistēmas, lai iegūtu vairāk mērījumu. No Kanādas varēsim datus apstrādāt ātrāk un pilnai izpētēi vairs nevajadzēs divus posmus,” stāsta Čārlijs Vitings.
“Cenšamies monitorēt un saprast atšķirības starp abām “Ferrari” baterijas pusēm. Pārējās komandas savu bateriju izmanto kā vienu veselumu. Arī “Ferrari” tā ir viena, bet darbojas kā divas. Tā ir galvenā atšķirība. Domāju, ka tagad neesmu izpaudis nekādu īpašo noslepumu.” Vitings arī norādījis, ka formulas sarežģītās uzbūves un ierobežoto ERS komponenšu skaita dēļ papildus sensoru uzstādīšana ir ievērojami sarežģītāks process kā varētu no malas šķist.
Interesanti, ka paši “Ferrari” pārstāvji šo risinājumu sauc par bijušā tehniskā direktora Džeimsa Alisona un bijušā dzinēju departamenta vadītāja Lorenzo Sassi lolojumu. Abi minētie “Ferrari” bijušie darbinieki šobrīd strādā “Mercedes” komandā, kas izsaucis papildus negācijas no Toto Volfa puses.