Fernando Alonso ir pavirzījies vienu soli tuvāk, lai izcīnītu prestižo “Triple Crown” – uzvaras trīs prestižākajās sacīkstēs pasaulē. Pēc divām uzvarām Monako GP F1 sacīkstēs (2006. un 2007.gads), tagad Alonso ir triumfējis arī Lemānas 24 stundu braucienā.
Turklāt šī uzvara beidzot pie panākuma diennakts sacīkstē ir ļāvusi tikt arī japāņu kompānijai “Toyota”, kas jau pēdējos divus gadus bija ātrākā vienība WEC čempionātā un Lemānas sacīkstēs, tomēr tehniskas problēmas un incidenti neļāva izcīnīt uzvaru Lemānā.
“Toyota” ekipāžai Nr.8 izšķirošo pārsvaru nodrošināja Alonso un Kazuki Nakadžima, kuri naktī un agrās rītas stundās spēja atspēlēt pēc minūtes laika soda zaudēto laiku attiecībā pret otru “Toyota” ekipāžu. Kopā ar Alonso un Nakadžimu uzvaru šogad Lemānā svinēja arī Sebastians Buemī.
F1 vairs nav uzmanības centrā,tagad visa uzmanība būs Alonso,tad kad viņš izdomās vēlreiz startēt Indy500!Fetels ar Hamiltonu varēs siekaloties.
— Valdis Valters (@GeneralisLV) June 17, 2018
Otrajā vietā LMP1 klasē finišēja otra “Toyota” ekipāža ar Kamui Kobajaši, Maiku Konveiju un Hosē Mariju Lopesu sastāvā, bet trešā vietā palika “Rebellion” komanda, kamēr Džensona Batona pārstāvētā “SMP Racing” #11 ekipāža visai agri izstājās no cīņas par augstām vietām un galarezultātā palika trases malā ar dzinēja problēmām.
LMP2 klasē dominēja, gandrīz visu sacīksti vadībā atradās un uzvarēja “G-Drive Racing ORECA” #26 ekipāža ar Žanu Ēriku Verņē, Andrea Picitolu un Romānu Rusinovu sastāvā. Tā bija pirmā uzvara Lemānā visiem trim šiem pilotiem.
Tostarp GTE Pro klasē dubultuzvaru izcīnīja “Porsche” ar retro krāsojumiem: #92 ekipāža ar Kristensenu, Estre un Vantūru sastāvā, kā arī otrajā vietā #91 ar Līcu, Bruni un Makoviecki pie stūres.
Lemānas 24 stundu rezultāti
V | Klase | Mašīna | Piloti | Apļi | Atst. |
---|---|---|---|---|---|
1 | LMP1 | #8 Toyota | Buemi, Nakajima, Alonso | 388 | |
2 | LMP1 | #7 Toyota | Conway, Kobayashi, Lopez | 386 | + 2 Laps |
3 | LMP1 | #3 Rebellion | Laurent, Beche, Menezes | 376 | + 12 Laps |
4 | LMP1 | #1 Rebellion | Lotterer, Jani, Senna | 375 | + 13 Laps |
5 | LMP2 | #26 Oreca | Rusinov, Pizzitola, Vergne | 369 | + 19 Laps |
6 | LMP2 | #36 Alpine | Lapierre, Negrao, Thiriet | 367 | + 21 Laps |
7 | LMP2 | #39 Oreca | Capillaire, Hirschi, Gommendy | 366 | + 22 Laps |
8 | LMP2 | #28 Oreca | Perrodo, Vaxiviere, Duval | 366 | + 2.539s |
9 | LMP2 | #32 Ligier | De Sadeleer, Owen, Montoya | 365 | + 23 Laps |
10 | LMP2 | #37 Oreca | Jaafar, Jeffri, Tan | 361 | + 27 Laps |
11 | LMP2 | #31 Oreca | Gonzalez, Maldonado, Berthon | 360 | + 28 Laps |
12 | LMP2 | #38 Oreca | Tung, Richelmi, Aubry | 356 | + 32 Laps |
13 | LMP2 | #29 Dallara | Van Eerd, Van Der Garde, Lammers | 356 | + 27.097s |
14 | LMP2 | #33 Ligier | Cheng, Boulle, Nicolet | 355 | + 33 Laps |
15 | LMP2 | #23 Ligier | Buret, Canal, Stevens | 352 | + 36 Laps |
16 | LMP2 | #35 Dallara | Shaitar, Newey, Nato | 345 | + 43 Laps |
17 | GTE Pro | #92 Porsche | Christensen, Estre, Vanthoor | 344 | + 44 Laps |
18 | GTE Pro | #91 Porsche | Lietz, Bruni, Makowiecki | 343 | + 45 Laps |
19 | GTE Pro | #68 Ford | Hand, Muller, Bourdais | 343 | + 26.729s |
20 | GTE Pro | #67 Ford | Priaulx, Tincknell, Kanaan | 343 | + 1m59.292s |
21 | GTE Pro | #63 Chevrolet | Magnussen, Garcia, Rockenfeller | 342 | + 46 Laps |
22 | LMP2 | #47 Dallara | Lacorte, Sernagiotto, Nasr | 342 | + 4.645s |
23 | GTE Pro | #52 Ferrari | Vilander, Giovinazzi, Derani | 341 | + 47 Laps |
24 | GTE Pro | #66 Ford | Mucke, Pla, Johnson | 340 | + 48 Laps |
25 | GTE Pro | #51 Ferrari | Pier Guidi, Calado, Serra | 339 | + 49 Laps |
26 | GTE Pro | #95 Aston | Sorensen, Thiim, Turner | 339 | + 3m32.870s |
27 | GTE Pro | #71 Ferrari | Rigon, Bird, Molina | 338 | + 50 Laps |
28 | GTE Am | #77 Porsche | Campbell, Ried, Andlauer | 335 | + 53 Laps |
29 | GTE Am | #54 Ferrari | Flohr, Castellacci, Fisichella | 335 | + 1m39.044s |
30 | GTE Pro | #93 Porsche | Pilet, Tandy, Bamber | 334 | + 54 Laps |
31 | GTE Am | #85 Ferrari | Keating, Bleekemolen, Stolz | 334 | + 29.094s |
32 | GTE Am | #99 Porsche | Long, Pappas, Pumpelly | 334 | + 1m51.905s |
33 | GTE Am | #84 Ferrari | Griffin, Macneil, Segal | 332 | + 56 Laps |
34 | GTE Am | #80 Porsche | Babini, Nielsen, Maris | 332 | + 2.872s |
35 | LMP2 | #50 Ligier | Creed, Ricci, Dagoneau | 332 | + 4.753s |
36 | GTE Pro | #81 BMW | Tomczyk, Catsburg, Eng | 332 | + 23.627s |
37 | GTE Am | #56 Porsche | Bergmeister, Lindsey, Perfetti | 332 | + 37.026s |
38 | GTE Am | #61 Ferrari | Mok, Griffin, Sawa | 332 | + 2m32.499s |
39 | GTE Pro | #97 Aston | Lynn, Martin, Adam | 327 | + 61 Laps |
40 | GTE Am | #70 Ferrari | Ishikawa, Beretta, Cheever | 324 | + 64 Laps |
41 | GTE Pro | #69 Ford | Briscoe, Westbrook, Dixon | 311 | + 77 Laps |
42 | LMP1 | #5 Ginetta | Robertson, Simpson, Roussel | 289 | + 99 Laps |
43 | GTE Am | #86 Porsche | Wainwright, Barker, Davison | 283 | + 105 Laps |
44 | LMP2 | #44 Ligier | Bertolini, Jonsson, Krohn | 334 | + 54 Laps |
45 | LMP1 | #11 BR | Petrov, Aleshin, Button | 315 | Retired |
46 | LMP2 | #48 Oreca | Lafargue, Chatin, Rojas | 312 | Retired |
47 | GTE Am | #90 Aston | Yoluc, Hankey, Eastwood | 304 | Retired |
48 | LMP2 | #22 Ligier | Hanson, Albuquerque, Di Resta | 288 | Retired |
49 | GTE Pro | #64 Chevrolet | Gavin, Milner, Fassler | 259 | Retired |
50 | LMP1 | #10 BR | Hedman, Hanley, Van Der Zande | 244 | Retired |
51 | LMP2 | #25 Ligier | Patterson, De Jong, Kim | 237 | Retired |
52 | GTE Am | #88 Porsche | Cairoli, Al Qubaisi, Roda | 225 | Retired |
53 | GTE Pro | #82 BMW | Farfus, Felix Da Costa, Sims | 223 | Retired |
54 | LMP2 | #40 Oreca | Allen, Gutierrez, Guibbert | 197 | Retired |
55 | LMP2 | #34 Ligier | Taylor, Ledogar, Heinemeier-Hansson | 195 | Retired |
56 | LMP1 | #6 Ginetta | Rowland, Brundle, Turvey | 137 | Retired |
57 | LMP1 | #17 BR | Sarrazin, Orudzhev, Isaakyan | 123 | Retired |
58 | GTE Pro | #94 Porsche | Dumas, Bernhard, Muller | 92 | Retired |
59 | GTE Am | #98 Aston | Dalla Lana, Lamy, Lauda | 92 | Retired |
60 | LMP1 | #4 Enso | Webb, Kraihamer, Dillmann | 65 | Retired |