Somu F1 braucējs Kimi Raikonens ir pārliecināts, ka bargāki sodi sacīkšu incidentos vainīgajiem braucējiem palīdzēs apkarot vairāku sportistu muļķīgās kļūdas.

FIA pastāvīgi cenšas uzlabot procedūru, kā tiek analizēti incidenti, pēdējo 10 gadu laikā tiesnešu sastāvam pieaicinot bijušos sacīkšu braucējus, kā arī ieviešot soda punktu sistēmu, tomēr līdz šim nevienam nav nācies sasniegt 12 soda punktu normu, kas liktu izlaist Grand Prix izcīņu.

Nereti tiesneši kritizēti par pārlieku biežu sodu piešķiršanu pat situācijās, kur nav izteikti redzama viena braucēja vaina. Kimi Raikonens gan ir pretējās domās un uzskata, ka sodiem jābūt nozīmīgākiem.

Sodi tiek piešķirti tik neprognozējami, ka šo sistēmu nevar nosaukt par spēcīgu. Ja viņi pievērstu uzmanību nozīmīgākajām niansēm, būtu jāveic daudz mazāks darbs. Pietiekami bargi sodi apturēs muļķīgus izgājienus un nebūtu jārēķinās ar šiem mazajiem sodiem, kas tiek piešķirti bez iemesla.

Dažkārt sodiem ir labs pamatojums, citreiz nav, tas viss notiek tik nejauši. Manuprāt, jābūt ļoti striktiem par konkrētiem izgājieniem, bet kopumā sistēma būtu jāmaina, lai braucēju nedarītu muļķības,” stāsta 2007. gada pasaules čempions.

Problēma ar 5 vai 10 sekunžu sodiem ir tā, ka tie izskatās ļoti nozīmīgi, taču attiecīgos brīžos tiem nav tik liela ietekme. Šobrīd viss izskatās mazliet muļķīgi. Tu saņem sodu par šo un to, bet nākamajā posmā par identisku pārkāpumu citam braucējam pienākas atšķirīgas sankcijas. Ja tiktu strādāts pareizi un sodi būtu ievērības cienīgi, kad tāda vajadzība eksistē, viss izskatītos un strādātu daudz labāk.