FIA sacīkšu vadītājs Čārlijs Vitings paziņojis, ka šosezon ieviestā ‘halo’ kokpita aizsardzības sistēma nav vainojama pie tā, ka Niko Hulkenberga nespēja izkļūt no savas formulas pēc Abū Dabī Grand Prix pirmā apļa incidenta ar Romēnu Grožānu, kad vācieša “Renault” mašīna palika augšpēdus.
“Šāda veida negadījumi ir viens no iemesliem, kādēļ ‘halo’ sistēma vispār tika radīta. Tā sniedz braucējiem vairāk brīvās vietas, kad mašīna atrodas apgāzusies otrādi. Testēšanas laikā šādam gadījumam veltījām īpašu uzmanību. Šo negadījumu laikā radio no formulas automātiski saslēdzas ar sacīkšu kontroles radio, lai nekavējoties gūtu informāciju,” stāsta Čārlijs Vitings.
“Braucēji parasti pasaka, kad viņiem viss ir kārtībā. Tad uzticamies ārstiem, kas ir ceļā uz negadījuma vietu. Viņi izmanto laiku, lai apgāztu mašīnu pareizā stāvoklī un palīdzētu braucējiem izkāpt. Zinājām, ka ar viņu viss ir kārtībā, tādēļ uztraukumam nebija pamata. Šī ir standartprocedūra tādos gadījumos. Kad mašīna bija atpakaļ uz riteņiem, sportists pats bija spējīgs izkāpt. Viss tika kontrolēts un esmu priecīgs par medicīnas komandas rūpīgo darbu. Viņi visu paveica nekļūdīgi.”
“Renault” F1 komandas izpilddirektors Marsins Budkovskis strādāja FIA, kad ‘halo’ sistēma tika radīta un attīstīta. Viņš piekrīt, ka viss notika atbilstoši instruktāžām. “Savā iepriekšējā dzīvē ar FIA atceros, ka bija daudz negatīvu jautājumu par ‘halo’ nepieciešamību. Tā sniedz braucējiem vairāk vietas. Mašīnas apgāšana ir standartprocedūra. Tāpat bija arī pirms ‘halo’ ieviešanas.
Protams, bija izcēlies neliels ugunsgrēks. Ja to nebūtu iespējams laicīgi nodzēst, tas būtu cits stāsts, un, visticamāk, viņš būtu jāatbrīvo, no stāvokļa, kurā mašīna bija pēc avārijas. Kad uguns tika apdzēsts, braucējam vairs nebija nekāda riska. Viņš varēja parunāt, tādēļ tika izvēlēts drošākais ceļš. Ja vaicāsiet Niko, viņš drošvien teiks, ka vēlētos ātrāk izkļūt no mašīnas, taču viss notika pareizi.”
Niko Hulkenbergs: “Ļoti nepatīkami, taču šis laikam bija sacīkšu incidents. Cīnījos ar Romēnu Grožānu pirms 8. līkuma. Abi sabloķējām riteņus. Izbraucu plaši, taču viņš vēl plašāk. Nodomāju, ka viņš ir izbraucis ārpus trases robežām un devītais līkums pilnībā pieder man, tādēļ devos iekšmalā līdz līkuma apmalei. Izrādījās, ka viņš ir tepat. Mūsu riteņi saskārās. Tālāko jūs jau redzējāt. Pāris kūleņi, kas izskatījās iespaidīgi, tomēr patiesībā nebija tik dramatiski. G spēki nebija lieli, tādēļ šī nebija smaga avārija. Žēl, ka nemanīju Romēnu.”
Jautāts par to, vai ‘halo’ sistēma nav apgrūtinājusi izkāpšanu, Hulkenbergs piebilst: “Ja godīgi, tad nezinu, vai tas man bloķēja, vai nē. Labajā pusē bija barjera un man tāpat bija ļoti maz vietas. Kad esi kājām gaisā, nav viegli atrast visas pogas un viss liekas dīvaini. Pirmoreiz beidzu sacīkstes ar apgāztu mašīnu. Paliku sēžot un gaidīju trases darbinieku ierašanos. Viņi savu darbu paveica ļoti ātri un izdabūja mani ārā no formulas.”