Formula 1 2018. gada sezona svētdien noslēdzās ar sacīkstēm Jasmarīnas trasē, Apvienotajos Arābu Emirātos. Glamūrs, krēsla un aizraujoši notikumi trasē padarīja sacīkstes par patiesu baudījumu līdzjutējiem. Arī pašiem braucējiem šī nedēļas nogale paliks atmiņā dažādu iemeslu dēļ.

Luiss Hamiltons: “Šī bija ļoti neierasta nedēļas nogale. Sestdien no rīta filmējos FIFA un “Sony” organizētā projektā, bet svētdien pavadīju rītu ar Vilu Smitu. Viņš ir ļoti darbīgs cilvēks, kurš izstaro enerģiju. Vils man ir kā vecākais brālis, tādēļ izklaidējāmies un filmējām pat 10 minūtes pirms man bija jākāpj mašīnā. Nekad ko tādu neesmu darījis, jo parasti šis ir laiks, kad veikt sagatavošanās darbus. Sacīkšu sākumā nodomāju, ka esmu pilnībā mainījis savu režīmu, salīdzinot ar ierasto relaksēšanos, taču man padevās labs starts un tālāk jau viss iegāja ierastajās sliedēs.

Pieckārtējais pasaules čempions arī paskaidroja, ka apbalvošanas ceremonijas laikā savu kombinezonu novilcis, lai atrādītu tetovējumu uz muguras ar Hamiltona dzīves moto ‘Still I rise‘, tomēr šampanieša laistīšanās laikā to neesot bijis tik viegli pamanīt, kā sportists bija iecerējis.

“F1LV

Ne tik labu nedēļas nogali un sezonu kopumā aizvadīja Hamiltona komandas biedrs Valteri Botass, kurš šoreiz ierindojās tikai piektajā vietā. Valteri Botass: “Manuprāt, šis posms lieliski ataino sezonu kopumā. Viss sākās lieliski un tad pārvērtās par mēsliem. Trases piektajā līkumā sabloķēju riteņus. Tai brīdī Sebastians Fetels pietuvojās un tika man garām, izmantojot DRS palīdzību. Nodomāju, ka tā bija mana kļūda. Tā arī bija, taču vējš bija strauji mainījis savu virzienu, tādēļ vajadzēja bremzēt mazliet ātrāk. Tai pat laikā komanda piefiksēja vibrācijas aizmugurējā labā riteņa bremzēm. Tādēļ priekšējām bremzēm nācās strādāt smagāk, kas palielināja sabloķēšanās risku. Tas pats notika taisnē, kur Verstapens tika man garām. Mums vēl jāizanalizē situācija, tādēļ pagaidām plašāku komentāru par savām sacīkstēm nevēlos sniegt.” Botass arī norādīja, ka pēc kontakta ar Verstapenu viņa mašīnas grīda guva bojājumus, tādēļ bija nepieciešams veikt papildus pitstopu.

Tikmēr trešās vietas ieguvējs Makss Verstapens sacīkšu izskaņā saskārās ar nopietnām problēmām, kad eļļa no priekšā braucošās Pjēra Gazlī mašīnas nokļuva uz sava nākamās sezonas komandas biedra ķiveres stikliņa.

Makss Verstapens: “Man uzšļācās nedaudz eļļas. Nezinu, kas īsti tur notika. Es jau biju izmantojis visus noplēšamos aizsargslāņus, tādēļ nācās braukt kā pa miglu. Tas bija briesmīgi. Centos to notīrīt ar savu cimdu, taču tas padarīja situāciju tikai sliktāku. Vaicāju komandai, kur ir Daniels Rikjardo, jo savos spoguļos neko nevarēju saskatīt.

Verstapens gan norāda, ka Gazlī problēmas nemaina viņa viedokli, ka “Red Bull” pāreja uz “Honda” dzinējiem ir pareizs solis, jo tie šogad kļuvuši ievērojami jaudīgāki un uzvarēt vienā posmā, lai nākamajā izstātos ir labāk, kā regulāri tikt līdz finišam zemās pozīcijās.