Pasaules rallijkrosa čempionāta skaļākie uzvārdi un lielākās zvaigznes ir izteikuši neapmierinātību ar to, kā čempionāts tiek organizēts, pieprasot no čempionāta organizatoriem IMG lielāku skaidrību par nākotni un atbildes uz konkrētiem jautājumiem.

Peters Solbergs, Markuss Gronholms un Sebastians Lēbs ir nemierā ar esošo situāciju čempionātā. Liela daļa no problēmas ir IMG nespēja gludi un bez aizķeršanās pāriet uz elektromobīļu izmantošanu, kā sākotnēji bija plānots jau 2020.gadā. Tā rezultātā čempionātu šogad vismaz oficiālā līmenī ir pametušas “Audi” un “Peugeot” kompānijas.

Markuss Gronholms:

Mēs prasījām 10 posmus un mazāk ceļošanu…

“Vēl pirms pāris mēnešiem viss izskatijās ļoti daudzsološi,” paziņoja Markuss Gronholms, kurš vada “GRX Team” komandu, kas šogad veiksmīgi startēja ar “Hyundai i20” modeļiem. “Taču tagad viss ir slikti – IMG ir jāsāk ieklausīties, taču varbūt ir jau par vēlu. Viņi piedāvāja 11 posmu kalendāru ar Abu Dabi, Kanādu un DĀR, kas ir nesaprātīgi. Mēs prasījām 10 posmus un mazāk ceļošanu, bet mums ir 11 posmi un ļoti daudz tālu ceļojumu. Mums ir ļoti maz laika, lai kaut ko izmainītu jau uz nākamo sezonu.”

Foto: FIA World Rallycross

Peters Solbergs:

Vēl pirms gada mēs runājām par milzīgo WorldRX potenciālu…

“Vēl pirms gada mēs runājām par milzīgo potenciālu, kas ir Pasaules čempionātam rallijkrosā,” skaidroja Peters Solbergs, kurš šajās brīvdienās pirmo reizi sacentās pret savu dēlu Oliveru, kad abi startēja “Gymkhana Grid” sacīkstēs DĀR. “WorldRX bija lielāks par Formulu E, pie mums nāca ražotāji, kas vēlējās startēt eWRX, pie mums nāca daudzu trašu īpašnieki, fani bija sajūsmā. Bet, kas ir noticis pēdējā gada laikā? Mēs vēlamies dzirdēt atbildes, bet neesam neko saņēmuši.”

Sebastians Lēbs, kurš šogad bija vienīgais pilots, kas bez Jahana Kristofersona izcīnīja uzvaru kādā no WorldRX posmiem, mēģina nodrošināt sev startu privātās komandas sastāvā ar pērnā gada “Peugeot” modeli. Tomēr neskaidrība čempionātā kopumā viņam šo uzdevumu sarežģī.

Sebastians Lēbs:

Paskatieties uz Formulu E – šovs ir niecīgs, bet mārketings labs…

“Lēmums par nepāriešanu uz elektromibīļiem 2020.gadā bija par iemeslu “Peugeot” aiziešanai,” paziņoja Lēbs, kurš 2019.gadā nestartēs arī WRC, jo “Citroen” ir zaudējuši titulsponsora “Abu Dhabi” atbalstu un startēs tikai ar divām mašīnām. “Salīdzinot ar citiem motoru sporta veidiem, RX nav tik dārgs autoražotājiem un tas nodrošina lielisku šovu. Paskatieties uz Formulu E: šovs ir niecīgs, bet mārketings labs un tas ir pievilcīgi ražotājiem. WorldRX čempionātām ir nepietiekams mārketings – Francijā tas īsi nemaz nav TV un cilvēki par to nezina.”

Foto: Peugeot Sport

“Neviens man neko nav teicis aci pret aci,” intervijā “Autosport” paziņoja IMG boss Pols Belamī. “Esmu tikai dzirdējis baumas, ka mēs darot nepietiekami. IMG ir investējusi miljonus gan trasēs, gan jaunajā digiālajā platformā, kas nodrošināja pusmiljonu unikālo skatījumu sociālo mediju vidē. Nākamgad mēs pārraidīsim visas sacīkstes tiešraidē un bez maksas. Ko vēl jūs vēlaties? Esmu runājis ar komandām par kalendāru un komandu bosi var vēlēties daudz ko, taču viņi nesaprot, ka mums ir līgumsaistības ar posmu organizatoriem.”

Pols Belamī:

FIA mums ir uzlikusi par pienākumu nodrošināt trīs ražotāju piekrišanu līdz martam…

“Attiecībā par pāreju uz eWRX čempionātu, FIA mums ir uzlikusi par pienākumu nodrošināt trīs ražotāju piekrišanu līdz martam,” turpināja Belamī. “Ja tas nenotiks, mēs paliksim pie iekšdedzes dzinēju izmantošanas. Šobrīd mums ir trīs ražotāki, kas ir piekrituši dalībai, taču tikai mutiski. Starp šiem trim nav “Peugeot”, bet vēl viens ražotājs ir ļoti ieinteresēts. Viņi vēl nevar noslēgt oficiālu līgumu, taču pārrunas turpinās.”

Arī abi latvieši piloti šobrīd gatavojas jaunai sezonai, taču pagaidām pilnas skaidrības par viņu startiem nav. Reinis Nitišs nesen intervijā LETA atzina, ka nav pārliecības par startu Pasaules čempionātā dēļ lielajām neskaidrībām politikajā arēnā, savukārt starts Eiropas čempionātā būs dārgāks, jo nākamgad ir paredzēts par vienu posmu vairāk. Tikmēr Jānis Baumanis pēc sezonas beigām DĀR bauda brīvdienas un gatavojas 2019.gada sezonai. Plāns ir turpināt startēt Pasaules čempionātā, bet konkrētāka informācija tiks publiskota vēlāk, jo šobrīd norit drudžains darbs aizkulisēs.

Foto: McKlein Photography