Pagājušajā nedēļā secinājām, ka “Ferrari” ir paveikusi labāko mājasdarbu un ātruma ziņā apsteigusi “Mercedes” vienību. Taču, kā jau tas testos mēdz gadīties, otrā nedēļa mazliet piebremzēt ar pārsteidzīgiem secinājumiem. Ātrākā? Varbūt. Izturīgākā? Noteikti nē! Ielūkosimies otrās nedēļas testu statistikas ailēs, lai saprastu, kura komanda jaunajai sezonai ir visgatavākā.
Rezultāti
Aplūkojot tabulu varētu šķist, ka lielais trio kļuvis par duetu, jo “Red Bull” braucēji atrodami vien rezultātu otrajā desmitā. Tas gan tikai tādēļ, ka Gazlī ceturtdien piedzīvoja smagu avāriju, bet Verstapena mašīnu piektdien piemeklēja pārnesumkārbas defekts. Tieši abās noslēdzošajās testu dienās tika uzrādīti labākie apļu laiki.
3 sekundes tūkstošdaļas par labu vienam vai otram, protams, pagaidām neko nenozīmē, turklāt “Ferrari” braucējs Šarls Leklerks ceturtdien uzsvēra, ka viņa pārstāvētā vienībai vēl ir iespēja pielikt ātrumu, un, visticamāk, līdzīgā situācijā atrodas visas pārējās deviņas vienības. Pērn Spānijā pole position laiks bija aptuveni sekundi labāks par ātrāko apli testos.
Vidus ešalonā tempa diktēšanu pārsvarā savā starpā sadalīja “Renault”, “Toro Rosso” un “McLaren” braucēji. Situācija gan mainījās dienu no dienas, tieši tāpat kā sezonas laikā tam vajadzētu notikt no posma uz posmu.
Barselonas testu 2. nedēļas rezultāti pa dienām
V. | Braucējs | 1. diena | 2. diena | 3. diena | 4. diena |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastians Fetels | 1m17.925s | 1m18.195s | 1m16.221s | |
2 | Luiss Hamiltons | 1m20.332s | 1m18.943s | 1m18.097s | 1m16.224s |
3 | Šarls Leklerks | 1m18.651s | - | 1m16.231s | |
4 | Valteri Botass | 1m20.167s | 1m18.941s | 1m18.862s | 1m16.561s |
5 | Niko Hulkenbergs | 1m20.348s | 1m19.056s | 1m17.496s | 1m16.843s |
6 | Aleksandrs Albons | 1m18.649s | 1m16.882s | ||
7 | Daņila Kvjats | 1m18.682s | 1m16.898s | ||
8 | Karloss Saincs | 1m17.144s | 1m16.913s | ||
9 | Romēns Grožāns | 1m18.330s | 1m17.854s | 1m17.076s | |
10 | Lando Noriss | 1m17.709s | 1m17.084s | ||
11 | Pjērs Gazlī | 1m17.715s | 1m17.091s | ||
12 | Daniels Rikjardo | 1m20.107s | 1m22.597s | 1m17.204s | 1m17.114s |
13 | Kimi Raikonens | 1m18.209s | 1m17.239s | ||
14 | Lenss Strols | 1m17.824s | 1m17.556s | ||
15 | Kevins Magnusens | 1m18.769s | 1m18.199s | 1m17.565s | |
16 | Antonio Džiovinaci | 1m18.589s | 1m17.639s | ||
17 | Makss Verstapens | 1m18.395s | 1m17.709s | ||
18 | Serhio Peress | 1m17.842s | 1m17.791s | ||
19 | Džordžs Rasels | 1m19.662s | 1m18.130s | ||
20 | Roberts Kubica | 1m19.367s | 1m18.993s |
Veiktie apļi
Ja neskaita eļļas spiediena problēmas pirmajā dienā, “Mercedes” šī nedēļa aizritēja kā pa diedziņu. Botass un Hamiltons krāja apļus vienu pēc otra un arī šonedēļ kļuva par ražīgāko komandu. “Mercedes” faniem īpaši patīkami būs ieraudzīt “Ferrari” un “Red Bull” skalas otrā galā. Par “Red Bull” problēmām jau minējām, “Ferrari” negāja diez ko labāk – dzesēšana, elektronika, avārija… Sarkani krāsotās mašīnas ar ķibelēm saskārās ik dienu. ‘Labāk testos nekā sacīkstēs’ parunai ir daļa taisnības, tomēr ar ātrāko mašīnu nepietiek, lai uzvarētu. Tai jāspēj arī veikt mazliet vairāk kā 300 kilometrus, darbojoties ar Šveices pulksteņiem raksturīgu precizitāti.
Nelielu pārsteigumu šonedēļ sagādāja “Williams” komanda. Norakstīta jau pirmajā testu dienā, Klēras Viljamsas vadītā komanda spēja saņemties un izmisīgi centās atgūt zaudēto. Pēdējā dienā detaļas bija tik nolietotas, ka programmu nācās noslēgt laicīgi, tomēr pēc sagatavošanās procesa ir gandrīz izdevies noķert “Racing Point”. Tāpat lielisku izturību demonstrēja “Haas”, kuriem nācās mainīt plānus un pāriet no viena uz divu braucēju lietošanu dienas laikā.

Sasummējot abu nedēļu datus, redzams, cik ļoti “Mercedes” apsteidz visas pārējās komandas – tām būtu nepieciešama vēl pusotra testu diena (dažām pat vairākas), lai nonāktu Toto Volfa komandas pozīcijās. “Ferrari” ir izdevies noturēt otro pozīciju, tomēr faktiski visas pārējās komandas ir ļoti līdzīgās pozīcijās, ja neskaita “Racing Point” un “Williams”.

Salīdzinājums ar 2018. gadu
“McLaren” komanda pērn veica pāreju uz “Renault” dzinējiem, tādēļ bija sagaidāms, ka testos neies viegli. Otrajā sadarbības gadā šādas problēmas vairs nav, ar ko skaidrojams straujais progress. Pārējās komandas daudz maz saglabājušas pagājušā gada līmeni. Neliels progress skaidrojams ar 2018. gada sniegoto testu dienu. “Williams” pat dalība pirmajās divās dienās varētu neglābt no negatīvas līknes.

Visām komandām izdevies veikt aptuveni vienu līdz pusotru sekundi aplī progresu, salīdzinot ar 2018. gadu. Protams, redzot rezultātu attīstību šis salīdzinājums lielā mērā ir tikai starp abu gadu pēdējām testu dienām, jo tieši tad tiek uzstādīti ātrākie apļu laiki. Izvairoties no problēmām, “Red Bull” būtu pelnījuši atrasties ievērojami augstāk.
Tikmēr “Mercedes” savu pārsvaru guvuši, galvenokārt, pateicoties tam, ka pērn pilnībā koncentrējās uz garākiem nogriežņiem, nemēģinot iespraukties rezultātu tabulas galvgalī. Mīkstākais riepu sastāvs tika nolikts dziļākajā plauktā un netika aiztikts. “Alfa Romeo” tikmēr pērn vēl “Sauber” veidolā uz testiem ieradās pavisam negatava, tomēr sniegumu būtiski uzlaboja sezonas laikā.

Objektīvais spēku samērs
Ko no šī visa var secināt? “Mercedes” ar jauno aerodinamisko paku ir spēruši soli uz priekšu, tomēr vidējais ātrums garākos nogriežņos liek domāt, ka “Ferrari” rīcībā joprojām ir ātrāka mašīna. Luiss Hamiltons gan ļoti bieži spējis no sava spēkrata izspiest visu iespējamo un neiespējamo, tādēļ gaidīt vienas vai otras komandas dubultuzvaru Austrālijā būtu ļoti optimistiski.
“Red Bull” un “Honda” vēl atrodas medusmēnesī, tomēr pirmo reizi japāņu koncerns pirmoreiz kopš atgriešanās F1 apritē ar saviem jaudas agregātiem apgādā divas komandas. Vairāk datu sniedz vairāk atbilžu un palīdz progresēt straujāk. Neziņa par “Red Bull” tempu ir samērā liela, tomēr arvien vairāk sāk šķist, ka enerģijas dzērienu ražotājiem arī šī sezona būs jāiesāk kā trešajai ātrākajai komandai.
“Williams” komanda nebūs tik bezcerīga, kā daudzi sākotnēji domāja, dzirdot par izlaistajām testu dienām un centīsies izmantot katru iespēju iebraukt punktos. Jau Austrālijā to izdarīt būs grūti, tāpat kā “Racing Point”, kuru attīstībai gan ieguldīts ļoti daudz līdzekļu un stabila 9. vieta, visticamāk, ir pārspīlēti pesimistisks verdikts.
Kas attiecas uz vidus ešalonu, pagaidām tajā rit tik ciešas cīņas, ka jebkura no četrām komandām var izrādīties pārāka. Austrālija nav vieta, kur viegli apdzīt, tādēļ priekšrocības varētu rasties komandām ar lielisku ātrumu viena apļa ietvaros – “Alfa Romeo” šai rādītājā varētu iepalikt, tomēr stabilitāte divu nedēļu garumā un pieredzējušā Raikonena ieguldījums atmaksāsies ilgtermiņā.
Arī šoreiz ‘Motorsport Magazine’ apskatnieks Marks Hjūzs veicis testu datu analīzi un nonācis pie secinājuma, ka “Ferrari” patiesais pārsvars šobrīd varētu būt 0,3 sekundes. “Renault” ir sprīža tiesu priekšā saviem pagājušā gada konkurentiem, kamēr “Williams” šobrīd tēmē uz pēdējām vietām, sekundi aiz pārējiem.
Vieta | Komanda | Braucēji | Atstatums |
---|---|---|---|
1 | Ferrari | Sebastians Fetels, Šarls Leklerks | 0s |
2 | Mercedes | Luiss Hamiltons, Valteri Botass | 0.3s |
3 | Red Bull | Makss Verstapens, Pjērs Gazlī | 0.5s |
4 | Renault | Daniels Rikjardo, Niko Hulkenbergs | 0.9s |
5 | Haas | Kevins Magnusens, Romēns Grožāns | 1.0s |
5 | Toro Rosso | Daņila Kvjats, Aleksandrs Albons | 1.0s |
5 | Alfa Romeo | Kimi Raikonens, Antonio Džiovinaci | 1.0s |
5 | McLaren | Karloss Saincs, Lando Noriss | 1.0s |
5 | Racing Point | Serhio Peress, Lanss Strols | 1.0s |
10 | Williams | Roberts Kubica, Džordžs Rasels | 2.2s |
15. marta rītā visas 20 mašīnas trasē satiksies Austrālijas Grand Prix treniņos. Lai arī kurš svētdien pacels uzvarētāja trofeju, tas vēl neko negarantēs. Pērn Fetels uzvarēja sezonas pirmajos divos posmos, tomēr blāva sezonas otrā puse ļāva pie galvenās trofejas tikt Hamiltonam. Lai arī kurš izrādītos labākais šoreiz, mūs gaida satriecoša sezona!