Pieckārtējais Formula 1 čempions Luiss Hamiltons paziņojis, ka nav īpaši apmierināts ar 2019. gada “Pirelli” riepām un uzskata, ka to klasifikācija ir ļoti sarežģīta.
Hamiltons norādījis, ka riepas esot pārāk cietas. “Ko jūs vēlaties zināt? Vai ar riepām viss ir kārtībā? Man šai jautājumā nav sakāma daudz laba, tādēļ labāk vispār neizteikšos. Šogad izaicinājums būs vēl lielāks kā iepriekš. Turklāt tagad vēl ir parādījušies jaunie nosaukumi – C5, C4, C3, C2 un C1, kas, manuprāt, ir vēl sarežģītāk kā krāsu klasifikācija.”
“Mercedes” braucējs gan piezīmējis, ka ar laiku visi pieradīs pie jaunās sistēmas, tomēr ar pilnu degvielas bāku, “Pirelli” ražojumu uzvedību esot ļoti sarežģīti izprast.
Luisa Hamiltona suns Rosko pirmssezonas testos centās pārliecināties par britu sportista viedokli, veicot rūpīgu riepu inspekciju, ko Hamiltons ievietoja arī savos sociālajos tīkos.
Roscoe inspecting the tyres. Yup he concurs they are too hard to bite 🤣 https://t.co/uJZXf1vO0L pic.twitter.com/7OWD3XSWpe
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) February 28, 2019
Kā zināms, šogad sportistu rīcībā būs tikai trīs krāsu riepas – sarkani, dzelteni un balti marķētās, relatīvi atbilstoši cietības pakāpei konkrētajā posmā. To, kurus trīs sastāvus komandām piedāvāt izvēlas “Pirelli” no pieciem testos izmantotajiem sastāviem (C1- cietākās, C5 mīkstākās).
“Pirelli” F1 daļas vadītājs Mario Isola gan atbildējis, ka izmaiņas nemaz nav tik lielas, kā Hamiltons uzskata. C3 sastāvs atbilst pagājušā gada mīkstajām riepām, līdz ar to izvēle īpaši neatšķiroties no pagājušā gada. Te gan jāpiemin, ka pērn braucējiem bija pieejami 3 sastāvi, kas ir mīkstāki par mīkstajām riepām (super-, hiper-, ultramīkstās), kamēr vidējās un cietās riepas (tagad attiecīgi C2 un C1) tika izmantotas ļoti reti.
Isola norādījis, ka mašīnu uzvedību, balansu un sajūtas vairāk ietekmē 2019. gada tehniskajos noteikumos radītās aerodinamikas izmaiņas. Komandām vispirms būtu jātiek skaidrībā ar šī elementa apgūšanu un uzlabošanu pirms pievērsties riepu lauciņam.