Dziļais ziemas miegs Formula 1 līdzjutējiem daļēji noslēdzās pirms nepilna mēneša, kad Barselonā tika aizvadītas astoņas testu dienas. Nu ‘brokastu kafija’ ir izdzerta un sezona var sākties pilnvērtīgi – jau svētdien 20 jaudīgi spēkrati ierūksies vienlaicīgi, miljoniem fanu visā pasaulē sirds sāks sisties straujāk, jo 2019. gada Formula 1 čempionāts būs oficiāli sācies!

Pieredzējušākie Formula 1 jau būs ieraduši uz 1. posmu modinātāju noregulēt īpaši agri, jo sacīkstes risinās tāltālajā Austrālijā, kas nozīmē, ka sacīkšu starts paredzēts svētdien pl. 7:10 pēc Latvijas laika. Zaļo gaismu šai laikā ieslēdz sacīkšu direktors. Gadiem ilgi tas bija Čārlijs Vitings, kurš uz Melburnu devās arī šogad. Diemžēl azartiskais un apņēmīgais Vitings ceturtdien devās aizsaulē, līdz ar to viņa pienākumus šai posmā pārņems Maikls Masi, kurš pirms tam pildīja līdzīgu lomu Austrālijas Supercars čempionātā.

Albertparka trase, iespējams, nav objektīvākā mēraukla spēku samēru izvērtēšanai. Pirmkārt, tā ir samērā šaura trase ar īsām taisnēm. Pērn apdzīšanas iespējas bija ļoti ierobežotas, tomēr šogad situācijai vajadzētu uzlaboties divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, priekšējais antispārns kļuvis platāks un vienkāršāks, radot izmaiņas novirzītā gaisa plūsmā, kas ļauj aizmugurē esošajai mašīnai sekot ievērojami ciešāk, kā tas bijis līdz šim. Otrkārt, aizmugurējais antispārns kļuvis platāks, kā arī atrodas mazliet augstāk, uzlabojot DRS sistēmas efektivitāti.

“F1LV

Jāņem vērā, ka šis ir tikai pirmais no 21 čempionāta posma – sekos mašīnu uzlabojumi, formu kāpumi un kritumi, veiksmes un neveiksmes, kā arī politiskās spēles, tādēļ čempiona kroni pēc pirmā posma galvā nevienam vēl nav jākar. Pērn Sebastians Fetels uzvarēja sezonas pirmajos divos posmos, taču tad 3 Grand Prix pēc kārtas nebija spējīgs pat kāpt uz goda pjedestāla.

Visas nedēļas nogales laikā plānots silts un saulains laiks ar nelielu vēju. Gaisa temperatūra svētdien varētu uzkāpt līdz pat +30 grādiem, kas piederas trasēm, kuras ieskauj palmu zari.

Grafiks: Pirelli

Vismaz šobrīd viss liecina, ka līderu trio palicis vecais – “Mercedes”, “Ferrari” un “Red Bull”, tomēr savstarpējie spēku samēri vēl ir miglā tīti. Čempioni sastāvu nemaina, tomēr šis būs pamatīgs izaicinājums “Mercedes” komandai, pārvaldot abus braucējus. Valteri Botasam izteikts ultimāts – jāuzlabo sniegums, vai sava vieta būs jāatdod. Uzdevums nav viegls, ja identiskā mašīnā sēž pieckārtējais pasaules čempions Luiss Hamiltons. Ar nelielu pārsvaru pār Fetelu, sporta totalizatori tieši Luisu min kā reālāko kandidātu gan uz uzvaru Austrālijā, gan triumfu sezonas kopējā ieskaitē.

Tas, ka Hamiltons pāris reižu Botasam jau ierādīja ‘savu vietu’ nedod garantijas šai sezonai. Par lielisku piemēru kalpo Niko Rosberga tituls 2016. gadā. Hamiltona raizes gan ir ievērojami mazākas kā Fetela. Pēc ilgstošas sadarbības ar tuvu draugu Kimi Raikonenu, Sebs ticis pie jauna komandas biedra – ambiciozā jaunieša no Monako Šarla Leklerka. Satriecoši panākumi junioru kategorijās neapstājās un pērn Leklerks demonstrēja brīnumus arī pie “Sauber” stūres. Atceroties Fetela nesekmīgos mēģinājumus tikt galā ar Rikjardo “Red Bull” komandā un blāvo sezonas noslēgumu pērn, pie labvēlīgas apstākļu sakritības Šarls jau šogad var pacīnīties par savu pirmo titulu.

“Red Bull” vismaz pagaidām uzskatāms par melno zirdziņu. “Honda” dzinējs pirmssezonas testos strādāja kā Šveices pulkstenis, tomēr komandas jaunpienācēja Pjēra Gazlī avārija pamatīgi izbojāja “Red Bull” plānus pēdējām divām testu dienām, līdz ar to nav skaidrības par viņu patieso ātrumu (līdz galam gan tādas nav arī par pārējām deviņām komandām). Pjēram šī būs nozīmīga sezona – komanda tiek būvēta ap Maksu Verstapenu. Ja Gazlī izdosies sekmīgi pirmie posmi, pirmā un otrā pilota dalījums vismaz uz kādu laiciņu būs jāatliek.

Atskaitot “Williams”, kas šobrīd izskatās pāris sekundes aplī lēnāki, kā arī “Racing Point”, kuru galvenie uzlabojumi būs jāgaida uz nākamajiem posmiem, pārējās piecas komandas solaļoti neprognozējamu cīņu par pēdējiem pieejamajiem punktiem. Tā kā sezonas pirmajā posmā pastāv liela tehnisko problēmu varbūtība, tieši Austrālijas GP var sniegt izrāvienu, kas palīdzēs sezonas turpinājumā. Tā, piemēram, pērn boksos nepieskrūvēti riteņi liedza “Haas” komandai izcīnīt 22 punktus, kas būtu vairāk kā Amerikāņu komanda izcīnīja pēdējos astoņos posmos.

Austrālijas fani labprāt redzētu braukšanas paraugstundu no nu jau “Renault” pārstāvja Daniela Rikjardo. Uzņemts lielisks kurss testos, dzinēja jauda kļuvusi lielāka, tas pats sakāms arī par komandas budžetu. Pirms laika gan nevar norakstīt viņa komandas biedru Niko Hulkenbergu – vācietis ir smagākais braucējs čempionātā, tomēr no šīs sezonas veiktas izmaiņas noteikumos – pilotam ar sēdekli kopā jāsver vismaz 80 kilogramu, līdz ar to kalsno un mazo braucēju priekšrocības ir zudušas. Šāda notikumu attīstība ir kā medusmaize F1 standartiem ‘lielajam un plecīgajam’ Hulkam.

Lielu ažiotāžu izraisījusi arī veterāna Kimi Raikonena pievienošanās “Alfa Romeo” nometnei. Aizmirstot par politiku un visu pārējo, kas Kimi riebjas, vēsais somu puisis izskatās daudz siltāks, smaidīgāks un apmierinātāks. Iespējams, šī ir ideāla kombinācija, lai pierādītu, ka viņa pulveris vēl ir sauss…

Austrālijas Grand Prix Latvijas teritorijā šogad legāli ir vērojams vienīgi “RTL” kanālā vācu valodā.

Trīs pieturas punkti:

  • Vai izmaiņas tehniskajos noteikumos uzlabos apdzīšanu skaitu?
  • Vai vadošo komandu pārsvars būs tikpat izteikts kā pērn?
  • Kā jaunajās komandās iejutīsies Leklerks, Gazlī, Rikjardo, Raikonens, Kubica un Saincs un Strols?

Sacensību programma

Piektdiena, 15. marts

03:00 Pirmie treniņbraucieni
07:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 16. marts

05:00 Trešie treniņbraucieni
08:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 17. marts

07:10 Austrālijas Grand Prix starts