Pirmssezonas testi Barselonā liecināja, ka “Ferrari” ziemas mājasdarbu paveikuši vislabāk, taču viss mainījās, komandām dodoties uz sezonas pirmo posmu Austrālijā, kur pārliecinošu dubultuzvaru guva “Mercedes”, kamēr “Red Bull” mašīnas ar “Honda” dzinējiem attīstīja lielākos ātrumus taisnēs. Tas viss sola aizraujošu nedēļas nogali Bahreinā!

Galvenā atšķirība no pagājušā gada Bahreinas Grand Prix ir meklējama DRS zonu izvietojumā. Papildus jau divām esošajām DRS zonām, šogad konkurentu apdzīšanas palīglīdzekli varēs lietot arī starp trešo un ceturto pagriezienu, kas ir nākamā taisne pēc starta – finiša taisnes.

Pati trase ir samērā ātra un satur daudz vairāk apdzīšanas izdevību kā Melburna. Līdz ar to šis kļūs par pirmo nopietno testu jaunajai priekšējo antispārnu konfigurācijai, kas paredz gaisa plūsmas novirzi izkliedēt uz sāniem no aizmugures, nevis vidu, kā tas bija līdz šim. Izmaiņu rezultātā ir vieglāk sekot priekšā braucošajai mašīnai, kamēr DRS efektivitātes uzlabošana palīdzēs ar pašu apdzīšanas manevru.

https://www.facebook.com/Best4Sport.tv/videos/651502911956896/

Tāpat jārēķinās ar salīdzinoši lielu degvielas patēriņu. Ja nāksies iztikt bez virtuālajām un reālajām drošības mašīnām, pēdējos apļos nopietnas priekšrocības var gūt komandas, kas saglabājušas visvairāk degvielu bākā, kas šogad no 100 kg paplašināta līdz 105 kg.

Par vēl vienu nezināmo kļūs riepu temperatūras monitorings. “Pirelli” ražojumi ir ļoti sensitīvi pret jebkādām izmaiņām un Sakiras trasē to netrūks – Grand Prix risinās pēc saulrieta pie mākslīgā apgaismojuma, kā rezultātā asfalta temperatūra no starta līdz finišam pamatīgi krītas.

Grafiks: Pirelli

Par galvenajām problēmām “Ferrari” Austrālijā uzskatāma nespēja atrast pareizos regulējumus. Nu visi simulatoru braucēji ir ierindā un dati izanalizēti. Atklāts paliek jautājums, cik tālu abas vadošās komandas bija no sava patiesā potenciāla, jo “Mercedes” paveica to, kas bija nepieciešams, lai izcīnītu maksimālo punktu skaitu. Pie nopietnas konkurences arī viņi var censties izspēlēt vēl kādu trumpi.

Pirmssezonas testi apliecināja, ka “Ferrari” lieliski jūtas ātrajos pagriezienos. Līdz tiem vēl mazliet jāpaciešas, jo Sakiras trase pārsvarā sastāv no asiem un lēniem līkumiem, tomēr tai ir daudz vairāk līdzības Barselonai nekā Albertparkam. Iespējams, “Mercedes” arī uz šo posmu dosies kā favorīti, tomēr papildus slogu uzliek spriedze komandas iekšienē. Valteri Botass ir pieveicis savu titulēto komandas biedru Luisu Hamiltonu pirmajā posmā, kad brita mašīnas grīdai bija bojājumi. Šoreiz abi būs vienādās pozīcijās.

“Red Bull” sadarbība ar “Honda” uzsākta veiksmīgāk kā daudzi paredzējuši – izturības jomā pagaidām problēmu nav, bet īsajās Albertparka trases ielās tieši mašīnas ar “Honda” dzinēju uzrādīja lielākos maksimālos ātrumus katrā no trim trases sektoriem. Sakira ir ātra trase un ātrums taisnēs palīdzēs gan iegūt pozīciju, gan nosargāt to no konkurentu uzbrukuma. Pjērs Gazlī jau pērn ar “Toro Rosso” te izcīnīja pārsteidzošu 4. vietu un ir apņēmības pilns pierādīt sevi arī šonedēļ.

Ņemot vērā trašu konfigurācijas atšķirības un ciešos rezultātus pirmssezonas testos, jautājums par ceturtās ātrākās komandas godu joprojām ir aktuāls. “Haas” no pirmā posma atveda visvairāk punktu, taču tas daļēji tika sasniegts uz “Renault” neveiksmju rēķina (it īpaši kvalifikācijā). “Renault” uz šo posmu sagatavojusi uzlabojumus mašīnas aizmugurējam antispārnam, kamēr Daniels Rikjardo ticis pie jaunas šasijas.

Ne tik iepriecinoši jaunumi “McLaren” nometnē – Karlosam Saincam jau uz sezonas otro posmu jāizmanto otrā jaudas agregāta MGU-K komponente. Bez starta pozīciju sodiem tās šogad atļautas tikai divas. Cīņa par pēdējiem punktiem būs nežēlīga, jo Austrālijā, atšķirībā no “McLaren” komandas, “Racing Point”, “Toro Rosso” un “Alfa Romeo” tika pie punktiem.

Austrālijas Grand Prix Latvijas teritorijā šogad legāli ir vērojams vienīgi “RTL” kanālā vācu valodā. Nedēļas nogalē Sakiras trasē risināsies arī F2 un F3 sacensības jaunajiem motorsporta talantiem.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Vai Botasa lieliskā forma saglabāsies, kad Hamiltona mašīnai nav problēmu?
  • Kā “Ferrari” būs mācījušies no pirmā posma kļūdām?
  • Cik daudz apdzīšanu redzēsim, pateicoties izmaiņām aerodinamiskajos noteikumos un trešās DRS zonas ieviešanai?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 29. marts

13:00 Pirmie treniņbraucieni
17:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 30. marts

14:00 Trešie treniņbraucieni
17:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 31. marts

18:10 Bahreinas Grand Prix starts