44 gadu vecumā par savas profesionālās autosporta karjeras beigšanu paziņojis viens no savas paaudzes izcilākajiem braucējiem Peters Solbergs.

Ir pagājuši 20 gadi. Tas ir ilgs laiks, lai ko darītu un tad tam pieliktu punktu. Vēl negribu ķiveri pilnībā kārt vadzī. Ne līdz galam. Vēlos darīt ko foršu – augsta līmeņa populāras sacīkstes. Varbūt došos uz, piemēram, Zviedrijas ralliju vai izmantošu uzaicinājumu uz ‘Rallyday’ pasākumu. Saprotu šos mārketinga pasākumus. Mana braukšana rada cilvēkiem smaidu. To vēlos turpināt, taču čempionātos vairs nebraukšu. Tas ir noiets etaps,” stāsta Solbergs.

Norvēģu braucējs ir vienīgais autosportists, kuram izdevies kļūt par pasaules čempionu divos dažādos FIA pārraudzībā esošos čempionātos. 2003. gadā viņam izdevās kļūt par pasaules čempionu rallijā ar “Subaru Impreza”, bet karjeras izskaņā 2014. un 2015. gadā sekoja divi tituli rallijkrosā. Neraugoties uz satriecošajiem sasniegumiem, Solbergs trīs mēģinājumos tā arī nespēja iekļūt Neste World RX of Latvia sacensību finālā.

Solberga atvadu tūre sāksies jūlijā ar dalību Gudvudas ātruma festivālā, kam sekos kalnā braukšanas sacensības Norvēģijā un Gymkhana GRiD pasākums septembrī.

Foto: FIA World Rallycross

Šie trīs pasākumi ir mūsu kalendāros, tačo tie nebūs vienīgie. Jums būs jāseko jaunumiem. Prieks, ka braukšu Gudvudā. Man patīk sacensties Lielbritānijā. Tā ir Fila (Milsa – Petera stūrmaņa) mājvieta, taču cilvēki arī man tur liek justies kā mājās. Kumbrijā noslēdzu savu pirmo profesionālo kontraktu ar Malkolma Vilsona “M-Sport”. Viņš sniedza man izdevību, ko nekad neaizmirsīšu. Jūtos, it kā tikai vakardien Kolins Makrejs man būtu kliedzis par to, ka uzdodu par daudz jautājumus, kad pievienojos šai fantastiskajai “Ford” vienībai 1999. gadā.

Tam sekoja “Subaru” un “Prodrive”. Vairākas lieliskas uzvaras un brīnišķīgi laiki. Tāpat kā “M-Sport”, te bija lielisks kolektīvs. Šie cilvēki bija un ir kā ģimene. Neaizmirsīšu, ko kopā sasniedzām. Un tad vēl visi ralliji un sacensības Lielbritānijā. Man ir tik daudz atmiņu no visdažādākajām sacīkstēm, no Lielbritānijas rallija, kur izcīnīju savu pirmo uzvaru WRC un gadu vēlāk arī titulu. Nevar aizmirst arī Lidenhilu pasaules rallijkrosa čempionātā 2017. gadā. Tā bija īpaša uzvara sporta veida 50 gadu jubilejā. Tas (rallijkross) vienmēr bijis man ģimenei tuvs un šis bija jais starts tai trasē. Nekad neaizmirsīšu.”

Petera Solberga vecāki savulaik nodarbojās ar folkreisu, taču pats Peters sāka piedalīties sacensībās trīs dienas pēc 18 gadu sasniegšanas (nākamajā dienā pēc tiesību nolikšanas). Pirmajai rallija mašīnai tika saņemts aizdevums bankā, tomēr, kad tā tika sadauzīta, entuziasma pilnais Peters paņēma vēl vienu aizdevumu, lai varētu turpinātu sacensties.

Viņa mīlestība pret autosportu ir lipīga – arī viņa vecākais brālis Henings ar labiem panākumiem startējis WRC. Petera pirmā stūrmane Mauda ir Heninga sieva, bet Maudas dēls Pontuss Tīdemands pats šobrīd startē “M-Sport” komandā. Petera Solberga sieva Pernilla nāk no Zviedrijas autosporta aprindās leģendārās Valfridsonu ģimenes un nereti palīdzējusi vīram kā stūrmane, it īpaši vēsturisko automašīnu rallijos. Abi audzina dēlu Oliveru, kurš jau 17 gados apliecinājis savas prasmes, startējot Latvijas rallija čempionātā un RallyX Nordic čempionātā.