Formula 1 čempionāts šajā nedēļas nogalē sasniegs 1000 posmu robežu. Jubilejas posma rīkošanu “Liberty Media” sākotnēji vēlējās uzticēt vietai, kur viss sākās – Silverstounai, tomēr Eiropa vēl tikai gatavojas gada siltajai sezonai, tādēļ Šanhajas trase Ķīnā būs cienīgs čempionāta svinību vēstnesis.
Šanhajas trases raksturīgākā iezīme ir 1200 metrus garā taisne, kas trases trešajā sektorā stiepjas starp 13. un 14. pagriezienu. Ņemot vērā DRS efektivitātes uzlabošanu un vieglāku sekošanu priekšā braucošajai mašīnai, šonedēļ Šanhajā, iespējams, vērosim līdzīgu aizvēja izmantošanu un konkurentu ‘pavilkšanu’, kā tas ir raksturīgs Baku trasei Azerbaidžānā.
Tam seko krietni īsāka taisne, kuras galā ir arī līkumotā ieeja boksu celiņā. 2007. gadā mitrajā trasē Luiss Hamiltons tajā pieļāva kļūdu, iestiga grants joslā un izstājās. Kā vēlāk izrādījās, tas debitantam maksāja čempiona titulu. Šonedēļ gan Šanhajā gaidāmi sausi laikapstākļi, bet gaiss iesils līdz 20 grādiem, tomēr nebūs ne miņas no Bahreinas tveices.
Pati trase satur vairākus viltīgus un ātrus pagriezienus. Starp tiem arī pirmo pagriezienu sērija. Līkums pamazām kļūst arvien asāks, pamatīgi apgrūtinot braucēju bremzēšanas punkta izvēli, tomēr platā trase ļaus sportistiem izvēlēties dažādas trajektorijas, kam vajadzētu nodrošināt skatītājus ar aizraujošiem dueļiem vairāku pagriezienu garumā.
Ja Bahreinā lielāka slodze bija mašīnas aizmugurējiem riteņiem, tad Ķīnā nodilums un pārkaršana gaidāma priekšējās riepās. Redzot, cik viegli ir kļūdīties ar riepu uzsildīšanu un regulējumu izvēli, nav teikts, ka spēku samērs, ko redzējām Bahreinā atbildīs tādam arī šonedēļ.
“Mercedes” komanda izcīnīja dubultuzvaras abos pirmajos šīs sezonas posmos, tomēr panākumi, it īpaši Bahreinā, nāca pēc “Ferrari” braucēju neveiksmēm. “Abos nākamajos posmos Ķīnā un Baku ir ļoti garas taisnes. Šķiet, ka Bahreinā viņi ieguva 0.4 sekundes aplī tikai taisnēs. Mēs šīs četras demitdaļas nevaram atrast. Nemitīgi uzlabojam mašīnu, tomēr ir jāskatās, ko varam darīt taisnēs. Ies smagi,” stāsta kopvērtējuma līderis Valteri Botass.
Pat ja “Ferrari” ar savām likstām ir tikuši galā un izrādīsies galvas tiesu pārāki par konkurentiem, lielu uzmanību izpelnīsies komandas biedru cīņa – pieredzējušais un titulētais Sebastians Fetels pagājušajā posmā pārliecinoši palika jaunā un ambiciozā Šarla Leklerka ēnā. Leklerks Ķīnā startēs ar to pašu dzinēju, kas viņu pievīla Bahreinā.
Šis ir pats stāsta sākums Leklerkam sarkanajā kombinezonā, tādēļ gaisa pilis pagaidām vēl pāragri celt, tomēr viņa uzvedību Bahreinā novērtējis arī “Mercedes” komandas vadītājs Toto Volfs: “Ātruma, personības un emociju kontroles apvienojums abos virzienos ir lieliska sastāvdaļa. Zinu daudzus braucējus, kuros dzīvo iekšējais lauvēns. Pēc tādas trešās vietas iegūšanas viņi uzvestos daudz skandalozāk. Šarlā neko tādu neredzējām.”
https://www.facebook.com/ScuderiaFerrari/videos/498365137660207/
No pretendentu loka uz uzvaru nedrīkst izslēgt arī “Mercedes” un “Red Bull” braucējus. Austrālijas GP apliecināja, cik strauji spēku samēri var mainīties pie nepareizu regulējumu izvēles, kamēr Bahreinā “Ferrari” pārsvars kvalifikācijā ar katru sesiju sāka sarukt, turklāt Hamiltona lielākais trumpis bija garie nogriežņi ar cietākām riepām.
“Red Bull” komanda pērn guva panākumu ar Danielu Rikjardo pie stūres pēc lēmuma iesaukt viņu otro reizi boksos, kad trasē devās drošības mašīna. Austrālietis veica vairākus graciozus apdzīšanas manevrus un izmantoja Verstapena un Fetela sadursmi, apliecinot, ka pareiza boksu taktika pēdējos apļos var pamatīgi ietekmēt rezultātu. Šogad enerģijas dzērienu ražotāju komanda aprīkota ar “Honda” jaudas agregātiem, kas līdz šim demonstrējuši lieliskus maksimālos ātrumus taisnēs. Ķīna būs to nopietnākais pārbaudījums, bet Pjēram Gazlī iespēja atgūties pēc katastrofāla sezonas starta.
Arī šoreiz īpaši spraigi notikumi gaidāmi cīņā par nākamās labākās komandas godu. “Haas” sevi ir lieliski apliecinājuši viena apļa ietvaros. Pie tam “Ferrari” dzinēji sniegs viņiem priekšrocības attiecībā pret “McLaren” un “Renault”. Abām ar “Renault” dzinējiem aprīkotajām komandām ir liels potenciāls, taču pamatīgas problēmas ar mašīnas izturību. Cīņā par pēdējiem punktiem vairākiem spožiem startiem var izrādīties lielāka vērtība par stabilu braukšanu ap desmito pozīciju.
Vēl viens “Ferrari” jaudas agregātu izmantotājs Kimi Raikonens ir vienīgais braucējs, kurš nepārstāv trīs vadošās komandas, bet guvis punktus gan Austrālijā, gan Bahreinā. Veterāna stabilitāte un tehniskās zināšanas padara viņu par kandidātu uz punktiem, kamēr komandas biedrs Antonio Džiovinaci pirmajos posmos atstāts ‘jaņos’. Pirms diviem gadiem “Sauber” formulā Džiovinaci Ķīnā avarēja gan kvalifikācijā, gan sacīkstēs.
Ķīnas Grand Prix Latvijas teritorijā šogad legāli ir vērojams vienīgi “RTL” kanālā vācu valodā.
TRĪS PIETURAS PUNKTI:
- Vai Leklerks saglabās Bahreinā demonstrēto ātruma pārsvaru pār Fetelu?
- Kā “Honda” dzinējiem klāsies trases garajā taisnē?
- Kura komanda diktēs tempu vidusslānī?
SACENSĪBU PROGRAMMA
Piektdiena, 12. aprīlis
05:00 Pirmie treniņbraucieni
09:00 Otrie treniņbraucieni
Sestdiena, 13. aprīlis
06:00 Trešie treniņbraucieni
09:00 Kvalifikācija
Svētdiena, 14. aprīlis
09:10 Ķīnas Grand Prix starts
Ar rūgtu ironijas devu gan jāsaka, ka tieši Ķīna arī ir īstā vieta, kur aizvadīt 1000. GP. Sacensību rīkošana ar autosporta tradīcijām nesaistītās valstīs jau kļuvusi par drūmu F1 ikdienu, tāpēc jubilejas gonka Āzijas lielvaras teritorijā ir vairāk nekā simboliska…