Kārtējo piedzīvojumu motorsporta līdzjutējiem šodien sniedza Baku trase. Tajā risinājās F1 atbalsta sērijas Formula 2 čempionāta posms. Dažādiem negaidītiem incidentiem bagātā braucienā finiša līniju pirmais šķērsoja “Campos Racing” braucējs Džeks Eitkenss.

Eitkenss sacīkstēm kvalificējās tikai astotajā pozīcijā, tomēr veica lielisku startu, kā arī izmantoja Šūmahera kļūdu, kas iztraucēja iebraukšanu pirmajā līkumā Lukam Džiotto. Korejas izcelsmes britu braucējs nonāca trešajā pozīcijā aiz jaunā līdera Nika de Vrīsa un pole position ieguvēja Nobuharu Macušitas. Ļoti neveiksmīgs starts padevās “Trident” komandai – Ralfs Bošungs sadūrās ar komandas biedru Džuliano Alezī.

Pēc vairākiem apļiem 2. pozīcijā Macušitu piemeklēja tehniskas ķibeles, kas tika novērstas vairākas minūtes garā pitstopā. Cīņu par otro vietu uzsāka Eitkenss ar Latifi, kamēr de Vrīss pārliecinoši palielināja savu pārsvaru. Septītā apļa beigās vairums līderu devās boksos pēc cietāka riepu komplekta. De Vrīsa mehāniķiem bija problēmas ar priekšējā kreisā riteņa pieskrūvēšanu un viss pārsvars pagaisa. “ART” braucējs nonāca aiz Eitkensa un Latifi.

“F1LV

Par jauno līderi kļuva Tatjana Kalderona, kura sacīkstes uzsāka ar cietākajām riepām un mīkstāko sastāvu nolēma pataupīt pēdējiem apļiem. Mika Šūmahera izslīdēšanas rezultātā sekoja virtuālās drošības mašīnas fāze. Pāris apļus vēlāk Eitkenss un sekotāji noķēra un apdzina Kalderonu, kuras cīņa arī beidzās priekšlaicīgi trases malā.

De Vrīss apsteidza Latifi īsi pirms vēl vienas drošības mašīnas fāzes, kas radās pēc Guanju Žou avārijas, cenšoties izvairīties no priekšā braucošā Huana Manuela Korreas. Divus apļus vēlāk sacīkstēm bija jāatsākas. Drošības mašīna jau bija nobraukusi malā, kamēr braucēji pirms apļa finiša līnijas sasniegšanas meklēja labāko pozīciju restartam. Vienlaikus sadūrās Džiotto ar Sette Kamaru un Ilots ar Deletrazu.

Pēc pagarinātās drošības mašīnas fāzes Eitkenss veica lielisku restartu un nosargāja vadību līdz finišam. Uz pjedestāla kāpa arī de Vrīss un F2 veterāns Džordans Kings. Antuāns Ubērs cerēja uz piekto vietu, taču kļūda restarta 1. līkumā lika nonākt peletona beigās. Pēc pitstopa Džiotto atguvās un finišēja sestais priekšā Šūmahera komandas biedram Gelaelam, kurš tika izslēgts no kvalifikācijas par divu trases darbinieku notriekšanu. Rītdien notiks sprinta brauciens, kur labāko astotnieks startēs apgrieztā secībā. Līdz ar to pirmo starta rindu aizņems Korrea un Gelaels.

Grafiks: FIA