Spa atrodas viena no senākajām sacīkšu trasēm pasaulē. Pirmās autosacīkstes šeit notika tālajā 1921. gadā, bet gluži kā vīns ar katru gadu tā paliek tikai labāka. Vairums autošosejas un formulu braucēji to atzinuši par aizraujošāko trasi pasaulē. Pienācis laiks par to pārliecināties arī rallijkrosa pārstāvjiem.
Beļģijas posms bijis pasaules rallijkrosa čempionāta kalendārā jau kopš tā pirmsākuma 2014. gadā, taču līdz šim sacensības notikušas Metē trasē. Gluži kā Lidenhilai Anglijā tai nācies atdot savu vietu vēl vienam F1 Grand Prix rīkotāju kompleksam.
Rallijkrosa saime gan ar nepacietību gaida, kad Supercars spēkrati trauksies pa, iespējams, slavenāko līkumu pasaulē – ‘Eau Rouge’, kas liek braucējiem ne tikai lielā ātrumā izņemt ‘S’ veida pagriezienu, bet arī tikt galā ar straujām reljefa izmaiņām, kas ved augšup kalnā. Savas specifiskās konfigurācijas dēļ trase ir lieliski pārredzama un īpaši baudāma, atrodoties uz vietas.

Lai gan spēku samēri starp braucējiem šogad ir ļoti līdzīgi, “Team Hansen MJP” pirmajos posmos guvusi pārliecinošu virsroku. Pagājušajā posmā Barselonā brāļi Hanseni izcīnīja dubultuzvaru, bet sezonas ievadā Jasmarīnā tas vēl neizdevās Timija Hansena un Andreasa Bakeruda sadursmes dēļ. Tomēr šī ir pilnīgi jauna teritorija un konkurenti nesnauž rokas klēpī salikuši.
“GRX” komandas rīcībā ikdienā ir 3 mašīnas, bet “GRC” pat četras (tiesa atšķirīgas – 2 “Renault Megane”, 2 “Renault Clio”). Šādas priekšrocības sniedz vairāk datu, līdz ar to inženieriem ir vieglāk iezīmēt mašīnas attīstības un regulējumu izvēles virzienu, kas, piemēram, “STARD” komandai nereti sagādājis problēmas, jo pērn tā gandrīz visos posmos startēja ar tikai vienu mašīnu.
“GRX Taneco” komandai šoreiz gan būs jāiztiek ar tikai divām mašīnām. Sākotnējais plāns paredzēja savā trešajā mašīnā sēdināt 25 gadus veco Joni Vimanu, kurš 2013. un 2014. gadā kļuva par Global Rallycross Championship uzvarētāju RX Lites un Supercar ieskaitēs. Savā vienīgajā startā pasaules čempionātā 2014. gadā Kanādā Vimans uzvarēja vienu no kvalifikācijas kārtām un četru braucienu summā ieņēma 4. vietu, taču mašīnas problēmu dēļ pusfinālā nepiedalījās, taču īsi pirms došanās uz Beļģiju kļuva zināms, ka pamatsastāva braucējs Niklass Gronholms apendicīta (aklās zarnas) operācijas dēļ nebūs spējīgs piedalīties sacensībās, tādēļ Vimans pelnīs punktus arī komandu ieskaitē, bet Gronholms centīsies atgriezties apritē uz nākamo posmu.
Papildus regulārajiem sezonas braucējiem Beļģijā mūs gaida vesela virkne patīkamu pārsteigumu. Starp dalībniekiem atrodams arī mājinieks Greguārs Demustjē, bet spožākais pārsteigums – 2017. gada pasaules čempiona un DTM leģendas Matiasa Ekstroma atgriešanās. Zviedru sportists startēs jaunās “JC Race Teknik” komandas sastāvā. Lai gan viņa “Audi S1” spēkrats nav pats jaunākais un modernākais, rallijkrosā lielu lomu spēlē arī braucēja meistarība. Ekstroma gadījumā par to jautājumu nav.

Latvijas līdzjutējiem, protams, īpaša interese būs par Jāņa Baumaņa gaitām. Sezonas pirmajos divos posmos Jānim lieliski izdevies uz savu prasmju rēķina izmantot sniegtās izdevības, sasniegt finālu gan Abū Dabī, gan Barselonā un iekrāt vērtīgus punktus, lai kopvērtējumā atrastos ceturtajā pozīcijā. Lieliska reakcija ļāvusi iegūt vērtīgas pozīcijas startā, taču komandai jāveltī nopietns darbs, lai šīs pozīcijas noturētu visa brauciena garumā. Spa visi sāks no ‘baltas lapas’. Varbūt tieši šādos apstākļos ir iespēja sasniegt ilgi kāroto pjedestālu?
Papildus pasaules čempionātam Supercars ieskaitē, skatītājiem būs iespēja sekot vēl divām klasēm. RX2 ietvaros Vasīlijs Grjazins jau Barselonā vēlreiz apliecināja savu piederību rallijkrosa elitei, tomēr fināls neizdevās kā cerēts. Spa ir jauna rallijkrosa trase visiem, varbūt tieši šeit “Sports Racing Technologies” braucējs kāps uz pjedestāla? Tikmēr Eiropas čempionāta ietvaros allaž saistošas cīņas vērojamas priekšpiedziņas Super1600 klases spēkratiem. Šogad gan tajā nav neviena Latvijas braucēja.
Nedēļas nogales laikā gaidāms drēgns un vējains laiks. Temperatūra varētu turēties tikai +10 grādu robežās, turkāt pastāv liela nokrišņu varbūtība, it īpaši sestdien. Jānis Baumanis vairākkārt izteicies, ka tieši slapjā trasē “STARD” komandai ir vislabākās izredzes apliecināt savu potenciālu.
Sacensību izšķirošos notikumus arī šogad varēs vērot Latvijas Televīzijas kanāla LTV7 un platformā REPLAY.lv, kamēr kvalifikācijas braucieni būs vērojami čempionāta Facebook lapā un Youtube kanālā.
SACENSĪBU PROGRAMMA (PĒC LATVIJAS LAIKA):
SESTDIENA, 11. MAIJS
10:15 Treniņbraucieni
12:45 1. kvalifikācija S1600, RX2, World RX
15:45 2. kvalifikācija S1600, RX2, World RX
17:30 3. kvalifikācija S1600
SVĒTDIENA, 12. MAIJS
10:00 Iesildīšanās braucieni
11:12 3. kvalifikācija RX2, World RX
12:20 4. kvalifikācija S1600, RX2, World RX
14:40 Pusfināli S1600, RX2
15:00 Tiešraides translācija LTV7 un REPLAY.lv
15:20 Fināls S1600
16:00 Pusfināli World RX, Fināls RX2, World RX
Nr | Sacīkstes | Trase | Datums |
---|---|---|---|
1 | Abū Dabī RX | Jasmarīna | 5. - 6. aprīlis |
2 | Katalonijas RX | Barselona | 27. - 28. aprīlis |
3 | Beneluksa RX | Spa | 11. - 12. maijs |
4 | Lielbritānijas RX | Silverstona | 25. - 26. maijs |
5 | Norvēģijas RX | Hella | 15. - 16. jūnijs |
6 | Zviedrijas RX | Holjesa | 6. - 7. jūlijs |
7 | Kanādas RX | Truā-Rivjēra | 3. - 4. augusts |
8 | Francijas RX | Loīka | 31. augusts - 1. septembris |
9 | Latvijas RX | Biķernieki | 14. - 15. septembris |
10 | Dienvidāfrikas RX | Killarneja | 9. - 10. novembris |