Formula 1 čempionātā pus pa jokam, pus pa nopietnam ir teiciens, ka īstā sezona sākas tikai Eiropā. “Mercedes” ar savām četrām dubultuzvarām un 74 punktu handikapu varētu iebilst, tomēr nopietnus uzlabojumus uz šo posmu sagatavojušas visas komandas un spēku samēri tiešām varētu atšķirties no pirmajos posmos redzētajiem.

Barselonas trase nudien ir tā vieta, kuru braucēji varētu veikt aizvērtām acīm. Ierasti tieši šeit notiek pirmssezonas testi, tādēļ vairums braucēju te pazudīs katru akmentiņu. Kā jau testu trasei pieklājas, tā satur visu – īsas un garas taisnes, ātrus un lēzenus, kā arī asus un šaurus pagriezienus – lielisks tests mašīnas konkurētspējas pārbaudei.

Jau atkal atšķirīgu riepu sastāvu izvēli izdarījušas visas trīs vadošās komandas. “Ferrari” braucēju rīcībā būs 9 mīkstāko riepu (C3) komplekti, “Mercedes” – astoņi, bet “Red Bull” uzsvaru likuši uz cietākajiem sastāviem, nodrošinot savus braucējus ar 7 sarkani marķēto riepu komplektiem.

Barselonas trasē aizvadīti 28 posmi. Lai gan tā netiek klasificēta kā trase, kurā būtu sevišķi grūti apdzīt, tikai 3 reizes sacensību uzvarētājs nestartēja no pirmās rindas, kas ir zemākais rādītājs no visām trasēm, kur Grand Prix noticis vismaz 10 reižu.

Grafiks: Pirelli

Vairāki braucēji jau paguvuši norādīt, ka pirmssezonas testu rezultāti nebūs objektīva mēraukla spēku samēru prognozēšanai. To lieliski apliecina “Ferrari” komandas pēdējo gadu pieredze. Maranello bāzētā vienība jau vairākus gadus uzrāda labākos rezultātus testos, taču Spānijas GP pēdējais panākums gūts 2013. gadā. Izdevība netika realizēta pat 2016. gadā, kad abi “Mercedes” braucēji piedzīvoja sadursmi jau pirmajā aplī.

Par galveno cerību “Ferrari” vajadzētu kalpot jaunajam dzinējam. Sākotnēji bija paredzēts to izmantot tikai sākot no Kanādas GP, tomēr fakts, ka tā ieviešana notikusi agrāk, nevis pārcelta uz vēlāku laiku vieš optimismu Maranello vienības faniem. Atšķirībā no “Honda”, kuru jaunās specifikācijas dzinējs tika attīstīts izturības lauciņā, “Ferrari” koncentrējušies uz sniegumu un jaudu, jo vismaz pagaidām izturība nav sagādājusi lielas rūpes.

Neraugoties uz pārliecinošo sezonas sākumu, “Mercedes” joprojām uzsver, ka tas panākts ar stabilitāti, labu stratēģiju un izvairīšanos no kļūdām, nevis ātrāko mašīnu. Ja Bahreinā un Azerbaidžānā viņiem varētu piekrist, tad Austrālijā un Ķīnā ‘sudraba bultas’ šāvās ātrāk par visiem. Sagaidāms, ka abu vadošo komandu vidū būs pamatīga cīkstēšanās par nonākšanu rezultātu tabulas galvgalī.

Šeit gan nevar aizmirst arī “Red Bull”. Maksam Verstapenam izdevies finišēt priekšā vismaz vienai “Ferrari” formulai jau deviņus posmus pēc kārtas. Trasē, kas viņam 18 gadu vecumā atnesa pirmo uzvaru, Makss centīsies izmantot vēl vienu triku – pēdējā laikā viņš aktīvi pievērsies datorsimulāciju autosporta spēlēm, komentējot, ka jaunā aizraušanās palīdz noslīpēt prasmes arī trasē. Tikmēr Pjērs Gazlī pēc pirmo posmu neveiksmēm esot sapratis, kā mainīt savu braukšanas stilu. Azerbaidžānā diskvalifikācija no kvalifikācijas mums liedza saprast viņa patiesās prasmes un sasniegto progresu.

Āzijas – Okeānijas ceļojumu neveiksmīgi uzsākusi “Renault” komanda. Solījumi samazināt deficītu līdz vadošajām trim komandām nav īstenoti. Gluži pretēji, dzinēja nemitīgās ķibeles “Renault” un viņu klientu komandai “McLaren” šobrīd jācīnās ar “Alfa Romeo”, “Haas”, “Racing Point” un “Toro Rosso”. Abas “Ferrari” klientu komandas gan jaunās specifikācijas dzinējus Katalonijā vēl neizmantos.

Karlosam Saincam mājas posms gan allaž bijis īpaši veiksmīgs – 9. vieta debijas sezonā ar “Toro Rosso”, bet nākamo trīs sezonu laikā Karloss nav palicis zemāk par septīto vietu.

“Racing Point” uz šo posmu sagatavojusi īpaši plašu uzlabojumu pakotni. Pēc Lorensa Strola līdzekļu piesaistes, viņa komanda ne tikai tikusi pie jaunas un supermodernas motormājas, bet arī aerodinamiskajiem uzlabojumiem mašīnai. Straujākais progress gan tiek solīts tikai uz 2020. gadu.

Var gadīties, ka sacīkstes Barselonā vērosim pēdējo reizi. Pastāv liela iespēja, ka jau nākamgad tās vietu kalendārā ieņems Zandvorta.

Spānijas Grand Prix Latvijas teritorijā šogad legāli ir vērojams vienīgi “RTL” kanālā vācu valodā.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Vai “Ferrari” ar uzlabotajiem dzinējiem beidzot būs ātrākie trasē, kur dominēja pirmssezonas testos?
  • Kura komanda būs sagatavojusi visefektīvāko uzlabojumu pakotni?
  • Kad pārtrūks Gazlī neveiksmju sērija?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 10. maijs

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 11. maijs

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 12. maijs

16:10 Spānijas Grand Prix starts