Karaliskās autoseriāla Formula 1 sezonā aizvadīti tikai seši posmi, kas ir tikai nedaudz vairāk par ceturto daļu sezonas, taču jau šobrīd paredzams, ka gada otrā puse ar milzīgu intrigu neizcelsies.

Formula 1 sezonā norisinājušies seši posmi, un tikai aizvadītajā nedēļas nogalē Monako starp diviem labākajiem braucējiem tika kāds, kurš nebrauc ar Mercedes formulu – pēc Maksa Verstapena piecu sekunžu soda piespriešanas otro vietu ieguva Sebastians Fetels no Ferrari. Turklāt arī šis drīzāk uzskatāms par izņēmumu, nevis likumsakarību, jo Mercedes pilots Valteri Botass sacensību startā izcieta tehniskas problēmas, bet tāpat ieguva trešo vietu.

Visos sešos posmos uzvarējušas Mercedes formulas – četras reizes Lūiss Hamiltons un divreiz Botass. Hamiltons Fetelu kopvērtējumā apsteidz jau par 55 punktiem, kas nozīmē, ka nākamajos divos posmos Hamiltons varētu mierīgi uzpīpēt trases malās, bet Fetels būtu aiz viņa pat divu uzvaru gadījumā. Savukārt Mercedes pārsvars Konstruktoru kausā pār Ferrari ir pavisam iespaidīgie 118 punkti jeb gandrīz divreiz vairāk (257 punkti pret 139).

Tas viss ir lieliski britu un somu autosporta faniem, kā arī Mercedes atbalstītājiem, taču neitrālajiem līdzjutējiem gan piestāv bažīgas nopūtas. Protams, nevar teikt, ka Mercedes uzvara Konstruktoru kausā tagad būtu īpašs pārsteigums – galu galā, tas pieredzēts jau piecus gadus pēc kārtas. Taču ziemā tomēr bija cerības, ka konkurenti būs pielikuši savā sniegumā un sagādās vismaz interesantu cīņu. Piemēram, pagājušajā sezonā Ferrari beigās zaudēja par 84 punktiem, kas tik un tā ir liels atstatums, taču iespējas apsteigt Mercedes itāļu komandai palika vēl līdz pēdējam posmam.

Arī no sešiem pole position Mercedes piloti ir paņēmuši piecus, vienīgo izņēmumu pieļaujot Bahreinā, kur kvalifikācijā uzvarēja jaunais Ferrari pilots Šarls Leklērs. Taču finišā viņam tikai trešā vieta, bet pozīcijas kopvērtējumā Leklēram pabojāja tieši viņa māju posms Monako, kurā nācās izstāties, cenšoties nodemonstrēt pārāk agresīvu apdzīšanu, kas Monako trases ielās nekad nav bijis vienkāršākais uzdevums.

Vēl atlikuši veseli 15 posmi, un vietā varētu būt iebildums, ka nu nav loģiski jau tagad sākt runāt par to, kā viss izskatīsies augustā un septembrī. Taču pastāv liela iespēja, ka tobrīd viss izskatīsies tā, ka aktuāla vairs būs tikai cīņa par trešo vietu. Bukmeikeri šobrīd praktiski vairs nepieļauj iespējamību, ka Fetels varētu atgriezties cīņā par titulu – totalizatora Betsafe Formula 1 prognozes liecina, ka pirms Kanādas GP izcīņas Fetela izredzes uz titulu tiek vērtētas ar koeficientu 46.00. Tik lielos skaitļos dažreiz grūti orientēties, cik daudz/maz tas īstenībā nozīmē, tāpēc salīdzinājumam – Latvijas hokeja izlases tikšana pie medaļām pasaules čempionātā tika vērtēta kā ticamāks notikums.

Nosacītu intrigu bukmeikeri gan vēl saskata Hamiltona un Botasa cīņā. Lai arī nav apšaubāms somu pilota otrā numura statuss, kopvērtējumā viņš šobrīd atpaliek tikai par 17 punktiem un pierādījis savu ātrumu un stabilitāti. Atklāts ir jautājums, kas notiktu Mercedes bosu pārrunās, ja, tuvojoties pēdējiem posmiem, Hamiltonu un Botasu joprojām šķirtu 10-30 punkti un cik konkurētspējīgu cīņu Botasam, pirmkārt, ļautu piedāvāt un, otrkārt, cik viņš varētu piedāvāt. Šobrīd Botasa izredzes uz čempiona titulu tiek vērtēts ar koeficientu 4.50 jeb apmēram 18% ticamību, taču jābūt ļoti lielam optimistam, lai šosezon Formula 1 seriālā paredzētu patiesu intrigu. Pagaidām viss liecina, ka Hamiltons brauc pretim savam sestajam čempionu titulam, grasoties pārspēt leģendārā Huana Manuela Fanhio sasniegumu un vēl tuvāk pietuvoties Mihaela Šūmahera rekordam – septiņiem čempiona tituliem, kas vēl pavisam nesen tika uzskatīts par sasniegumu, ko nebūs iespējams atkārtot.