Bez izcilā F1 braucēja Fernando Alonso līdzdalības aizvadītas prestižākās sacīkstes IndyCar kalendārā – Indianapolisas 500 jūdžu brauciens. Pēc satriecošas cīņas ar Aleksandru Rosi sacensību pēdējos apļos par uzvarētāju kļuva pole position ieguvējs Saimons Padženo no “Penske” komandas.
Padženo nosargāja vadību startā, kad par viņa tuvāko sekotāju kļuva veterāns Eds Karpenters. Tikmēr ļoti neveiksmīgi diena izvērtās visu laiku jaunākajam IndyCar uzvarētājam Koltonam Hertam, kurš pārnesumkārbas problēmu dēļ izstājās, veicis tikai 3 apļus. Restartā pagājušā gada uzvarētājs Vils Pauers tika garām Karpenteram un pakāpās uz otro vietu.
Pirmajā boksu apmeklējuma laikā vecmeistars Elio Kastronevess boksu celiņā uztriecās Džeimsam Deivisonam, par ko saņēma drive-through sodu. Drīz pēc tam tehniskas problēmas piemeklēja Bena Henlija vadītā “DragonSpeed” formula.
Vils Pauers, pazaudējis otro pozīciju Karpenteram, devās boksos, taču nepaspēja laicīgi nobremzēt, kā rezultātā pazaudēja vairākas sekundes, bet mirkli vēlāk pēc tiesnešu piešķirtā soda turpināja cīņu no pēdējām pozīcijām.
Kails Kaisers, kurš strauju popularitāti ieguva Indy 500 kvalifikācijā, ar savu mazo “Juncos Racing” komandu izslēdzot no cīņas Fernando Alonso, izslīdēja 73. aplī un savu sacīksti pabeidza sienā. Jāpiebilst, ka mašīna vairs nebija balta un bez sponsoriem – daudzi vietējie uzņēmumi steidzās izmantot izdevību, lai atrastu vietu savas kompānijas zīmolam uz Kaisera mašīnas.
Līderiem taupot mašīnas resursus, vadošo braucēju grupa izveidojās samērā liela. Par Padženo un Karpentera tuvākajiem sekotājiem kļuva Džozefs Ņūgārdens un Aleksandrs Rosi, kurš gan pēc lēna pitstopa pazaudēja vairākas pozīcijas, tomēr visai ātri atguva zaudēto. Tomēr tas vēl nebija nekas – nākamā pitstopa laikā “Andretti Autosport” komandai bija problēmas ar degvielas uzpildīšanu un Rosi jau atkal nonāca zaudētājos, ļoti emocionāli žestikulējot gan boksos, gan vēlāk trasē, kad par apli atpalikušais Oriols Servia aizkavēja Rosi.
Tikmēr vadošo braucēju grupā lielisku ātrumu uzņēma Ņūgārdens, vispirms apsteidzot Karpenteru, bet vēlāk arī līderi Padženo, tomēr francūzis atguva vadību 168. aplī tieši pirms došanās boksos. Uz boksu apmeklējuma rēķina šoreiz Rosi kļuva par ieguvēju, jo laicīgāks pitstops ļāva tikt garām Ņūgārdenam un Karpenteram.
Mirkli pēc tam, kad Rosi apsdzina arī Padženo, cīņā par sesto vietu Greiems Reihals un Sebastians Burdē nesadalīja trasi, bet avārijas seku rezultātā izstājās arī Zaks Vīčs, Fēlikss Rozenkvists un Čārlijs Kimbels, kamēr Skots Diksons sabojāja savu priekšējo antispārnu. Brauciens tika apturēts uz nepilnām 20 minūtēm.
Sacīkstes atsākās šādā kārtībā: Rosi, Padženo, Karpenters, Ņūgārdens, Sato, Deilijs, Feruči, Hanters-Rejs, Pauers. Restartā Padženo patraucās garām Rosi, kamēr Sato ielauzās labāko trijniekā, bet Pauers atguvās un nonāca sestajā pozīcijā. Trīs apļus pirms finiša Rosi atguva vadību un raudzījās sava otrā Indy 500 panākuma virzienā, taču prieki nebija gari, jo priekšpēdējā aplī Padženo izdevās atgūt vadību un noturēt Rosi un Sato sev aizmugurē.
Sacensību uzvarētājs Saimons Padženo, kā jau visi “Penske” komandas braucēji izmantoja “Chevrolet” markas dzinēju. Jāpiebilst, ka līdz šim pēdējais Francijas pārstāvis, kuram izdevās uzvarēt Indianapolisas 500 jūdžu braucienā bija Gastons Ševrolē, kura brālis Luī radīja leģendāro “Chevrolet” rūpnīcu.
2019. gada Indianapolisas 500 jūdžu brauciena rezultāti
V. | Braucējs | Komanda | Rezultāts | St.v. | Punkti |
1 | Simon Pagenaud | Team Penske | 200 apļi | 1 | 112 |
2 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 0.2086 | 9 | 82 |
3 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan | 0.3413 | 14 | 71 |
4 | Josef Newgarden | Team Penske | 0.8979 | 8 | 67 |
5 | Will Power | Team Penske | 1.6173 | 6 | 65 |
6 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | 1.979 | 2 | 65 |
7 | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | 2.8055 | 23 | 53 |
8 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 4.0198 | 22 | 48 |
9 | Tony Kanaan | A. J. Foyt Enterprises | 4.7708 | 16 | 44 |
10 | Conor Daly | Andretti Autosport | 5.3459 | 11 | 40 |
11 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson | 5.4821 | 32 | 38 |
12 | James Davison | Dale Coyne Racing | 6.225 | 15 | 36 |
13 | Ed Jones | Ed Carpenter Racing | 7.55 | 4 | 40 |
14 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | 8.5566 | 3 | 40 |
15 | Matheus Leist | A. J. Foyt Enterprises | 10.4153 | 24 | 30 |
16 | Pippa Mann | Clauson-Marshall Racing | 12.9803 | 30 | 28 |
17 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 14.7595 | 18 | 27 |
18 | Hélio Castroneves | Team Penske | +1 aplis | 12 | 24 |
19 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | +1 aplis | 31 | 22 |
20 | J. R. Hildebrand | Dreyer & Reinbold Racing | +1 aplis | 21 | 20 |
21 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | +1 aplis | 25 | 18 |
22 | Oriol Servià | MotoGator Team Stange | +1 aplis | 19 | 16 |
23 | Marcus Ericsson | Schmidt Peterson | +2 apļi | 13 | 14 |
24 | Jordan King | Rahal Letterman Lanigan | +2 apļi | 26 | 12 |
25 | Charlie Kimball | Carlin | +4 apļi | 20 | 10 |
26 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | +5 apļi | 10 | 10 |
27 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Izstājās | 17 | 10 |
28 | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | Izstājās | 29 | 11 |
29 | Zach Veach | Andretti Autosport | Izstājās | 28 | 10 |
30 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing | Izstājās | 7 | 13 |
31 | Kyle Kaiser | Juncos Racing | Izstājās | 33 | 10 |
32 | Ben Hanley | DragonSpeed | Izstājās | 27 | 10 |
33 | Colton Herta | Harding Steinbrenner Racing | Izstājās | 5 | 15 |