Bez izcilā F1 braucēja Fernando Alonso līdzdalības aizvadītas prestižākās sacīkstes IndyCar kalendārā – Indianapolisas 500 jūdžu brauciens. Pēc satriecošas cīņas ar Aleksandru Rosi sacensību pēdējos apļos par uzvarētāju kļuva pole position ieguvējs Saimons Padženo no “Penske” komandas.

Padženo nosargāja vadību startā, kad par viņa tuvāko sekotāju kļuva veterāns Eds Karpenters. Tikmēr ļoti neveiksmīgi diena izvērtās visu laiku jaunākajam IndyCar uzvarētājam Koltonam Hertam, kurš pārnesumkārbas problēmu dēļ izstājās, veicis tikai 3 apļus. Restartā pagājušā gada uzvarētājs Vils Pauers tika garām Karpenteram un pakāpās uz otro vietu.

Pirmajā boksu apmeklējuma laikā vecmeistars Elio Kastronevess boksu celiņā uztriecās Džeimsam Deivisonam, par ko saņēma drive-through sodu. Drīz pēc tam tehniskas problēmas piemeklēja Bena Henlija vadītā “DragonSpeed” formula.

Vils Pauers, pazaudējis otro pozīciju Karpenteram, devās boksos, taču nepaspēja laicīgi nobremzēt, kā rezultātā pazaudēja vairākas sekundes, bet mirkli vēlāk pēc tiesnešu piešķirtā soda turpināja cīņu no pēdējām pozīcijām.

Kails Kaisers, kurš strauju popularitāti ieguva Indy 500 kvalifikācijā, ar savu mazo “Juncos Racing” komandu izslēdzot no cīņas Fernando Alonso, izslīdēja 73. aplī un savu sacīksti pabeidza sienā. Jāpiebilst, ka mašīna vairs nebija balta un bez sponsoriem – daudzi vietējie uzņēmumi steidzās izmantot izdevību, lai atrastu vietu savas kompānijas zīmolam uz Kaisera mašīnas.

Līderiem taupot mašīnas resursus, vadošo braucēju grupa izveidojās samērā liela. Par Padženo un Karpentera tuvākajiem sekotājiem kļuva Džozefs Ņūgārdens un Aleksandrs Rosi, kurš gan pēc lēna pitstopa pazaudēja vairākas pozīcijas, tomēr visai ātri atguva zaudēto. Tomēr tas vēl nebija nekas – nākamā pitstopa laikā “Andretti Autosport” komandai bija problēmas ar degvielas uzpildīšanu un Rosi jau atkal nonāca zaudētājos, ļoti emocionāli žestikulējot gan boksos, gan vēlāk trasē, kad par apli atpalikušais Oriols Servia aizkavēja Rosi.

Tikmēr vadošo braucēju grupā lielisku ātrumu uzņēma Ņūgārdens, vispirms apsteidzot Karpenteru, bet vēlāk arī līderi Padženo, tomēr francūzis atguva vadību 168. aplī tieši pirms došanās boksos. Uz boksu apmeklējuma rēķina šoreiz Rosi kļuva par ieguvēju, jo laicīgāks pitstops ļāva tikt garām Ņūgārdenam un Karpenteram.

Mirkli pēc tam, kad Rosi apsdzina arī Padženo, cīņā par sesto vietu Greiems Reihals un Sebastians Burdē nesadalīja trasi, bet avārijas seku rezultātā izstājās arī Zaks Vīčs, Fēlikss Rozenkvists un Čārlijs Kimbels, kamēr Skots Diksons sabojāja savu priekšējo antispārnu. Brauciens tika apturēts uz nepilnām 20 minūtēm.

Sacīkstes atsākās šādā kārtībā: Rosi, Padženo, Karpenters, Ņūgārdens, Sato, Deilijs, Feruči, Hanters-Rejs, Pauers. Restartā Padženo patraucās garām Rosi, kamēr Sato ielauzās labāko trijniekā, bet Pauers atguvās un nonāca sestajā pozīcijā. Trīs apļus pirms finiša Rosi atguva vadību un raudzījās sava otrā Indy 500 panākuma virzienā, taču prieki nebija gari, jo priekšpēdējā aplī Padženo izdevās atgūt vadību un noturēt Rosi un Sato sev aizmugurē.

Sacensību uzvarētājs Saimons Padženo, kā jau visi “Penske” komandas braucēji izmantoja “Chevrolet” markas dzinēju. Jāpiebilst, ka līdz šim pēdējais Francijas pārstāvis, kuram izdevās uzvarēt Indianapolisas 500 jūdžu braucienā bija Gastons Ševrolē, kura brālis Luī radīja leģendāro “Chevrolet” rūpnīcu.

2019. gada Indianapolisas 500 jūdžu brauciena rezultāti

V.  Braucējs Komanda Rezultāts St.v. Punkti
1  Simon Pagenaud Team Penske 200 apļi 1 112
2  Alexander Rossi Andretti Autosport 0.2086 9 82
3  Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan 0.3413 14 71
4  Josef Newgarden Team Penske 0.8979 8 67
5  Will Power Team Penske 1.6173 6 65
6  Ed Carpenter Ed Carpenter Racing 1.979 2 65
7  Santino Ferrucci Dale Coyne Racing 2.8055 23 53
8  Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport 4.0198 22 48
9  Tony Kanaan A. J. Foyt Enterprises 4.7708 16 44
10  Conor Daly Andretti Autosport 5.3459 11 40
11  James Hinchcliffe Schmidt Peterson 5.4821 32 38
12  James Davison Dale Coyne Racing 6.225 15 36
13  Ed Jones Ed Carpenter Racing 7.55 4 40
14  Spencer Pigot Ed Carpenter Racing 8.5566 3 40
15  Matheus Leist A. J. Foyt Enterprises 10.4153 24 30
16  Pippa Mann Clauson-Marshall Racing 12.9803 30 28
17  Scott Dixon Chip Ganassi Racing 14.7595 18 27
18  Hélio Castroneves Team Penske +1 aplis 12 24
19  Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing +1 aplis 31 22
20  J. R. Hildebrand Dreyer & Reinbold Racing +1 aplis 21 20
21  Jack Harvey Meyer Shank Racing +1 aplis 25 18
22  Oriol Servià MotoGator Team Stange +1 aplis 19 16
23  Marcus Ericsson Schmidt Peterson +2 apļi 13 14
24  Jordan King Rahal Letterman Lanigan +2 apļi 26 12
25  Charlie Kimball Carlin +4 apļi 20 10
26  Marco Andretti Andretti Herta Autosport +5 apļi 10 10
27  Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Izstājās 17 10
28  Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Izstājās 29 11
29  Zach Veach Andretti Autosport Izstājās 28 10
30  Sébastien Bourdais Dale Coyne Racing Izstājās 7 13
31  Kyle Kaiser Juncos Racing Izstājās 33 10
32  Ben Hanley DragonSpeed Izstājās 27 10
33  Colton Herta Harding Steinbrenner Racing Izstājās 5 15