Neraugoties uz skatītāju neapmierinātību par Sebastianam Fetelam piešķirto sodu, kas Kanādas GP pēdējos apļos izjauca vācieša dueli ar Luisu Hamiltonu, sacensību tiesneši ir izskaidrojuši, par ko tieši “Ferrari” braucējam piešķirts sods.

Fetela mašīna jau ar visiem četriem riteņiem atradās atpakaļ sacīkšu trasē un viņš jau uzsāka kustību pa kreisi, kad Fetels uz mirkli palaida stūri uz labo pusi. Tā rezultātā “Ferrari” mašīna atstāja vēl mazāk vietas aizmugurē esošajam Hamiltonam.

Tieši šis nelielais manevrs ir iemesls, kādēļ tiesneši vienbalsīgi pieņēma lēmumu sodīt Fetelu. Apliecinājumu sava lēmuma korektumam tiesneši guva, izvērtējot situāciju no dažādām kamerām, kas netiek izmantotas TV translācijās, kā arī telemetrijas datus.

Kā izrādās, tieši pirms stūres palaišanas, lai mašīna pavirzītos pa labi, Fetels ir veicis galvas kustību, kas norāda, ka viņš ir ieskatījies mašīnas spoguļos, līdz ar to manevra beigās lieliski apzinājās, kur atrodas Hamiltona “Mercedes” formula.

Ja Fetels būtu saglabājis pozīciju trases kreisajā pusē, incidenta izmeklēšana nebūtu nepieciešama, tomēr gala rezultāts, visticamāk, būtu identisks, jo līkuma izejā Hamiltonam bija ievērojams ātruma pārsvars, kas tiktu izmantots apdzīšanas manevra veikšanai.

Šī situācija daļēji sasaucas ar pagājušā gada Japānas posma pirmā apļa notikumiem, kad Makss Verstapens saņēma identisku 5 sekunžu sodu par bīstamu atgriešanos trasē, kā rezultātā Kimi Raikonenam nācās izbraukt ar plašāku trajektoriju kā ierasts.

Incidenta atkārtojumu noskaties raidījumā “Motoru Sporta 5minūte”

1 KOMENTĀRS

  1. Kā mani sajūsmina kārtējais stāsts par f1 supercilvēkiem, kas spītējot tam ka cilvēkam ir fizioloģiski noteikts reakcijas laiks, spēj gan paskatīties , gan izdomāt un pieņemt ‘slikto’ lēmumu uz arī to vēl izpildīt. 🙂 Un tas viss vēl stresa apstākļos, kas šo reakcijas laiku tikai palielina. Pie tā ātruma , kas tur bija tikai reakcijas laikā nobrauktais ceļš ir apmēram 3 metri , pie vidējā reakcijas laika 100 ms, bet nu stresa apstākļos tam jābūt vismaz 150 ms , kas ceļu pagarina līdz 4.5 m. Paskatieties uz epizodi caur šo prizmu. Nelielas stūres zigzagkustības ir dabiskas instinktīvas un pareizas darbības mašīnas stabilizēšanai