Pērn Austrijas Grand Prix izcīņā finišu nesasniedza neviena no “Mercedes” formulām. Gads ir apritējis un Breklijā bāzētās komandas braucēji kopš tās dienas vienmēr ir sasnieguši finiša līniju. Šogad sudraba bultas pārliecinoši turpina ieņemt vadošās pozīcijas, tomēr “Red Bull” trase ir lieliski piemērota “Ferrari” prettriecienam.

Pati trase ir ļoti īsa – tikai desmit pagriezieni, turklāt apli ir iespējams izbraukt mazliet vairāk kā vienas minūtes laikā, tomēr mazuma piegarša te nevar rasties. Teju ideāla vieta, lai dotos sacīkstes vērot klātienē, jo garā taisne pirmajā sektorā ved augšā kalnā, kamēr lejup no kalna sportisti tiek tikai apļa beigās pirms starta – finiša taisnes, ļaujot lejā esošajiem līdzjutējiem pamanīt, kas notiek kalnā, bet tiem, kas uzrāpušies augstāk, noskatīties uz saviem varoņiem lejup.

Pirmie divi sektori ir ļoti ātri ar garām taisnēm un asiem pagriezieniem, kam vajadzētu sniegt priekšrocības “Ferrari” jaudīgajiem dzinējiem, tomēr ātrie un tehniskie pagriezieni trešajā līkumā ļaus “Mercedes” justies komfortablāk. No tehniskā viedokļa trase gan ir ļoti sarežģīta, jo kreisie pagriezieni ir tikai piektais un sestais, kamēr pārējā trases daļa tiek veikta uz labo pusi, pamatīgi noslogojot ārējos riteņus, kas var radīt temperatūras anomālijas.

Grafiks: Pirelli

Īpatnēji, ka visi seši vadošie braucēji veikuši atšķirīgu riepu izvēli – “Ferrari” piesardzīgi likuši akcentu uz vidējā sastāva riepām, kamēr “Mercedes” pārstāvjiem būs par diviem mīkstāko riepu komplektiem vairāk.

Paredzams, ka atstatumam starp “Mercedes” un “Ferrari” vajadzētu mazākam kā Francijā, tomēr pagājušā sezona pierādīja, ka nekad savā mājas posmā nedrīkst norakstīt “Red Bull” komandu. Par Maksa Verstapena iesaistīšanos cīņā šaubu nav, tomēr Pjēra Gazlī sniegums šogad liek apšaubīt, vai viņš sezonu vispār noslēgs kā Verstapena komandas biedrs.

Trase atrodas 700 metrus virs jūras līmeņa. Lai gan tas nav ne tuvu tam, ko esam pieredzējuši Meksikā, dzesēšanai un aerodinamisko ‘caurumu’ un ‘žaunu’ radīšanai būs liela nozīme.

Ierasti, komandām ar lielākiem budžetiem ir plašākas iespējas attīstīties kā mazajām, kas nereti lielāko punktu daļu nosmeļ sezonas pirmajos posmos. Šī attīstība pamazām ir manāma arī pēdējos posmos, kur “McLaren” un “Renault” arvien pārliecinošāk nostiprinās starp piecām vadošajām komandām, turkāt Norisam ar Saincu Francijā lieliski izdevās pacīnīties arī ar “Red Bull”.

“Alfa Romeo” uz šo posmu ir sagatavojusi veselu virkni uzlabojumu un starp otrā ešalona komandām būs uzskatāma par melno zirdziņu. Ja Kimi Raikonena pieredze ļavusi viņam nopelnīt 19 punktus, lai atrastos astotajā vietā, tad Džiovinaci savu rēķinu vēl nav atvēris. Ja tas drīz nenotiks, itāļu braucēja durvis uz F1 var tikt aizvērtas.

Lietus lija pirms Austrijas posma un līs pēc tā, tomēr pagaidām viss liecina, ka pati nedēļas nogale būs silta un saulaina. Šeit kalnos gan ir pilnīgi normāli redzēt gandrīz upi vienā trases malā, kamēr otrā asfalts ir sauss.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Vai “Mercedes” mācīsies no pagājušā gada kļūdām?
  • Vai “McLaren” noturēs lielisko formu?
  • Kādi trumpji azotē vēl ir Raikonenam?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 28. jūnijs

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 29. jūnijs

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 30. jūnijs

16:10 Austrijas Grand Prix starts