Ieskicētas kārtējās izmaiņas, kas skars Formula 1 čempionātu 2021. gadā. Par galvenajām no tām uzskatāma ‘ground effect’ atgriešanās, kā arī izmaiņas “Pirelli” riepu uzvedībā.

‘Graund effect’ F1 parādījās 1970-to gadu beigās, bet tika aizliegts 1983. gadā. Tā pamatideja paredz nelielus ‘svārkus’ mašīnas sānos, kas palielina zem formulas plūstošā gaisa ātrumu, kā arī samazina spiedienu, radot Venturi efektu. Tikmēr augstais spiediens gaisam virs mašīnas spiež to pret zemi, palielinot piespiedējspēku.

Šobrīd mašīnas zaudē līdz pat 45% piespiedējspēka, atrodoties konkurentiem tieši aizmugurē. Jaunā sistēma kombinācijā ar vienkāršotu aerodinamiku radītu tikai 5-10 procentu zaudējumus, kā rezultātā mašīnas varētu sekot ciešāk cita citai, palielinot apdzīšanas iespējas. F1 cer vienoties ar komandām par šīm izmaiņām līdz 15. septembrim.

Tikmēr riepu mūžs varētu ievērojami palielināties. Jaunie 18 collu riteņi būs aprīkoti ar “Pirelli” riepām. Itāļu uzņēmums jau paguvis paust savu neitralitāti un norādīja, ka ir gatavi radīt tādas riepas, kā čempionāta rīkotāji pasūta. Pašreizējā situācijā liela daļa sacīkšu braucēju uzmanības tiek veltīta riepu saglabāšanai, lai izvairītos no to nodeldēšanas.

Pēc vairāku komplicētu simulāciju veikšanas izpētīts, ka, samazinot riepu nodilšanu, braucēji varēs vairāk laika pavadīt, cenšoties izspiest maksimumu no savām automašīnām, tādā veidā uzlabojot cīņu trasē.

F1 tehniskās daļas vadītājs Pats Simondss norāda: “Pēdējos gados mēs no “Pirelli” prasījām nepareizās lietas. Ātra riepu degradācija, manuprāt, nebija pareizais solis.