Bernijs Eklstons ļoti vēlējās redzēt Formula 1 sacīkstes aiz dzelzs priekškara un Aukstā kara beigu fāzē atrada meklēto netālu no Budapeštas. 1986. gadā risinājās pirmais Ungārijas GP F1 vēsturē un kopš tā laika Hungarorings kļuvis par stabilu kalendāra vērtību, kas katru gadu pulcē tūkstošiem motorsporta līdzjutējus no Austrumeiropas, tostarp arī Latvijas.

TRase ir ļoti prasīga pret mašīnu. Ungārijas posms regulāri ir vienas no karstākajām sacensībām Eiropā. Tā ir ļoti līkumota ar maz taisnēm, kurās bremzes un riepas varētu tikt atdzesētas. Pārkaršanas risks ir ļoti augsts un braucējiem būs jābūt ļoti precīziem lēnajos un tehniskajos pagriezienos.

Pirms trim gadiem trasē tika ieklāts jauns asfalts, kas nav tik abrazīvs kā iepriekšējais, līdz ar to riepas nedilst tik strauji, bet komplektā ar salīdzinoši grūtām apdzīšanas iespējām, paredzams, ka komandas centīsies izmantot viena pitstopa stratēģiju.

Pēc vasaras pārtraukuma Formula 1 dosies uz divām ļoti ātrām trasēm ar lieliskām apdzīšanas iespējām – Spa un Moncu. Tajās parasti ir vērojams milzīgs sodu skaits par jaudas agregāta komponenšu maiņām, tādēļ vairums komandu Ungārijā izmantos vairākkārt lietotas komponentas ar paaugstinātu sabojāšanās riska iespēju.

Grafiks: Pirelli

Jau otro posmu pēc kārtas F1 čempionāta notikumos var iejaukties nokrišņi. Uz piektdienu tie netiek prognozēti, tomēr pastāv iespējamība, ka sestdien un svētdien asfalts kļūs slapjš. Tas mēdz pamatīgi samaisīt kārtis, jo pirmajā lietus posmā šeit 2006. gadā savu pirmo uzvaru no 14. starta pozīcijas izcīnīja Džensons Batons.

“Ja vien…” ar šādiem vārdiem noslēdzās daudzu braucēju cīņa Vācijā, tomēr sportisti daudz nekavējās atmiņās un koncentrējās uz mirkli. “Mercedes” problēmas Vācijā vairāk saistāmas ar braucēju kļūdām un nepareizu stratēģijas izvēli, tādēļ trasē, kas nav tik prasīga pret jaudu, viņiem vajadzētu tikt galā ar “Ferrari”, kuri līdz šim izbaudījuši priekšrocības ātrajās trasēs, ne vienmēr gan spējot tās realizēt.

Abi sarkanajos kombinezonos tērptie braucēji šogad pieļāvuši nopietnas kļūdas brīžos, kad spriedze bijusi visaugstākajā līmenī. Ar to viņiem būs jārēķinās arī Ungārijā. Tifosi būs pārskaitušies, ja lielajā pārtraukumā komanda dosies bez uzvarām, vairāk cīnoties ar “Red Bull” nekā konstruktoru kausa līderiem “Mercedes”.

Kamēr Pjērs Gazlī savā “Red Bull” joprojām brīžam izskatās tā, it kā brauktu ar “Toro Rosso” mašīnu, Makss Verstapens pēdējā laikā sevi apliecinājis kā stabilu un nobriedušu braucēju, kurš kā vienīgais šogad guvis punktus visos posmos. “Honda” dzinējs vēl nav tik jaudīgs kā “Ferrari”, tomēr tas ir uzticams, kamēr mehāniķi boksos spēj sniegt Verstapenam priekšrocības, viņa riteņus nomainot mazāk kā 2 sekunžu laikā. “Red Bull” pratuši atrast pareizos uzlabojumus, lai arvien biežāk iesaistītos cīņā par uzvaru tieši sacīkšu režīmā. Ja Hamiltons kļūdīsies un Verstapens nenotrīcēs arī šonedēļ, cīņa par titulu vēl nebūs galā!

Lai gan vairāko mazo komandu braucējiem Vācijas posms atgādināja pasaku ar laimīgām beigām, tomēr jāapzinās, ka vismaz Kvjata un Strola gadījumā lielu lomu spēlēja komandu lēmumi uzmontēt sausā laika riepas ātrāk par konkurentiem. Protams, nevar neuzslavēt Kvjata spējas izmantot radušos izdevību (Magnusens brauca boksos tai pašā aplī), kā arī Strola spējas jau atkal haosu izmantot savā labā, ko pilnībā jau kārtējo reizi nespēj Niko Hulkenbergs.

“McLaren” bija īpaši spēcīgi ātrajās trasēs, tomēr šī atrodas skalas pretējā galā, tādēļ varam gaidīt vēl pārsteigumus no “Toro Rosso”, kamēr “Haas” visas sezonas garumā bijuši lieliski kvalifikācijās. Šeit tam būs īpaši liela nozīme. Tāpat nevajag aizmirst par “Racing Point”, kuri jau atkal tikuši pie uzlabojumiem. Šoreiz tie skars mašīnas balstiekārtu.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā iespējams vērot kanālā “RTL” vācu valodā, bet latviski pirmdien būs vērojams sacensību apskats kanālā “Best4Sport TV”, kā arī daudz īsākā apkopojumā raidījumā “Motoru Sporta 5minūte”.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Vai “Mercedes” atkal izmantos lēnās trases priekšrocības?
  • Vai “Ferrari” beidzot aizvadīs nedēļas nogali bez problēmām?
  • Uz ko būs gatavi Vācijas posma pārsteigumu autori?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 2. augusts

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 3. augusts

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 4. augusts

16:10 Ungārijas Grand Prix starts