“Ferrari” komanda vasaras pārtraukumā devusies bez uzvarām. Komandas vadītājs Mattia Binotto, kurš savu posteni ieņēma tikai šosezon, gan saglabā pozitīvismu par atlikušu sezonas daļu, kā arī izteicis bažas par čempionāta uzņemto kursu 2021. gadam.

Par galveno problēmu Mattia Binotto min “Ferrari” mašīnas piespiedējspēka trūkumu. “Pie šī gada riepām nepieciešams lielāks piespiedējspēks, lai palīdzētu tās uzsildīt darbam atbilstošajā temperatūrā. Ja man būtu iespēja doties atpakaļ pagātnē par vienu gadu, es piespiedējspēkam veltītu daudz lielāku uzmanību, pat upurējot aerodinamiku.

Pēc 12 posmiem “Ferrari” komanda konstruktoru kausā ieņem otro vietu, no “Mercedes” atpaliekot par 150 punktiem, bet braucēju ieskaitē Sebastians Fetels un Šarls Leklerks ieņem attiecīgi ceturto un piekto vietu ne tikai aiz abiem “Mercedes” braucējiem, bet arī “Red Bull” zvaigznes Maksa Verstapena.

Šķiet, ka mūs pārsteidza vājais sezonas sākums, jo varbūt negaidījām, ka būsim priekšā, tomēr vismaz tikpat ātri kā viņi, taču Austrālijā tā nenotika. Lai gan Bahreinā bijām ātri, vidējā posmā neesam, kur domājām, ka būsim,” stāsta Binotto. “Sezonas pirmajā pusē bija ļoti īpatnēji, ka dažās sacīkstēs mašīnas uzvedās ļoti labi, bet citās it nemaz, pat tās, kuras sezonas sākumā bija augšā citur noteikti nebija ātras. Manuprāt, visiem iet kā pa kalniem.

Vaicāts par Fetela ambīcijām, Binotto norāda: “Es domāju, ka viņa plāns nav mainījies – kļūt par pasaules čempionu ar “Ferrari”. Šis mērķis ir ļoti skaidrs. Protams, sezonas sākums ir bijis ļoti sarūgtinošs, jo viņš šobrīd nav labā pozīcijā, lai to paveiktu 2019. gadā, taču tā kā mērķis ir tik skaidrs, viņš precīzi zin, ko meklē. Uzskatu, ka šādi viņš pats atrod sev motivāciju, nemeklējot kompromisus. Viņš joprojām strādā ļoti smagi un zin, kādā virzienā doties un ko meklēt.”

Binotto arī sniedzis savu viedokli par gaidāmajām noteikumu izmaiņām uz 2021. gada sezonu. “Pagaidām neesmu priecīgs. Kā “Ferrari” pārstāvis neesmu priecīgs. Šķiet, jau no paša sākuma mēs nostājāmies pret detaļu standartizēšanu. Jūtu, ka šai virzienā tiek iets par tālu. Kādēļ esam pret? Jo uzskatām, ka F1 gēnos, pirmkārt, ir konkurence un detaļu standartizēšana ir pretrunā ar to.

Otrkārt, jo standartizēšana nenozīmē līdzekļu ietaupīšanu, jo inženieriem nāksies pārveidot mašīnu, nomainīt vecās komponentes pret jaunajām, kas viss atstās pēdas uz ekonomisko pusi. Neesmu drošs, ka beigu bilance būs pozitīva.

Ilgtspējība ir galvenais faktors. Domāju, ka budžeta griestus atbalsta visi. Tas būs atslēgas faktors arī nākotnē, jo izmaksas mazināsies, tāpat kā atstatumi starp lielajām un mazajām komandām pat tad, ja pieņemtais budžets mazajām komandām joprojām liksies augsts. Jebkurā gadījumā atstatumi mazināsies.

Un te mēs vēlreiz nonākam pie standartizētām komponentēm. Neuzskatu, ka mums tās vajadzīgas, lai ietaupītu naudu, jo tāpat tērēsim tik, cik ir atļauts. Vismaz vadošās komandas tā rīkosies, tādēļ standartizācija nedos cerēto efektu. Es saprotu iemeslus to ieviešanai, tomēr mums jābūt piesardzīgiem, izvērtējot riskus un ieguvumus, neaizmirstot gala mērķi.