Aizvadītajā nedēļas nogalē pasaules rallijkrosa čempionātā tika aizvadīts pēdējais posms pirms došanās uz Latviju. Šoreiz ielūkosimies tā norisē caur statistikas ailēm.

#1 Pirmo reizi čempionāta vēsturē 4 kvalifikācijas kārtās bija 4 dažādi uzvarētāji no 4 dažādām valstīm, braucot ar 4 dažādu autoražotāju mašīnām. Tomasa Heikinena, Roka Baciuškas, Andreasa Bakeruda un Timija Hansena paveiktais pierāda, cik plaša konkurence šobrīd valda čempionātā. 2016. gada Zviedrijas posmā arī katrā kvalifikācijā uzvarēja cits autoražotājs, tomēr toreiz tas izdevās diviem norvēģiem – Bakerudam un Solbergam.

#2 Pretējs skats bija vērojams finālā, kur visu goda pjedestālu aizņēma Zviedrijas sportisti, atkārtojot 2017. gada Hokenheimas un Dienvidāfrikas trīskāršo uzvaru. Vienīgais braucējs, kurš uz pjedestāla kāpa visos trijos Zviedru dominances posmos ir Francijas RX uzvarētājs Timijs Hansens.

“F1LV

#3 Lai gan pirms šīs sezonas Timija Hansena pēdējie astoņi goda pjedestāli sastāvēja tikai no otrajām un trešajām vietām, šogad viņa sniegums ir ievērojami mainījies. Vecākais no brāļiem Hanseniem uz goda pjedestāla kāpis tikai trīs reizes, tomēr tās visas bijušas uzvaras. Nevienam citam braucējam šogad tas nav izdevies.

#4 Ja starp divām secīgām uzvarām līdz panākumam Kanādā Andreasam Bakerudam nācās gaidīt gandrīz 1000 dienas, tad kopš brīža, kad viņš pēdējoreiz bija kopvērtējuma līderis ir pagājušas gandrīz 2000 dienas (1925 ja būsim precīzi). Norvēģu sportists pirmajā pozīcijā atradās čempionāta 1. sezonā 2014. gadā pēc otrā posma Lidenhilā.

Foto: FIA World Rallycross

#5 Tā kā Bakerudu no brāļiem Hanseniem šķir tikai divi punkti, tad ir gandrīz pilnībā skaidrs, ka pasaules čempions Rīgā vēl netiks kronēts. Pat ja Bakerudam izdotos sasniegt maksimumu – 30 punktus – viņam būtu jācer, ka abi Hanseni paliks ārpus Top 14.

#6 Lai gan Bakeruds ir kopvērtējuma līderis, pŗc 8 posmiem viņš ir izcīnījis par 5 punktiem mazāk kā pērn, kad pārliecinoši dominēja Johans Kristofersons.

#7 Lielisku sniegumu Francijā demonstrēja Rokas Baciuška. Ceturtā vieta finālā ir viņa karjeras labākais rezultāts. Viņš arī kļuva par pirmo sportistu no savas valsts, kurš uzvar kādā kvalifikācijas kārtā, noslēdz sestdienu kā līderis un kvalifikāciju kopējā ieskaitē iegūst otro vietu.

#8 Šis bija pirmais posms sezonā, kur Jānis Baumanis gūst ‘tikai’ deviņus punktus. Tas gan ir otrs labākais rādītājs čempionātā aiz Kevina Hansena, kurš savā vājākajā startā Kanādā guva 12 punktus. Visi pārējie braucēji vismaz reizi palikuši ar mazāk kā pieciem punktiem (ārpus pusfināla).

#9 Zviedru gaviles vēl vairāk pastiprināja Robins Larsons, priekšlaicīgi nodrošinot sev Eiropas čempiona titulu Supercars ieskaitē. Viņam to izdevās izcīnīt arī 2014. gadā. Larsons kļuva par pirmo divkārtējo šīs klases čempiona kopš pasaules čempionāta kategorijas ieviešanas. Pirms tam 2012. un 2013. gadā par čempionu kļuva Timurs Timerzjanovs. Pērn nepārspēts palika Reinis Nitišs.

#10 Lai gan ikdienā ierasts Nikolaju Grjazinu redzēt pie rallija auto stūres, šoreiz viņš izrādīja konkurenci savam brālim Vasīlijam rallijkrosā. Zīmīgi, ka kvalifikācijā abi ierindojās viens aiz otra – Vasīlijs ar 151 kvalifikācijas punktu bija sestais, bet Nikolajs guva par punktu mazāk. Turpinājums gan veiksmīgāks bija Vasīlijam – savā pusfinālā viņš sasniedza trešo vietu un biļeti finālam, kamēr Nikolajs palika ceturtais.