Šarls Leklerks izcīnījis otro uzvaru savā karjerā, sacīkšu otrajā pusē izturot “Mercedes” braucēju ofensīvu, kamēr viņa komandas biedrs Sebastians Fetels aizvadīja murgainu braucienu, kas noslēdzās bez punktiem.

Luisam Hamiltonam padevās ļoti labs starts, taču Šarlam leklerkam izdevās pirmo pagriezienu izbraukt kā līderim un Hamiltonam nācās pacīnīties par otro pozīciju ar komandas biedru Botasu.

Niko Hulkenbergam izdevās tikt garām Sebastianam Fetelam, tomēr “Ferrari” braucējs pirmā apļa izskaņā apsteidza savu tautieti. Daniels Rikjardo iekārtojās sestajā vietā, taču dažus apļus vēlāk apdzina Hulkenbergu, izmantojot DRS palīdzību.

“F1LV

“Red Bull” debitants Alekss Albons atradās tikai devītajā vietā, tomēr uz brīdi tika garām Karlosam Saincam. Spānis centās atgūt zaudēto un izstūma Albonu ārpus trases, liekot Taizemes pārstāvim atkrist uz 11. pozīciju.

Albona komandas biedram Maksam Verstapenam neklājās vieglāk. Starta burzmā Makss sabojāja priekšējo antispārnu un izbrauca pa drošības joslu. Verstapenam jau pirmajā aplī nācās doties piespiedu pitstopā un atkrist uz pēdējo vietu.

Septītajā aplī Sebastians Fetels sagriezās ‘Ascari’ pagriezienā. Ļoti neapdomīga un sasteigta atgriešanās trasē rezultējās kontaktā ar Lensu Strolu, kura “Racing Point” mašīna sagriezās. Jaunais kanādietis atgriezās trasē ar gandrīz tikpat bīstamu manevru, liekot Pjēram Gazlī veikt pamatīgu līkumu pa grants drošības joslu.

Strola priekšējais antispārns bija mazliet bojāts, taču viņš palika trasē 12. pozīcijā, kamēr Fetelam nācās doties boksos. Tiesneši pieņēma lēmumu sodīt Fetelu ar 10 sekunžu piespiedu pitstopu, kas lika viņam nonākt apli aiz līderiem. Strols tikmēr tika pie drive-through soda.

Apli vēlāk tai pašā pagriezienā izslīdēja arī Romēns Grožāns, tomēr viņam izdevās neiesaistīt incidentā citus braucējus. Riepas bija nodeldētas un “Haas” braucējs devās boksos.

Fetels nebija vienīgais, kurš tika pie 10 sekunžu stop & go soda, jo identisks verdikts tika piešķirts Kimi Raikonenam par sacensību uzsākšanu ar nekorektām riepām. Somu pilots tika pie jauna dzinēja un startēja no boksiem, taču tas nemainīja faktu, ka iekļūšana Q3 lika viņam startēt ar lietotām mīkstā sastāva riepām.

Luiss Hamiltons boksos devās apli pirms Šarla Leklerka, tomēr pozīciju iegūt neizdevās. Kamēr Hamiltons tika pie vidējā sastāva riepām, Leklerkam tika uzmontētas salīdzinoši lēnākas, taču izturīgākas cietā sastāva riepas. Abiem braucējiem nācās tikt galā arī ar Niko Hulkenbergu.

Hamiltona un Leklerka ciešā cīņa gandrīz noslēdzās ar “Mercedes” braucēju priekšā, tomēr Leklerks izspieda Hamiltonu ārpus trases. Tiesneši pieņēma lēmumu brīdināt Leklerku. Sacīkstēm esot pusē, Leklerks un Hamiltons apdzina arī Rikjardo, pakāpjoties uz attiecīgi otro un trešo vietu aiz Botasa, kurš vēl nebija veicis pitstopu. To viņš veica piecus apļus pēc Leklerka.

Karloss Saincs bija pirmais pilots, kuram nācās izstāties. Mehāniķi nebija kārtīgi pieskrūvējuši viņa riteni. Tika izsludināta virtuālās drošības mašīnas fāze, taču tā ilga tikai aptuveni vienu minūti.

Daņila Kvjats lieliski izmantoja virtuālās drošības mašīnas fāzi, lai zaudētu maz laika savā pitstopā. Kvjats uz brīdi nonāca sestajā vietā, taču tieši viņš izraisīja otro virtuālās drošības mašīnas fāzi, nobraucot malā ar dūmojošu “Honda” dzinēju. Finišu nesasniedza arī Kevins Magnusens, izstājoties boksos.

Lai arī kādu spiedienu uz Leklerku Hamiltons veiktu, garajās Moncas taisnēs “Ferrari” dzinējs bija jaudīgāks. Leklerks pieļāva kļūdu, izbraucot no trases un šķērsojot asās pirmā pagrieziena apmales. Leklerks pozīciju nosargāja. 15 apļus pirms finiša trešajā vietā esošais Botass bija pietuvojies 3 sekunžu attālumā no Hamiltona.

12 apļus pirms finiša Botass pakāpās uz otro vietu, jo Hamiltons sabloķēja priekšējos riteņus un izbrauca caur drošības joslu. Botass nonāca pussekundi aiz Leklerka, taču līdz apdzīšanas manevram netika. Četrus apļus pirms finiša Hamiltons tika pie svaiga riepu komplekta, lai uzstādītu ātrāko apli, par ko pienākas viens punkts.

Rikjardo un Hulkenbergs noslēdza labāko piecinieku, bet Albons pēc trauksmainiem pirmajiem apļiem finišēja sestais, bet Verstapens palika astotais.

Leklerka uzvara iepriecināja lielāko daļu klātienē esošos līdzjutējus, jo Itālijas Grand Prix Moncas trasē allaž pulcējis ļoti daudz “Ferrari” atbalstītājus, kuri Maranello vienības braucēju uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena nebija redzējuši kopš 2010. gada.

Itālijas Grand Prix rezultāti