Kurš ir visu laiku labākais Formula 1 braucējs starp tiem, kuri nekad nav uzvarējuši? Uz šo jautājumu atbilžu dzirdēts ļoti daudz. Kurš ir labākais starp tiem, kuri nekad nav kāpuši uz pjedestāla? Lielākais vairums teiks Niko Hulkenbergs. Lai gan viņš savas prasmes jau vairākkārt ir apliecinājis, tomēr pastāv ļoti liels risks, ka vācieti nākamgad Formula 1 čempionātā vairs neredzēsim.

Pēc trīs gadu sadarbības šīs sezonas izskaņā beigsies Niko Hulkenberga līgums ar “Renault”. Viņa vietu komandā ieņems talantīgais francūzis Estebans Okons. Visticamāk, tas pieliks arī punktu Hulkenberga karjerai.

Par viņa potenciālo 2020. gada komandu tika uzskatīta “Haas”, taču tā deva priekšroku pārbaudītām vērtībām -Romēnam Grožānam, neizmēģinot allaž nesamierināmo sāncenšu Kevina Magnusena un Niko Hulkenberga iesēdināšanu vienādās mašīnās.

Pēc šādas notikumu attīstības vairs nav atlikušas daudz komandas kurp Hulkenbergs varētu doties. “Ferrari” oficiāli savu sastāvu vēl nav apstiprinājuši, tomēr domājams, ka tas paliks nemainīgs. Tāpat grūti iedomāties, ka Hulkenbergs varētu ieņemt Lensa Strola vietu “Racing Point” komandā, kas pieder Lensa tēvam. Līdz ar to atliek tikai trīs potenciālie varianti pamatsastāva vietas saglabāšanai.

“Red Bull” vadītājs Kristians Horners šodien paziņoja, ka viņi neizskata Hulkenberga kandidatūru. Arī pats braucējs apstiprināja, ka Helmuts Marko vienu dienu esot aicinājis Hulkenbergu viņam vairs nezvanīt. Visticamāk, vietas “Red Bull” un “Toro Rosso” komandās sadalīs tie paši četri piloti, kuri tur startē šosezon.

Atliek vienīgi “Williams” un “Alfa Romeo”. Pirmais variants neizskatās diez ko ticams abām pusēm – vācietis nespēs nodrošināt nepieciešamo finansējumu, ko spētu, piemēram, Formula 2 braucējs un komandas testpilots Nikolā Latifi, turklāt arī pašu Hulkenbergu diez vai uzrunātu iespēja braukt lēnākajā komandā ar ļoti talantīgu un ambiciozu komandas biedru.

“Alfa Romeo” jau ir cits stāsts. Komandu vada Frederiks Vasūrs, kurš bija pie “ART” stūres, kad Hulkenbergs kļuva par Formula 3 Euro Series un GP2 čempionu. Kimi Raikonenam vismaz uz nākamo gadu vēl ir līgums, kamēr Antonio Džiovinaci šogad palicis iedzinējos. “Ferrari” komandā pagaidām vēl nav pietiekami spožu talantu, kuri varētu ielekt F1 jau nākamgad (arī Šūmaheram pietrūkst superlicences punktu).

Viena sezona ar diviem veterāniem pirms Hulkenbergs ieņem Kimi lomu kā veterāns un padomdevējs jaunajām zvaigznēm vismaz uz papīra izskatās pēc lieliskas sadarbības. Tuvākajā laikā viss būs atkarīgs no “Alfa Romeo” lēmuma par itāļu braucēja ‘upurēšanu’, kamēr pašam Hulkenbergam jāsaprot, vai viņš vēlās turpināt nīkt viduvējās komandās ar cerību vēl tikt pamanītam.

Iespējams, pievienošanās citam čempionātam varētu Niko atnest ilgi gaidītās uzvaras un titulus. 2015. gadā savā vienīgajā startā Lemānas 24 stundu sacīkstēs Hulkenbergs kļuva par čempionu. Šai laikā daudz kas ir mainījies – “Porsche” tagad startē tikai GTE ieskaitē, bet viņa pašreizējais darba devējs “Renault” WEC izturības sacīsktēs nav iesaistījies.

Vairāki bijušie F1 piloti izmēģina savus spēkus aiz okeāna notiekošajā IndyCar čempionātā. Šo ceļu Hulkenbergs neies, jo “McLaren” vadītājs Zaks Brauns viņam esot piedāvājis startēt Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstēs, bet Hulkenbergs esot atteicies, jo viņam nepatīkot braukt ovālos.

Nākotne nav viņa rokās un Hulkenbergs to lieliski apzinās. Iespējams, sapnis par Grand Prix uzvarām ir izsapņots, tomēr situācija nav tik drūma. Tiesa gan, arī “Alfa Romeo” apzinās, ka vismaz šai čempionātā Hulkenbergam ‘B’ plāna nav un deķis savā virzienā var tikt rauts daudz sparīgāk kā pirms Grožāna līguma paziņošanas.