Raikonena pašiznīcināšanās

12 apļus pirms Singapūras Grand Prix finiša cīņā par 12. pozīciju sadūrās Daņila Kvjata un Kimi Raikonena formulas, liekot pieredzējušajam somu braucējam izstāties ar salauztu balstiekārtu. Tiesneši situāciju klasificēja kā sacīkšu negadījumu un sodus nepiešķīra. Kvjatam bija savs viedoklis par notikušo.

Biju ļoti pārsteigts. Veicu ļoti skaidru manevru. Viņš mainīja trajektoriju bremzēšanas laikā. Par šo jautājumu pirms tam ir daudz diskutēts un viņš allaž bijis pret, tādēļ tas mani pārsteidza. Ja aizstāvies, tad aizstāvies, bet ja paver ceļu, tad atstāj to atvērtu. Viņš vienkārši veica pašnāvību un centās arī mani nobeigt.” Kvjats arī norādīja, ka Raikonena agresivitāte daļēji skaidrojama ar darbu komandas interesēs, jo pirms tam priekšā tika palaists komandas biedrs Antonio Džiovinaci.

Džiovinaci sods

“F1LV

Finiša līniju Džiovinaci sasniedza 10. vietā, tomēr pēc finiša saņēma 10 sekunžu sodu par braukšanu pārāk tuvu evakuatoram, kurš drošības mašīnas fāzes laikā trases astotajā līkumā novāca Džordža Rasela mašīnu. Viņa pārsvars pār 11. vietā finišējušo Grožānu gan bija pietiekams, lai Džiovinaci nezaudētu pozīciju un nopelnīto punktu.

Lai gan uz četriem apļiem sacīkšu vidū Džiovinaci kļuva par līderi, savu stratēģiju viņš neuzskata par pareizu: “Domāju, ka pārāk ilgi braucām ar vidējā sastāva riepām un beigās zaudējām ātrumu. Tad viegli saskāros ar Danielu Rikjardo un mazliet traumēju priekšējā labā riteņa balstiekārtu. Pēc tam sacīkstes bija smagas, taču sasniedzu labāko iespējamo rezultātu. Mērķis bija finišēt septītajā vietā priekšā Norisam.

“Ferrari” pavēles

“Ferrari” komandas stratēģija atnesa cerēto rezultātu – dubultuzvaru, tomēr ne tādā kārtībā, kā visi bija gaidījuši, jo Fetels ar apli ātrāku pitstopu atspēlēja vairāk kā 2 sekunžu deficītu un nonāca priekšā Leklerkam. Pēc finiša komandas vadītājs Mattia Binotto atzina, ka tika apsvērta ideja likt abiem braucējiem samainīties pozīcijām, tomēr beigās tika pieņemts lēmums atļaut Fetelam uzvarēt.

Negaidījām, ka ātrāks pitstops būs par 3.9 sekundēm efektīvāks. Kad iesaucām Sebastianu boksos, domājām, ka Šarls apli vēlāk atgriezīsies viņam priekšā,” stāsta Binotto. “Normālos apstākļos priekšroka stratēģijā allaž būs mašīnai, kas ir priekšā, tomēr te mēs nevarējām Šarlu saukt boksos pirmo. Viņš atradās vadībā, bet atgrieztos satiksmē. Vienlaikus zinājām, ka Verstapens bija gatavs pitstopam. Labākais veids, kā pasargāt Sebastiana pozīciju, bija iesaukt viņu boksos un būt drošiem, ka mehāniķu brigāde būs brīva uz Leklerka pitstopu.”