Lai gan uz sacīkstēm Singapūrā “Ferrari” neieradās kā favorīti, tomēr satriecošs ātrums abu braucēju izpildījumā kombinācijā ar izcilu stratēģiju no komandas puses ļāva “Ferrari” izcīnīt pirmo dubultuzvaru šosezon, kā arī kļūt par pirmo komandu, kas Singapūrā izcīna dubultuzvaru. Iepriekšējās 11 Singapūras Grand Prix izcīņās nevienai komandai tas neizdevās.
“Ferrari” arī kļuva par pirmo komandu, kas pavadījusi 15000 apļus vadībā. Tuvākie sekotāji ir “McLaren”, kuri knapi ir tikuši pāri 10000 apļu vadībā slieksnim. Fetels ar “Ferrari” tagad ir pavadījis 1001 apli pirmajā pozīcijā. Vairāk ir tikai Mihaelam Šūmaheram (3934) un Nikijam Laudam (1168).
Šī bija pirmā reize kopš 2008. gada sezonas, kad “Ferrari” uzvar trīs posmus pēc kārtas. Toreiz Maranello vienība triumfēja Bahreinā, Turcijā un Spānijā (pirms tam vēl arī Malaizijā), tomēr par čempionu kļuva Luiss Hamiltons, kurš šim godam tuvojas arī šogad.

Pēc Leklerka pitstopa Hamiltons nonāca sacīkšu vadībā. Šis bija jau 142. posms, kurā Hamiltons kaut apli pavadījis kā līderis. Šai rādītājā viņam izdevies noķert Mihaelu Šūmaheru. No pārējiem braucējiem tuvākais sekotājs ir Fetels ar 102 posmiem, kuros vācietis pabijis vadībā. Uzvarēt Hamiltonam gan neizdevās. Zīmīgi, ka Singapūrā nekad otrās starta pozīcijas īpašnieks vēl nav spējis rūtoto finiša karogu sasniegt pirmajā vietā.
Pēc tam, kad arī Hamiltons bija veicis savu pitstopu, uz četriem apļiem pirmajā vietā nonāca Antonio Džiovinaci. Itāļu braucējs vadībā nebija redzēts vairāk kā dekādi. Pēdējais, kurš to paveica bija Džankarlo Fisikella 2009. gada Beļģijas posmā. Lai gan Daniela Rikjardo vecāki arī ir itāļi, tomēr viņš ir dzimis Austrāliju un autosportā pārstāv Okeānijas lielāko valsti.

Šī bija pirmā reize kopš 2015. gada Lielbritānijas GP, kad vadībā atrodas kādas citas komandas pārstāvis kā “Mercedes”, “Ferrari” vai “Red Bull”. Toreiz līdera godu izjuta abi “Williams” braucēji Felipe Masa un Valteri Botass. Tikmēr “Alfa Romeo” mašīna vadībā nav redzēta kopš 1983. gada Beļģijas posma ar Andrea de Čezari pie stūres. Tolaik 19 no 20 šobrīd aktīvajiem F1 braucējiem vēl nebija dzimuši.
Finiša līniju pirmajā vietā šķērsoja Sebastians Fetels, kurš jau septiņus posmus pēc kārtas kvalifikācijā ir piekāpies savam komandas biedram Šarlam Leklerkam. Šī kļuva par pirmo trasi, kur Fetels uzvarējis piecas reizes. Tikmēr Hamiltons piecas trofejas atvedis no sešām dažādām trasēm, kamēr Šūmahers tādu dominanci izdzīvojis 10 trasēs. Visas 53 uzvaras Fetels izcīnījis startējot no pirmās, otrās vai trešās pozīcijas, kamēr, piemēram, Rikjardo pirmās sešas uzvaras izcīnīja startējot no ceturtās vietas vai zemāk.

12 gadu garajā vēsturē Singapūras posmā vienmēr ir bijusi vajadzība izmantot drošības mašīna. Arī šis posms nebija izņēmums. Sacīkšu otrajā pusē tā devās trasē trīs reizes. Pēdējo no tām pēc Kvjata un Raikonena avārijas. Zīmīgi, ka Raikonens, tāpat kā Mihaels Šūmahers, tagad ir startējis 307 posmos un izstājies 68 no tiem.Visbiežāk – 147 reizes – izstāšanos piedzīvojuši Rikardo Patrēze un Andrea de Čezaris.
Pēdējo sešu posmu laikā labākā “Red Bull” mašīna reizi ir uzvarējusi (Vācijā), un pa reizei palikusi otrajā (Ungārijā), trešajā (Singapūrā), ceturtajā (Lielbritānijā), piektajā (Beļģijā) un sestajā (Itālijā) vietā.

Džordžs Rasels izstājās pēc sadursmes ar Romēnu Grožānu. Piecpadsmit posmu laikā šī ir pirmā reize šosezon, kad kāda no “Williams” formulām nesasniedz finišu. Līdz ar to visos posmos šogad finišējuši vienīgi Hamiltons, Fetels un Kubica.
Jau otro gadu pēc kārtas ātrāko apli Singapūrā sasniedz Kevins Magnusnens. Sacīkstēs gan viņam tik labi neveicās – pērn 18. vieta, šogad 17. vieta. Tā kā Magnusens palika ārpus labāko desmitnieka, tad punkts par ātrāko apli šoreiz netika piešķirts. “Haas” komanda vēlāk skaidroja, ka pēdējos apļos priekšējā antispārnā ieķērās plastikāta maisiņš, ko nācās noņemt papildus pitstopā.
Singapūras Grand Prix ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'42''301 | 58 |
2 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'43''534 | 58 |
3 | Daņila Kvjats | Toro Rosso | Honda | 1'44''371 | 57 |
4 | Šarls Leklerks | Ferrari | Ferrari | 1'44''723 | 59 |
5 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'44''802 | 57 |
6 | Lenss Strols | Racing Point | BWT Mercedes | 1'44''896 | 57 |
7 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'44''914 | 58 |
8 | Makss Verstapens | Red Bull | Honda | 1'45''176 | 56 |
9 | Aleksandrs Albons | Red Bull | Honda | 1'45''260 | 59 |
10 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | Ferrari | 1'45''630 | 59 |
11 | Lando Noriss | McLaren | Renault | 1'45''716 | 58 |
12 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'45''765 | 59 |
13 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Honda | 1'45''769 | 58 |
14 | Daniels Rikjardo | Renault | Renault | 1'45''915 | 55 |
15 | Karloss Saincs | McLaren | Renault | 1'45''969 | 41 |
16 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'46''274 | 54 |
17 | Serhio Peress | Racing Point | BWT Mercedes | 1'46''683 | 15 |
18 | Roberts Kubica | Williams | Mercedes | 1'46''793 | 59 |
19 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | Ferrari | 1'47''062 | 18 |
20 | Džordžs Rasels | Williams | Mercedes | 1'48''285 | 29 |