Formula 1 sacīkstes Krievijā līdz šim notikušas piecas reizes. Katrā no tām uzvarējuši “Mercedes” braucēji, turklāt trīs reizes komanda izcīnījusi dubultuzvaru. Toto Volfs un viņa padotie labprāt redzētu ‘sudraba bultas’ augšgalā arī šoreiz, tomēr pēc “Ferrari” uzvarām ātrajās Spa un Moncas trasēs, kā arī veiksmīgas uzlabojumu pakotnes, kas ļāva triumfēt arī lēnajā un šaurajā Singapūrā, sarkanie tik viegli nepadosies.

Soču trase ir tipisks arhitekta Hermana Tilkes roku darbs. Uzbūvēta reģionā bez nopietnām autosporta tradīcijām, bet ar satriecošu apkārtējo arhitektūru, par kuras galveno pērli kļuva Olimpisko spēļu stadions. Kūrortpilsēta ir lieliski piemērota, lai piesaistītu Austrumeiropas sabiedrības eliti.

Trase ir samērā prasīga pret dzinēju, tomēr šosezon vairs nav vērojams izteikts viena ražotāja pārsvars, lai gan “Ferrari” te jutīsies ļoti labi, it īpaši garajā starta – finiša taisnē. Distance no starta līnijas līdz pirmajam bremzēšanas punktam ir garāka kā jebkur citur, tādēļ startam būs īpaši liela nozīme.

Ja nelīs lietus, sagaidāms, ka ātrākie braucēji otrajā kvalifikācijas kārtā izmantos mīkstāko pieejamo sastāvu, jo, nodziestot sarkanajām gaismām, saķerei ar asfaltu būs īpaši liela nozīme. No stratēģiskā viedokļa šis nav posms, kurā varam gaidīt plašu daudzveidību stratēģijā. Asfalts ir ļoti gluds un riepas tajā tikpat kā vispār nedilst. Visspilgtāk to 2014. gadā apliecināja Niko Rosbergs, veicot pitstopu jau pirmajā aplī, atlikušo distanci nobraucot ar vienu riepu komplektu.

Problēmas gan varētu sagādāt siltuma uzturēšana “Pirelli” riepās, kas ir īpaši sensitīvas pret vismazākajām izmaiņām. Par trases atslēgas vietu uzskatās trešais pagrieziens. Tas ir ļoti garš pusaplis kreisajā virzienā, radot milzu slodzi aizmugurējam labajam ritenim. Kļūda šai līkumā var maksāt ļoti dārgi, jo zaudēto ātrumu atgūt ir grūti.

Grafiks: Pirelli

Visi četri “Red Bull” un “Toro Rosso” braucēji šajā nedēļas nogalē saņems jaunākās paaudzes “Honda” dzinējus. Lai arī cik konkurētspējīgi tie būtu, sportistiem būs jārēķinās ar starta pozīciju sodu. Līdz ar to trešajā starta rindā, visticamāk, būs redzami piloti, kas parasti tur nav atrodami. Tikmēr uzvarētāju savā starpā noskaidros “Ferrari” un “Mercedes” pārstāvji.

Grīdas un priekšējā antispārna uzlabojumi padarījuši “Ferrari” par nopietnu kandidātu uz uzvaru katrā trasē. Par galveno konkurentu viņi var kļūt paši sev. Toto Volfs jau atzīmēja, ka “Mercedes” pagaidām atrodas labās pozīcijas, jo Fetela un Leklerka cīņas rezultātā abi itāļu komandas braucēji laupa punktus viens otram, kamēr “Mercedes” nometnē jau vairākus posmus ir izteikti redzams, kurš ir komandas pirmais braucējs. Ja Botass nespēs turēt līderu tempu, “Ferrari” vairākums var palīdzēt izcīnīt uzvaru uz stratēģijas rēķina, līdzīgi kā tas notika Singapūrā.

Pirms vasaras pārtraukuma pārliecinoši labākais no pārējiem bija Karloss Saincs ar “McLaren” formulu. Trīs posmos pēc vasaras pārtraukuma viņš punktus nav guvis, tomēr vainot spāņu braucēju būtu nepareizi. Singapūrā viņam uztriecās Hulkenbergs, Itālijā netika pieskrūvēts ritenis, bet Beļģijā pievīla dzinējs. Konkurentu tuvošanās nenotiek tik strauji, jo par piektās ātrākās komandas godu vēl norit spraigas cīņas. Pieredzi un vērtīgus punktus turpina krāt Sainca komandas biedrs Lando Noriss.

Vērts pasekot līdzi arī dinamikai “Alfa Romeo” komandā. Sadursmes ar Verstapenu un Kvjatu likušas Raikonenam kopvērtējumā zaudēt vairākas pozīcijas, tomēr viņš vairs nav tik izteikts komandas pirmais numurs kā sezonas sākumā. Antonio Džiovinaci, kuram vēl nav līguma uz nākamo gadu, arvien biežāk kvalifikācijā spēj ne tikai turēt 2007. gada čempiona tempu, bet pat pārspēt pieredzējušo komandas biedru. Antonio tika pie punktiem pēdējos divos posmos un labprāt atgūtu Vācijā zaudēto. Apelācijas tiesa neapmierināja “Alfa Romeo” prasību pēc tam, kad abiem braucējiem tika atņemti punkti par tehniskajiem pārkāpumiem.

Iespējams, skatītājus gaida slapja nedēļas nogale. Lietus tiek prognozēts uz piektdienas treniņiem, tomēr komandas var būt piesardzīgas un pietaupīt slapjā laika riepas uz sestdienu, kad nokrišņi tiek prognozēti ar vēl lielāku varbūtību. Vismaz šobrīd izskatās, ka sacīkšu diena Sočos būs pelēcīga un apmākusies, temperatūrai turoties +20 grādu robežās, toties asfalts varētu palikt sauss.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā iespējams vērot kanālā “RTL” vācu valodā, bet latviski pirmdien būs vērojams sacensību apskats kanālā “Best4Sport TV”, kā arī daudz īsākā apkopojumā raidījumā “Motoru Sporta 5minūte”.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Kā “Ferrari” piloti sadzīvos pēc intriģējošā Singapūras GP?
  • Vai “Red Bull” spēs pacīnīties par pjedestālu?
  • Vai Saincs pieliks punktu savai neveiksmju sērijai?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 27. septembris

11:00 Pirmie treniņbraucieni
15:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 28. septembris

12:00 Trešie treniņbraucieni
15:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 29. septembris

14:10 Krievijas Grand Prix starts