Ja nenotiks kas pārsteidzošs, šajā nedēļas nogalē Amerikā Luiss Hamiltons tiks kronēts par seškārtēju pasaules čempionu. Ja intriga sezonas kopvērtējumā par pirmo vietu tikpat kā zudusi, to nevar teikt par pašām sacensībām – pēc vasaras pārtraukuma visas trīs vadošās komandas dažādos brīžos demonstrējušas savus muskuļus.

Ostinā esošā ‘Circuit of the Americas’ bieži tiek piesaukts kā viens no labākajiem vācu arhitekta Hermana Tilkes darbiem. Katrs no trim trases sektoriem ietver sev ļoti raksturīgas iezīmes, veicot pamatīgu pārbaudi katra sportista mašīnu spējām.

Starta – finiša taisne beidzas kalnā, kas ļauj braucējiem bremzēt krietni vēlāk kā citās trasēs. Pēc šaurības Sočos un Singapūrā COTA ir pilnīgs pretstats – ļoti platā trase ļauj pirmajam pagriezienam izvēlēties dažādas trajektorijas, radot aizraujošas cīņas par pozīcijām.

Tam seko vesela virkne ļoti ātru un lēzenu pagriezienu, kas pamazām kļūst arvien asāki. Kļūda vienā no tiem sabojās ieejas ātrumu nākamajā un vēl vairākos pēc tā. Otrais sektors zināms kā lieliska vieta apdzīšanai ar garāko taisni trasē, kamēr pēdējais sektors ir pilnīgs pretstats – virkne lēnu un sarežģītu pagriezienu, ieskaitot garo labējo pusloku, kas atgādina Soču trases 3. līkumu. Šis Tilkes paraksts manāms vēl vairākās citās trasēs, bet pirmo reizi izmantots Turcijā.

Grafiks: Pirelli

“Mercedes” komanda jau nodrošinājusi uzvaru komandu ieskaitē, kā arī to, ka tās braucējs izcīnīs uzvaru individuālajā ieskaitē. Botass gan vairs saglabā tikai matemātiskas izredzes. Viņam jāuzvar visos trīs atlikušajos posmos un jācer uz ļoti neveiksmīgu sniegumu Hamiltona izpildījumā. Pat ja Botass uzvarēs, Lielbritānija tiks pie seškārtēja pasaules čempiona, ja Hamiltons iekļūs labāko astotniekā vai finišēs devītais ar ātrāko apli.

Protams, “Mercedes” nedodas uz Ameriku, lai finišētu astotajā vai devītajā pozīcijā. Lai gan “Ferrari” Teksasā uzvarēja pērn, kā arī sākuši pēdējos sešus posmus no pirmās pozīcijas, viņu sacīkšu ātrums īpaši neatšķiras no “Mercedes”, kuri, atrodoties aizmugurē, vairākkārt pierādījuši, ka ar pārdomātāku stratēģiju ir iespējams uzvarēt pat šķietami neiespējamās situācijās.

Tikmēr “Red Bull” komandā ar katru posmu arvien izteiktāk redzams, ka priekšgalā atrodamas divas mašīnas. Ja Pjēra Gazlī un “Red Bull” laulība bija īslaicīga, tad Alekss Albons ir atkodis mašīnas untumus un stabili krāj vērtīgus punktus un pieredzi. Tai pašā laikā Verstapenam iestājusies neveiksmju sērija. Nīderlandes pārstāvis savā 100. F1 startā centīsies pielikt punktu šīm problēmām. Ja vien viņam netiktu piemērots sods, Meksikā Makss startētu pirmais ar labām izredzēm uzvarēt tai pašā pozīcijā.

Amerikas Grand Prix ir mājvieta “Haas” komandai. Guntera Steinera vadītajā nometnē daudz pozitīvu ziņu pēdējā laikā atrast nav viegli. Pēc vasaras pārtraukuma vienīgie punkti gūti, pateicoties Magnusena 9. vietai Krievijā, turklāt pašlaik nekas neliecina, ka “Haas” izrāpsies no priekšpēdējās vietas konstruktoru kausā. Arī braucēji nekautrējas atzīt, ka visa uzmanība šobrīd tiek veltīta 2020. gada sezonas virzienā.

Pēdējo sešu posmu laikā piecas reizes labāko astotniekā izdevies iekļūt “Racing Point” labākajam braucējam Serhio Peresam. Meksikā ‘Čeko’ varēja baudīt mājas sienu priekšrocību, tomēr situācija nebūs īpaši atšķirīga arī Teksasā. Tā kā Ostina atrodas diezgan tuvu Meksikas robežai, daudzi Latīņamerikas autosporta fani dodas uz sacīkstēm ASV. “Racing Point” uzlabojumi  jūtami strādā it visur un tā noteikti būtu pamatīgs bieds “McLaren”, ja arī Lenss Strols punktus krātu tikpat strauji.

Šobrīd “Renault”, “Racing Point” un “Toro Rosso” šķir tikai deviņi punkti. Cīņa par piekto vietu konstruktoru kausā solās būt ļoti spraiga. Sezonas pirmajā pusē virsroku guva “Renault”, tomēr pamatīgs sitiens zem jostas vietas bija abu mašīnu izslēgšana no Japānas posma rezultātiem tehnisku pārkāpumu dēļ. Tikmēr “Toro Rosso” biežāk izceļas ar ātrumu viena apļa ietvaros. Šai komandai būs ļoti aizraujoši pavērot iekšējo dueli. Vismaz pagaidām Gazlī ir virsroka pār Kvjatu, tomēr pat izcils sniegums pēdējos trīs posmos var izrādīties nepietiekams, lai atgrieztos “Red Bull”.

Lietus šajā nedēļas nogalē Ostinā nav gaidāms, tomēr Teksasai raksturīgo tuksneša sauli arī pārāk daudz pie debesīm neredzēsim. Sacīkšu laikā gaisa temperatūra turēsies aptuveni 20 grādu robežās, bet vieglais vējš neradīs galvassāpes braucējiem un inženieriem.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā iespējams vērot kanālā “RTL” vācu valodā, bet latviski pirmdien būs vērojams sacensību apskats kanālā “Best4Sport TV”, kā arī daudz īsākā apkopojumā raidījumā “Motoru Sporta 5minūte”.

TRĪS PIETURAS PUNKTI:

  • Vai Hamiltons nodrošinās titulu divus posmus pirms sezonas beigām?
  • Kā klāsies “Red Bull” ar strauji progresējušo Albonu un neveiksmju ielejā nokļuvušo Verstapenu?
  • Vai Serhio Peress atkārtos pēdējos posmos demonstrēto sniegumu?

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 1. novembris

18:00 Pirmie treniņbraucieni
22:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 2. novembris

20:00 Trešie treniņbraucieni
23:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 3. novembris

21:10 Amerikas Grand Prix starts