Pirms gada Brazīlijā “Mercedes” komanda nodrošināja sev uzvaru konstruktoru kausā. Šoreiz uz Interlagosas trasi čempionāts dodas bez tādas intrigas par kopvērtējumu – Hamiltons un “Mercedes” savas misijas ir izpildījuši. Tomēr tas it nemaz nenozīmē, ka sacīkstes tādēļ paliks vienmuļākas.
Diemžēl Interlagosas atrašanās kalendārā pēdējā laikā ir apdraudēta vairākkārt. Lai arī cik izcilas cīņas risinātos trasē, neiedomājami augstais noziedzības līmenis Sanpaulu ielās katru gadu licis braucējiem, komandu pārstāvjiem un skatītājiem šķirties no makiem, telefoniem un dārglietām bruņotu laupītāju priekšā.
Agrāk trase bija ļoti abrazīva un negluda, tomēr pirms pāris gadiem tika uzklāts jauns asfalts. Vislielākā slodze šeit būs priekšējai labajai riepai. Tikmēr braucējiem būs jāpielāgojas straujām saķeres izmaiņām, jo īpatnējā reljefa dēļ vairāki pagriezieni iet augšup kalnā, vai gluži pretēji – lejup no tā. Vairākas garas taisnes un ātri, plati līkumi, sekojot pretējos virzienos viens otram nodrošina labas apdzīšanas izdevības.
Trase atrodas aptuveni 800 metrus virs jūras līmeņa. Lai gan tas ir zemāk kā Meksikā, tomēr arī šeit komandām jārēķinās ar potenciālajiem dzesēšanas problēmu draudiem, bet braucējiem jāpielāgojas piespiedējspēka izmaiņām un turbokompresora darbības īpatnībām. Šis ir sezonas priekšpēdējais posms, līdz ar to vairums braucēju sacīkstēs piedalīsies ar dzinēju, kura mūžs kuru katru brīdi var beigties. Iespējams, jauns dzinējs Leklerka mašīnā sniegs lielākas priekšrocības, kā maiņa sniegta citos posmos.
Dažām komandām nekas vairs nozīmīgi neizšķirsies, tādēļ pēdējie divi posmi var tikt izmantoti kā testi 2020. gadam. Robežu pārbaudīšana var novest pie lielāka izstāšanās riska.
“Mercedes” komandai šai posmā būs jāiztiek bez sava vadītāja Toto Volfa, tomēr abi tituli jau ir nodrošināti, kas Botasam un Hamiltonam ļaus bez liekas spriedzes pilnībā izbaudīt sacīkstes. “Mercedes” tradicionāli bijuši spēcīgi tieši sezonas beigu daļā un pēc tam, kad konkurenti apsūdzēja “Ferrari” par noteikumiem neatbilstošu dzinēju ražošanu, arī sarkano uzņemtie atvasaras apgriezieni vairs nav tik strauji.
Sezonas gaitā vairākkārt pierādījies, cik svarīgu lomu stratēģiju izvēlē spēlē otrais braucējs (visspilgtākais gadījums – Ungārijas GP). “Ferrari” šai ziņā Brazīlijā būs iedzinējos, jo Šarla Leklerka mašīnai mainīts dzinējs, tādēļ var paiet laiciņš, pirms viņš nonāk vadošo sportistu grupā.
Pērn pakaļ pārliecinošam panākumam devās Makss Verstapens no “Red Bull” līdz savai bēdīgi slavenajai sadursmei ar Estebanu Okonu. Šogad uzdevums būs krietni grūtāks. Pēdējos posmos “Red Bull” nav spējuši iesaistīties cīņās ar abām vadošajām komandām, tomēr Verstapens sevi lieliski pierādījis kā lietus meistaru (tostarp arī Interlagosā). Tikmēr Alekss Albons turpina krāt pieredzi posmu pēc posma un arvien biežāk kļūst par draudu pārējiem top 6 braucējiem.
“McLaren” un “Renault” komandām ir lielākie budžeti no otrā ešalona komandām, tādēļ nav pārsteigums, ka tās savus apgriezienus uzņēmušas tieši sezonas otrajā pusē. Ja “McLaren” lielākais trumpis pēdējā laikā ir kvalifikācija, tad “Renault” braucēji sacīkstēs pēdējā laikā sākuši ņemt virsroku, turklāt Niko Hulkenbergs, iespējams, aizvada savus pēdējos posmus F1, tādēļ pierādīt sevi spožākā gaismā būs papildus motivācija.
Šo abu komandu cīņā noteikti centīsies iesaistīties Serhio Peress un Pjērs Gazlī, kurš nupat kā pagarināja līgumu ar “Toro Rosso” / “AlphaTauri” uz 2020. gadu. Abu rīcībā nav pati ātrākā mašīna, tomēr pēdējos posmos tieši prasmīga taktika un stabilitāte ļāva ievērojami papildināt punktu bagāžu.
Interlagosa no portugāļu valodas nozīmē ‘starp ezeriem’, tādēļ lietus mākoņi regulāri apciemo trasi. Kā lai neaizmirst 2008. gada leģendāros sezonas pēdējos apļus, kad Hamiltons ar lietus riepām pēdējā pagriezienā apsteidza Timo Gloku un izrāva čempiona tituulu no Felipes Masas rokām. Arī šonedēļ Brazīlijā tiek solīti nokrišņi, tomēr tie drīzāk pienāks piektdien un varbūt sestdien, taču sacīkstes solās aizritēt sausos apstākļos.
Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā iespējams vērot kanālā “RTL” vācu valodā, bet latviski pirmdien būs vērojams sacensību apskats kanālā “Best4Sport TV”, kā arī daudz īsākā apkopojumā raidījumā “Motoru Sporta 5minūte”.
TRĪS PIETURAS PUNKTI:
- Vai uzvaras Japānā un ASV palīdzējušas Botasam atgūt pārliecību?
- Ko pēc starta pozīciju soda sasniegs Šarls Leklerks?
- Vai jauns līgums sniegs papildus motivāciju Aleksam Albonam?
SACENSĪBU PROGRAMMA
Piektdiena, 15. novembris
16:00 Pirmie treniņbraucieni
20:00 Otrie treniņbraucieni
Sestdiena, 16. novembris
17:00 Trešie treniņbraucieni
20:00 Kvalifikācija
Svētdiena, 17. novembris
19:10 Brazīlijas Grand Prix starts