Šodien tiek dota zaļā gaisma Formula E sestās sezonas pirmajam posmam Saūda Arābijā. Klimata problēmas un vēlme lūkoties zaļajā virzienā novedušas pie situācijas, kad Formula E čempionātā interese no lielajiem autoražotājiem turpina palielināties un arī šogad redzēsim jaunpienācējus.

Kārtējo reizi pieaugusi jauda, ko braucēji var izmantot sacīkšu laikā. Līdzšinējo 225 kW vietā sportistiem būs pieejama 235 kW jauda, līdz ar to mašīnas paliks ātrākas, toties aizliegti ‘twin motors’ risinājumi.

Pērn ieviestā ‘Attack mode’ sistēma, kas piešķir papildus jaudu uz noteiktu laika periodu joprojām būs spēkā, taču to vairs nedrīkstēs aktivizēt drošības mašīnas vai virtuālās drošības mašīnas fāzes laikā. Katra minūte, kas tiks pavadīta šādā režīmā bez cīņas trasē, rezultēsies ar 1 kWh samazināšanu visiem braucējiem no sacīkstēs pieejamā kopējā jaudas apjoma.

Nelielas izmaiņas piedzīvojusi arī punktu skaitīšanas sistēma – turpmāk papildus punkts tiks piešķirts arī par uzvaru savā kvalifikācijas grupā. Tas nozīmē, ka vienā posmā braucējs var iegūt 30 punktus (25 par uzvaru, 1 par uzvaru savā kvalifikācijas grupā, 3 par pole position, 1 par ātrāko apli).

Neraksturīgi Formula E čempionātam, sezonas pirmās sacīkstes paredzētas jau piektdienā, bet jau rīt braucēji Rijādas trasē dosies atkārtoti. Sezona tiek gan uzsākta ar dubultposmu, gan noslēgta. Jūlija beigās Formula E atgriezīsies Londonā, taču citā trasē nekā tajā, kas tika izmantota pirmajās sezonās. Pirmoreiz vēsturē Formula E dosies uz Seulu un Džakartu, kamēr Monako un Šveice savu vietu kalendārā zaudējušas.

NrSacīksteTraseDatums
1Ad Dirijas ePrix IRijādas ielu trase22. novembris
2Ad Dirijas ePrix IIRijādas ielu trase23. novembris
3Santjago ePrixO'Higinsa parka trase18. janvāris
4Mehiko ePrixBrāļu Rodrigesu trase15. februāris
5Marakešas ePrixMuleja El Hasāna trase29. februāris
6Sanjas ePrixHaitangas līča trase21. marts
7Romas ePrixČitadino EUR trase4. aprīlis
8Parīzes ePrixParīzes ielu trase18. aprīlis
9Seulas ePrixSeulas ielu trase3. maijs
10Džakartas e PrixNacionālā pieminekļa ielu trase6. jūnijs
11Berlīnes ePrixTempelhofas lidostas ielu trase21. jūnijs
12Ņūjorkas ePrixBruklinas ielu trase11. jūlijs
13Londonas ePrixExCeL London centra trase25. jūlijs
14Londonas ePrixExCeL London centra trase26. jūlijs

Šogad uz starta stāsies 24 braucēji, jo komandu loku paplašinājusi “Porsche” ienākšana. Vācu autobūves giganti ir pamatīgi iecienījuši Formula E čempionātu, jo tajā ar labiem panākumiem jau startē “Audi”, bet “HWA” šogad oficiāli kļuvusi par “Mercedes”. “NIO” nonākusi “Lisheng Racing” rokās, tomēr pagaidām nosaukumu nemainīs.

Par “Porsche” braucējiem kļuvuši izturības sacīkšu zvaigznes Andrē Loterers un Nīls Janī, kamēr Loterera vietu čempionu “DS Techeetah” rindās ieņems līdzšinējais “BMW Andretti” braucējs Antonio Fēlikss da Kosta. Viņu aizstās Makss Gunters. “Mercedes” piesaistījuši Stofelu Vandūrnu un F2 čempionu Niku de Vrīsu, kamēr “GEOX Dragon” nolēmuši riskēt ar diviem debitantiem – Brendonu Hārtliju un Niko Mulleru. Arī “Jaguar” tikuši pie jaunpienācēja – brita Džeimsa Kalado, kamēr Ma King Hua atgriezīsies čempionātā ar “NIO”, nomainot Tomu Dilmanu.

NumursBraucējsKomandaRažotājs
25Žans Ēriks Verņē DS TecheetahDS Automobiles
13Antonio Fēlikss da Kosta DS TecheetahDS Automobiles
11Lukass di Grasi Audi Sport ABT SchaefflerAudi
66Daniels Abts Audi Sport ABT SchaefflerAudi
4Robins Frinss Envision Virgin RacingAudi
2Sems Bērds Envision Virgin RacingAudi
23Sebastians Buemi Nissan e.damsNissan
22Olivers Roulands Nissan e.damsNissan
27Aleksandrs Simss BMW i Andretti MotorsportBMW
28Maksimilians Gunters BMW i Andretti MotorsportBMW
64Žeroms d'Ambrocio Mahindra RacingMahindra
94Paskāls Verleins Mahindra RacingMahindra
20Mičs Evanss Panasonic Jaguar RacingJaguar
51Džeimss Kalado Panasonic Jaguar RacingJaguar
48Edoardo Mortara Venturi RacingMercedes
19Felipe Masa Venturi RacingMercedes
5Stofels Vandūrns Mercedes-Benz EQMercedes
17Niks de Vrīss Mercedes-Benz EQMercedes
6Brendons Hārtlijs GEOX DragonPenske
7Niko Mullers GEOX DragonPenske
3Olivers Tērvijs NIO 333 FE TeamNIO
33Ma King Hua NIO 333 FE TeamNIO
36Andrē Loterers TAG Heuer PorschePorsche
18Nīls Janī TAG Heuer PorschePorsche

Pērn “BMW” komanda bija pārliecinoši ātrākā pirmssezonas testos, taču brīžos, kad rezultātiem bija vislielākā nozīme, peletons sakārtojās ļoti cieši un katrā posmā uzvarēja citas komandas pārstāvis. Ja bijušais “Top Gear” vadītājs Džeremijs Klārksons atzīst, ka mūsdienās labprātāk skatās Formula E, nevis F1 sacīkstes, tad skaidrs, ka garlaicīgi nebūs un prognozēt uzvarētāju ir ļoti sarežģīti! Cerēsim, ka arī 2019./2020. gada sezona attaisnos cerības un sniegs skatītājiem vēlamo spriedzi un piedzīvojumus!