Šodien tiek dota zaļā gaisma Formula E sestās sezonas pirmajam posmam Saūda Arābijā. Klimata problēmas un vēlme lūkoties zaļajā virzienā novedušas pie situācijas, kad Formula E čempionātā interese no lielajiem autoražotājiem turpina palielināties un arī šogad redzēsim jaunpienācējus.
Kārtējo reizi pieaugusi jauda, ko braucēji var izmantot sacīkšu laikā. Līdzšinējo 225 kW vietā sportistiem būs pieejama 235 kW jauda, līdz ar to mašīnas paliks ātrākas, toties aizliegti ‘twin motors’ risinājumi.
Pērn ieviestā ‘Attack mode’ sistēma, kas piešķir papildus jaudu uz noteiktu laika periodu joprojām būs spēkā, taču to vairs nedrīkstēs aktivizēt drošības mašīnas vai virtuālās drošības mašīnas fāzes laikā. Katra minūte, kas tiks pavadīta šādā režīmā bez cīņas trasē, rezultēsies ar 1 kWh samazināšanu visiem braucējiem no sacīkstēs pieejamā kopējā jaudas apjoma.
Nelielas izmaiņas piedzīvojusi arī punktu skaitīšanas sistēma – turpmāk papildus punkts tiks piešķirts arī par uzvaru savā kvalifikācijas grupā. Tas nozīmē, ka vienā posmā braucējs var iegūt 30 punktus (25 par uzvaru, 1 par uzvaru savā kvalifikācijas grupā, 3 par pole position, 1 par ātrāko apli).
Neraksturīgi Formula E čempionātam, sezonas pirmās sacīkstes paredzētas jau piektdienā, bet jau rīt braucēji Rijādas trasē dosies atkārtoti. Sezona tiek gan uzsākta ar dubultposmu, gan noslēgta. Jūlija beigās Formula E atgriezīsies Londonā, taču citā trasē nekā tajā, kas tika izmantota pirmajās sezonās. Pirmoreiz vēsturē Formula E dosies uz Seulu un Džakartu, kamēr Monako un Šveice savu vietu kalendārā zaudējušas.
Nr | Sacīkste | Trase | Datums |
---|---|---|---|
Tiks precizēts | Ad Dirijas ePrix I | Rijādas ielu trase | 26. februāris |
Tiks precizēts | Ad Dirijas ePrix II | Rijādas ielu trase | 27. februāris |
Tiks precizēts | Romas ePrix | Čitadino EUR trase | 10. aprīlis |
Tiks precizēts | Parīzes ePrix | Parīzes ielu trase | 24. aprīlis |
Tiks precizēts | Monako ePrix | Monako trase | 8. maijs |
Tiks precizēts | Seulas ePrix | Seulas ielu trase | 23. maijs |
Tiks precizēts | Berlīnes ePrix I | Tempelhofas lidostas ielu trase | 19. jūnijs |
Tiks precizēts | Ņujorkas ePrix | Bruklinas ielu trase | 10. jūlijs |
Tiks precizēts | Londonas ePrix I | ExCeL London centra trase | 24. jūlijs |
Tiks precizēts | Londonas ePrix II | ExCeL London centra trase | 25. jūlijs |
Tiks precizēts | Sanjas ePrix | Haitangas līča trase | Tiks precizēts |
Tiks precizēts | Mehiko ePrix | Brāļu Rodrigesu trase | Tiks precizēts |
Tiks precizēts | Santjago ePrix I | O'Higinsa parka trase | Tiks precizēts |
Tiks precizēts | Santjago ePrix II | O'Higinsa parka trase | Tiks precizēts |
Šogad uz starta stāsies 24 braucēji, jo komandu loku paplašinājusi “Porsche” ienākšana. Vācu autobūves giganti ir pamatīgi iecienījuši Formula E čempionātu, jo tajā ar labiem panākumiem jau startē “Audi”, bet “HWA” šogad oficiāli kļuvusi par “Mercedes”. “NIO” nonākusi “Lisheng Racing” rokās, tomēr pagaidām nosaukumu nemainīs.
Par “Porsche” braucējiem kļuvuši izturības sacīkšu zvaigznes Andrē Loterers un Nīls Janī, kamēr Loterera vietu čempionu “DS Techeetah” rindās ieņems līdzšinējais “BMW Andretti” braucējs Antonio Fēlikss da Kosta. Viņu aizstās Makss Gunters. “Mercedes” piesaistījuši Stofelu Vandūrnu un F2 čempionu Niku de Vrīsu, kamēr “GEOX Dragon” nolēmuši riskēt ar diviem debitantiem – Brendonu Hārtliju un Niko Mulleru. Arī “Jaguar” tikuši pie jaunpienācēja – brita Džeimsa Kalado, kamēr Ma King Hua atgriezīsies čempionātā ar “NIO”, nomainot Tomu Dilmanu.
Numurs | Braucējs | Komanda | Ražotājs |
---|---|---|---|
25 | Žans Ēriks Verņē | DS Techeetah | DS Automobiles |
13 | Antonio Fēlikss da Kosta | DS Techeetah | DS Automobiles |
11 | Lukass di Grasi | Audi Sport ABT Schaeffler | Audi |
66 | Daniels Abts | Audi Sport ABT Schaeffler | Audi |
4 | Robins Frinss | Envision Virgin Racing | Audi |
2 | Sems Bērds | Envision Virgin Racing | Audi |
23 | Sebastians Buemi | Nissan e.dams | Nissan |
22 | Olivers Roulands | Nissan e.dams | Nissan |
27 | Aleksandrs Simss | BMW i Andretti Motorsport | BMW |
28 | Maksimilians Gunters | BMW i Andretti Motorsport | BMW |
64 | Žeroms d'Ambrocio | Mahindra Racing | Mahindra |
94 | Paskāls Verleins | Mahindra Racing | Mahindra |
20 | Mičs Evanss | Panasonic Jaguar Racing | Jaguar |
51 | Džeimss Kalado | Panasonic Jaguar Racing | Jaguar |
48 | Edoardo Mortara | Venturi Racing | Mercedes |
19 | Felipe Masa | Venturi Racing | Mercedes |
5 | Stofels Vandūrns | Mercedes-Benz EQ | Mercedes |
17 | Niks de Vrīss | Mercedes-Benz EQ | Mercedes |
6 | Brendons Hārtlijs | GEOX Dragon | Penske |
7 | Niko Mullers | GEOX Dragon | Penske |
3 | Olivers Tērvijs | NIO 333 FE Team | NIO |
33 | Ma King Hua | NIO 333 FE Team | NIO |
36 | Andrē Loterers | TAG Heuer Porsche | Porsche |
18 | Nīls Janī | TAG Heuer Porsche | Porsche |
Pērn “BMW” komanda bija pārliecinoši ātrākā pirmssezonas testos, taču brīžos, kad rezultātiem bija vislielākā nozīme, peletons sakārtojās ļoti cieši un katrā posmā uzvarēja citas komandas pārstāvis. Ja bijušais “Top Gear” vadītājs Džeremijs Klārksons atzīst, ka mūsdienās labprātāk skatās Formula E, nevis F1 sacīkstes, tad skaidrs, ka garlaicīgi nebūs un prognozēt uzvarētāju ir ļoti sarežģīti! Cerēsim, ka arī 2019./2020. gada sezona attaisnos cerības un sniegs skatītājiem vēlamo spriedzi un piedzīvojumus!