Līdz 2020. gadam atlicis pavisam nedaudz. Formula 1 līdzjutējiem gan jāpaciešas mazliet ilgāk, jo pirmais posms gaidāms tikai 15. martā. Kurš uzvarēs tajā un visā čempionātā pareģot ir neiespējami, tomēr viss liecina, ka daļa 70 sezonu ilgā čempionāta rekordu tiks laboti. Ieskatīsimies 10 šādos rekordos.
Visvairāk uzvaru
Mihaels Šūmahers savas karjeras laikā izcīnīja 91 uzvaru. Kad viņš to paveica, šķita, ka rekords netiks labots vēl ilgi, tomēr realitāte var izrādīties citādāka. Luiss Hamiltons jau ticis līdz 84 panākumiem. Vēl 8 uzvaras vajadzīgas vai labotu rekordu. Tas var nešķist daudz, taču viss atkarīgs no mašīnas. Ja “Ferrari” un “Red Bull” būs ātrāki, Šūmahera rekords var vēl nekrist. Hamiltonam ir iespēja labot vēl vienu rekordu – visvairāk uzvaru ar 1 komandu. Šūmahers “Ferrari” sastāvā triumfēja 72 reizes, bet Hamiltonam “Mercedes” kombinezonā tas izdevies 63 posmos.
Visu laiku ātrākais aplis
Monca ir ātrākā trase Formula 1 karjerā, bet spēkrati, ar kurām braucēji pa to traucas, ir ātrākie un jaudīgākie čempionāta vēsturē. Apļu rekordi tiek laboti teju it visur. 2019. gadā Itālijas GP kvalifikācija pārvērtās par farsu, kad ‘aizvēja cienītāji’ bremzēja grupu tik ļoti, ka pēdējais lidojošais aplis tika izbojāts visiem un Kimi Raikonena 2018. gada rekordaplis, kas tika veikts 263.588 km/h vidējo ātrumu palika nepārspēts. Šī būs pēdējā iespēja ilgākā laikā, jo pēc tehnisko noteikumu izmaiņām 2021. gadā mašīnas kļūs par aptuveni 3 sekundēm aplī lēnākas.
Visvairāk apļu vadībā
Hamiltons jau ir pārspējis Šūmaheru pēc posmiem, kuros kaut viens aplis veikts vadībā, tomēr distances ziņā britu sportistam vēl mazliet pietrūkst. Luiss pirmajā pozīcijā atradies 22738 km, kamēr Šūmahers 24148 km jeb par nepilnām 5 sacīkšu distancēm vairāk. Veiktie apļi vadībā Šūmaheram ir par 624 vairāk. Ja “Mercedes” spēku samēri paliks 2019. gada līmenī, abus titulētākos braucējus gada beigās šķirs pavisam nedaudz. 19 posmus Hamiltons pavadījis vadībā no starta līdz finišam – tikpat cik Airtons Senna. Vēl viens perfekts posms ļaus Hamiltonam vienpersoniski pārņemt šo rekordu.
Visvairāk finišu punktos
Punktu skaitīšanas sistēmas gadu gaitā ir mainījušās. Lai gan mūsdienās pie punktiem tiek 10 braucēji, tomēr mašīnas palikušas izturīgākas, samazinot otrā ešalona braucēju izredzes. Savā garajā karjerā Mihaels Šūmahers punktus guva 221 reizi. Nākamgad viņu var pārspēt uzreiz divi braucēji – Luiss Hamiltons un Kimi Raikonens. Abi līdz šim punktos iekļuvuši 213 reizes.
Visvairāk veikto posmu
Iespējams, šī rekorda krišana ir visdrošākā. Kimi Raikonenam jāpiedalās vēl 11 sacīkstēs jeb tieši pusē no 22 posmu rekordgarā kalendāra, lai atņemtu Rubensam Barikello visu laiku pieredzējušākā braucēja titulu. Rubenss piedalījās 323 sacīkstēs. Iespaidīgi, ka to paveiks tieši Raikonens, ņemot vērā viņa vaļsirdīgo un atbrīvoto imidžu, kā arī divu sezonu pauzi 2010. un 2011. gadā. Pie reizes Raikonens var labot vēl divus rekordus – visvairāk veiktie apļi un kilometri. Šūmaheram ir par 274 apļiem vairāk, bet Alonso par 1605 kilometriem vairāk. Visticamāk, jau vasaras laikā Kimi piederēs visi šie rekordi.
Visvairāk goda pjedestālu
Vēl viens zīmīgs rekords, ko Hamiltons varētu atņemt Šūmaheram ir goda pjedestālu skaits. Mihaels pie šampanieša un trofejas tika 155 reizes, Hamiltons – 151 reizi. Divi braucēji, kuri uzvarējuši visbiežāk, ir tie, kas vislabāk zina, ko nozīmē palikt otrajam. Šūmahers karjeras laikā pie ‘sudraba’ tika 43 reizes, bet Hamiltons 39 reizes. Kopumā Hamiltons uz pjedestāla kāpis 29 dažādās trasēs. Rekordists ir Kimi Raikonens (30), tomēr pēc Zandvortas un Hanoi piesaistes kalendāram, Hamiltonam ir iespēja labot arī šo rekordu.
Visbiežākais pjedestāla trio
Ja “Mercedes” un “Ferrari” arī turpmāk būs divas spēcīgākās komandas, iespējams, vēl redzēsim uz pjedestāla kopā Hamiltonu, Botasu un Fetelu. Šis trio kopīgi kāpis uz goda pjedestāla 12 reizes. Rekordisti ar 14 kopīgām vizītēm apbalvošanas ceremonijā ir jau pieminētie Hamiltons un Fetels, kā arī karjeru beigušais Niko Rosbergs. Protams, gadās posmi, kad kāja paslīd arī spēcīgākajiem. Ja uz goda pjedestāla kopā kāps abi “Red Bull” braucēji un Leklerks, Top 3 vidējais vecums būs mazāks kā jebkad. Līdzšinējais rekords – 23 gadi, 8 mēneši, 13 dienas – tika uzstādīts priekšpēdējā posmā Brazīlijā, pateicoties Verstapenam, Gazlī un Saincam.
Visvairāk finišu
“Lai finišētu pirmajam, pirmkārt ir jāfinišē,” tā savulaik teica bijušais “McLaren” vadītājs Rons Deniss, tādēļ tikai zīmīgi, ka visvairāk finišu ir diviem bijušajiem viņa komandas braucējiem. Fernando Alonso rūtoto karogu ieraudzījis 245 reizes, bet Kimi Raikonens 244 reizes. Vēl viens rekords, kas var krist jau sezonas sākumā ir finiši pēc kārtas. Hamiltons nav izstājies jau 32 posmus pēc kārtas. 33. reize bija liktenīga viņam pašam 2018. gadā, kā arī Nikam Heidfeldam 2009. gadā. Vai šoreiz tradīcija lūzīs? Sezonas pirmais posms ir brīdis, kad ar tehniskām ķibelēm saskarties ir ļoti viegli.
Visvairāk secīgu gadu ar pole position
Luiss Hamiltons Formula 1 čempionātā ienāca 2007. gadā. 13 sezonas pēc kārtas viņš vismaz vienu reizi ir uzvarējis kvalifikācijā un vismaz vienu reizi sacīkstēs. Mihaels ŠŪmahers pie pole position tika katru gadu kopš 1994. līdz savām pirmajām atvadām no F1 2006. gadā. Ja Hamiltons kaut reizi 2020. gadā uzvarēs kvalifikācijā, viņš kļūs par pirmo braucēju, kurš to paveicis 14 gadus pēc kārtas. Ja tas tiks sasniegts jau Melburnā, tad Luiss kļūs par pirmo braucēju, kurš vienā trasē izcīna 9 pole position.
Visgarākā 1 komandas dominance
Līdz šim tikai divām komandām ir izdevies izcīnīt konstruktoru kausu sešus gadus pēc kārtas. “Ferrari” to paveica no 1999. līdz 2004. gadam ar Mihaela Šūmahera, Edija Īrvaina, Mika Salo un Rubensa Barikello palīdzību, bet “Mercedes” ar Luisu Hamiltonu, Niko Rosbergu un Valteri Botasu bijuši nepārspēti kopš 2014. gada. Redzēsim, vai 2020. gadā tiks sasniegtas ‘septītās debesis’…