Straujiem soļiem ir pienākusi kārtējā pasaules rallija čempionāta sezona, kas šajā nedēļas nogalē startēs leģendārajā Montekarlo rallijā, kas ir unikāls ar saviem kalnu serpentīniem, kurus nereti klāj sniegs un ledus, padarot braukšanu ar asfalta specifikācijas regulējumiem īpaši sarežģītu. Pirmo reizi kopš 2005. gada čempiontituls nebūs jāaizstāv franču Sebastieniem, bet gan igaunim Otam Tanakam.
Sezona ir atnākusi ar daudz pārmaiņām. Starpsezonas skaļākais notikums bija “Citroen” komandas aiziešana no WRC pēc tam, kad Ožjē pameta vienību, lai pievienotos “Toyota Gazoo” sastāvam. Pārsteigumu sagādājis arī čempions Tanaks, kurš nepagarināja līgumu ar “Toyota”, bet gan pievienojās pērnajiem komandu čempioniem “Hyundai” vienībai, kur viņa komandas biedrs būs viens no sīvākajiem konkurentiem uz titulu beļģis Tjērī Noivils. “Hyundai” trešo mašīnu dalīs deviņkārtējais pasaules rallija čempions Sebastiens Lēbs un spānis Danī Sordo. “Toyota” komanda startēs ar pilnīgi jaunu sastāvu, kur seškārtējam pasaules čempionam pievienosies arī Elvins Evanss un trīskārtējais Latvijas rallija čempions, WRC2 Pro čempions soms Kalle Rovanpera, kurš nupat piedzīvoja debiju pie WRC stūres, uzvarot Lapzemes ralliju. Nepilnu sezonu aizvadīs “Toyota” protežē japānis Takamoto Katsuta, kurš pie WRC stūres debitēja jau pērn. “Toyota” bijušie braucēji Kriss Mīks un Jari Mati Latvala šogad ir palikuši bez vietas kādā no komandām. Latvalu gan redzēsim Zviedrijā un, visdrīzāk, arī Somijā ar privātu “Toyota Yaris”. No likvidētās “Citroen” komandas uz “M-Sport Ford” ir pārgājis Esapeka Lapi. Tā kā komandā paliek arī Tēmu Suninens, “M-Sport” jau kārtējo reizi kļūst par izteiktu somu pilotu komandu. Nepilnu sezonu “M-Sport” aizvadīs arī jaunais britu talants Gass Grīnsmits.
Jaunumi ir nākuši arī kalendārā – redzēsim trīs jaunus rallijus. Pēc ilgstošas prombūtnes čempionātā atgriežas Kenijas rallijs Sahāras tuksnesī. Atgriežas arī Jaunzēlande, taču sezona noslēgsies Japānā, kas solās būt ļoti līkumains, tehnisks un lēns rallijs. Kalendārā gan neredzēsim Čīli, kas tika atcelta politisku iemeslu dēļ, kā arī Korsiku, Spāniju un Austrāliju, kas tika atcelta jau pērn pēc tam, kad gandrīz visu rallija teritoriju izpostīja mežu ugunsgrēki.
Montekarlo katram pa 7 uzvarām ir gan Lēbam, gan Ožjē. Izteikts favorīts uz sezonas pirmo uzvaru gan ir Ožjē, kurš to ir paveicis pēdējos 6 gadus pēc kārtas. Ja viņam tas izdosies arī šoreiz, Ožjē ne tikai kļūs par uzvarām bagātāko braucēju Montekarlo, bet viņš to būs izdarījis ar 5 dažādiem autoražotājiem. Šajā rallijā gan allaž spēcīgs ir arī Noivils, kurš pērn sīvā cīņā piekāpās Ožjē tikai par 2,2 sekundēm. Zīmīgi, ka uz starta “M-Sport” sastāvā redzēsim arī lietuviešu pilotu Deividas Jocius, kā arī Latvijas rallija čempionu un 2003. gada WRC čempiona Petera Solberga dēlu Oliveru Solbergu, kurš brauks ar privātu “VW Polo” R5 automašīnu.