“Ferrari” ir panākumiem bagātākā komanda čempionāta vēsturē. Kad Sebastians Fetels pameta “Red Bull”, šķita, ka viņam izdosies paveikt, to kas neizdevās Fernando Alonso – kļūt par pasaules čempionu sarkanā kombinezonā. Seba pēdējā iespēja ir šosezon, pirms “Ferrari” tiks pie sava jaunā braucēja. Kurš tas būs? Aplūkosim reālākos kandidātus!

Daniels Rikjardo

Zīmīgi, ka saraksta galvgalī atrodas tieši Rikjardo – braucējs, kurš 2014. gadā ieguva slavu, pieveicot Fetelu vienādās mašīnās “Red Bull” sastāvā. Daniels ir pierādījis sevi kā lielisku komandas spēlētāju, kurš ļoti labi saprotas ar visiem saviem komandas biedriem. Viņa lēmums pamest “Red Bull”, lai dotos uz “Renault” pārsteidza daudzus, tomēr tas bija saprotams solis – “Red Bull” atbalsts arvien vairāk izpaudās par labu Maksam Verstapenam. Rikjardo sāka kļūt par komandas otro pilotu vadības acīs, pat ja rezultāti trasē ne vienmēr par to liecinātu. Daniels saprata, ka kļūt par čempionu šai komandā viņam nav iespējams kļūt, kamēr “Renault” ir melnais zirdziņš.

Lai gan Rikjardo franču komandā ir pavadījis tikai vienu sezonu, situācija neizskatās spoži – “Renault” progress ir daudz lēnāks kā bija gaidāms, komandas šī gada modelis testos neuzrādīja pozitīvas iezīmes, turklāt ar to komandai būs jābrauc arī nākamgad, kad tā kļūs par vienīgo komandu, kas izmantos “Renault” dzinējus, jo 2020. gada izskaņā tiks pārtraukta sadarbība ar “McLaren”. Lai gan jaudas agregātu lauciņā noteikumos lielas izmaiņas nav gaidāmas, datu apjoms analīzei būs ievērojami mazāks, kas varētu bremzēt arī komandas progresu. Turklāt pastāv iespējamība, ka “Renault” šīs krīzes dēļ varētu pamest čempionātu.

Rikjardo ir ātrs, fanu mīlēts, itāļu izcelsmes braucējs un pilnīgi noteikti centīsies pacīkstēties arī ar Šarlu Leklēru par pirmā braucēja lomu. Par galveno traucēkli varētu kļūt naudas jautājums. Šosezon Rikjardo alga ir aptuveni divreiz lielāka kā Leklēram. Austrālietim jābūt gatavam, ka “Ferrari” piedāvājums var neizrādīties tik kārdinošs kā uz pirmo acu uzmetienu varētu šķist.

Varbūtība pievienoties “Ferrari”: Ļoti iespējama

Karloss Saincs

Arī Sainca karjera attīstījusies ļoti līdzīgi kā Rikjardo un Fetelam – “Red Bull” produkts, kurš pameta vienību, kad notikumi neattīstījās kā iecerēts. “Ferrari” vērtējumā Saincs varētu būt vēl labāks kandidāts par Rikjardo – par pieciem gadiem jaunāks, ar pieredzi kā komandas līderis un virzītājspēks, kurš allaž spēj saglabāt vēsu galvu un pieņemt pareizos lēmumus. Rallija leģendas Karlosa senjora dēls pērn aizvadīja teju perfektu sezonu, pamatīgi ceļot savu vērtību braucēju tirgū. Sezonas gaitā viņš izstājās tikai 4 reizes un visos gadījumos bija vainojamas tehniskas ķibeles, nevis Sainca kļūdas.

Lielākās problēmas “Ferrari” varētu sagādāt Sainca pierunāšana. “McLaren” šobrīd piedzīvo pamatīgu augšupeju, pērn pārliecinoši izcīnot 4. vietu kopvērtējumā. “Mercedes” dzinēji un budžeta griesti tikai uzlabos Vokingā bāzētās vienības izredzes atgriezties pozīcijās, kur pieredzējušākie skatītāji bija pieraduši redzēt “McLaren” braucējus, kamēr “Ferrari” gaida daudz nezināmā, operējot ar ievērojami mazāku budžetu. Kopā ar savu komandas biedru Lando Norisu ir izveidota viena no ciešākajām draudzībām, kāda F1 pēdējo gadu gaitā manīta starp komandas biedriem. Dodoties uz “Ferrari”, Saincs riskē nonākt otrā braucēja lomā, jo Šarlam Leklēram ir lielāka pieredze tieši ar sarkanās formulas savaldīšanu.

Varbūtība pievienoties “Ferrari”: Iespējama

Antonio Džiovinaci

Uz pirmo acu uzmetienu pagājušā gada kopvērtējuma 17. vietas ieguvēja iekļaušana kandidātos varētu šķist pārsteidzoša, tomēr visiem ir jāsaprot sava vieta. “Ferrari” nemeklē superzvaigni – vienība tiek pamazām veidota ar Leklēru un Maranello vienības panākumi šī gadsimta sākumā, kā arī “Mercedes” pašreizējā dominance apliecina, ka sadarbība starp izteiktu pirmo un otro numuru ļoti bieži nes daudz labākus rezultātus kā līdzvērtīgu braucēju nolīgšana.

Pie tam Džiovinaci nav gauss. Lai gan viņa komandas biedrs kopvērtējumā finišēja piecas pozīcijas augstāk, tas ir neviens cits kā 2007. gada pasaules čempions Kimi Raikonens. Cerēt, ka Antonio jau savā pirmajā pilnajā sezonā pieveiks somu braucēju, būtu ļoti optimistiski. Lai gan sezonas sākums neizvērtās kā cerēts, Džiovinaci veica stabilu progresu un sezonas otrajā pusē bija daudz konkurētspējīgāks. Viņš ir vienīgais Itālijas pārstāvis F1 čempionātā un arī šis faktors spēlēs par labu Džiovinaci, kura alga ne tuvu nebūtu tik milzīga kā Rikjardo vai Sainca gadījumā, tomēr grūti redzēt, kā “Ferrari” varētu piekrist opcijai, kad komandā brauc divi braucēji ar tik niecīgu pieredzi F1 kā Leklērs un Džiovinaci.

Varbūtība pievienoties “Ferrari”: Maz ticama

Luiss Hamiltons

Lai arī cik ļoti iedvesmojoši Hamiltons runātu par savu sadarbību ar “Mercedes”, katrs autosportists vēlās nonākt labākajā komandā, lai sasniegtu pēc iespējas vairāk titulus un uzvaras. “Mercedes” šobrīd Hamiltonam pasnieguši perfektu mašīnu, ļoti saliedētu kolektīvu un paklausīgu komandas biedru. Tas viss var ļoti strauji mainīties. Toto Volfa vārds arvien biežāk tiek apspēlēts kandidatūrai uz citiem amatiem, “Mercedes” arvien nopietnāk savu autosporta programmu izvērš elektromobiļu lauciņā, bet jaunie noteikumi 2022. gadā var sagriezt visu kājām gaisā. Ja Hamiltona mērķis ir kļūt par visu laiku titulētāko braucēju, Šūmahera rekordu labošana “Ferrari” sastāvā būtu īpaši simboliska.

Hamiltonam šī gada izskaņā beidzas līgums ar “Mercedes” un pagaidām vēl nav bijušas ziņas, ka abas puses tuvotos tā pagarināšanai. Leklērs un Hamiltons būtu nešaubīgi zvaigžotākais braucēju sastāvs, tomēr ne bez sava riska. Divu supertalantu nolīgšana ne vienmēr noved pie cerētā rezultāta, turklāt vismaz uz 2021. gadu ir grūti redzēt, ko “Ferrari” ir gatavi piedāvāt Hamiltonam, kas viņam nebūtu pieejams “Mercedes” komandā.

Varbūtība pievienoties “Ferrari”: Ļoti maz ticama

Miks Šūmahers

Šūmahers atkal “Ferrari” sastāvā… tas tik būtu kaut kas īpašs! Diemžēl pagaidām izskatās, ka Mikam vēl būs jāpaciešās. Lai gan viņš joprojām brauc Formula 2 čempionātā, vācietis ir ļoti populārs savā dzimtenē un neviena cita braucēja karjera nekad vēl nav radījusi tik milzīgu ažiotāžu. Vispirms gan Šūmaheram būtu jāsasniedz pietiekami labi rezultāti, lai nopelnītu superlicences punktus, tomēr pat tad, ja tas izdodas, abas puses pamatīgi riskētu ar šādu soli. Daudz iespējamāka ir Šūmahera F1 karjeras sākšana “Alfa Romeo” komandā.

Varbūtība pievienoties “Ferrari”: Praktiski neiespējama

Fernando Alonso

Šķiet Alonso uzvārds vēl kādu laiku uzpeldēs katru reizi, kad spēcīgā komandā atbrīvojas kāda vieta. Pēc divu gadu pauzes Fernando prasmes var būt mazliet ierūsējušas, tomēr viņš ir pierādījis, ka ar jebkādu mašīnu spēj demonstrēt brīnumus. Diemžēl, šķiršanās no “Ferrari” nebija tik mīļa un jauka kā varētu cerēt, tādēļ savu tiltu atpakaļ viņš ir nodedzinājis. Nākamgad Alonso svinēs savu 40. dzimšanas dienu. Diez vai šis ir cilvēks, ko “Ferrari” nopietni apsvērs kā ilgtermiņa risinājumu.

Varbūtība pievienoties “Ferrari”: Praktiski neiespējama

Pārējie

Protams, kandidātu saraksts ir garš un plašs un atteikt “Ferrari” komandai var tikai paši labākie. Lielisks kumoss “Ferrari” komandai būtu Valteri Botass, kurš apliecinājis sevi kā ļoti ātru, stabilu komandas spēlētāju. Ja Hamiltona pieveikšana ir par grūtu, tad vides maiņa var palīdzēt, kamēr “Ferrari” nesmādētu viņa zināšanas par “Mercerdes” formulu. Līdzīgā pozīcijā atrodas jaunais “Red Bull” talants Alekss Albons, kurš par pirmā braucēja lomu uz vairākiem gadiem “Red Bull” sastāvā var aizmirst. Tāpat nevar nepieminēt Kimi Raikonenu, kuram jau ir ļoti liela pieredze ar “Ferrari” formulām un atgriešanās kaut uz vienu sezonu nav neiespējama. Bez darba palicis vēl viens stabils un uzticams braucējs – Niko Hulkenbergs, kura vārds jau pirms tam klejojis potenciālo kandidātu sarakstā. Lai gan “Haas” komanda sevi nepozicionē kā “Ferrari” B komandu un braucēju maiņas starp abām komandām nav notikušas, Kevina Magnusena talants, agresīvais braukšanas stils un pieredze dažādās komandās varētu izrādīties ļoti vērtīga.

“Ferrari” komandu gaida jauna ēra, tādēļ pareizā braucēja piesaiste būs ļoti svarīga. 2020. gada sezona vēl nav sākusies un varbūt notikumi trasē vēlreiz liks itāļu vienībai pārdomāt, kurš būtu labākais kandidāts. Mums atliek tikai gaidīt…