Austrijas GP tiesneši ir noraidījuši “Red Bull” protestu pret “Mercedes” duālās ass stūres sistēmu jeb DAS, kas pirmo reizi tika izmantota ziemas testos Barselonā.

Šī sistēma ļauj Luisam Hamiltonam un Valteri Botass mainīt priekšējo riteņu savirzes leņķi apļa laikā, izmantojot stūri. Šī sistēma jau ir aizliegta uz 2021.gada sesonu. “Red Bull” protestu plānoja jau Austrālijā, bet tagad to beidzot iesniedza pēc Austrijas GP pirmās treniņu dienas. “Red Bull” protestā pamatojās uz iespējamu aerodinamisko un balstiekārtas noteikumu pārkāpumu, jo kustigās detaļas ietekmē arī mašīnas aerodinamiku un balstiekārtas darbību.

Tostarp tiesneši noraidīja protestu, pamatojot, ka DAS sistēma ir daļa no stūres iekārtas un nevar tik uzskatīta par daļu no balstiekārtas sistēmas vai aerodinamikas. Līdz ar to “Mercedes” ir tiesības izmantot DAS sistēmu trešajā treniņā un kvalifikācijā, bet “Red Bull” ir tiesības apelēt šo lēmumu.

Racing Point nav noraizējušies

Tostarp “Racing Point” vadītājs Otmārs Šafnauers nav noraizējies par iespējamo protestu no konkurentiem par ‘rozā Mercedes’, kā tiek dēvēts šī gada “Racing Point” modelis. Pirmajā dienā Austrijā komandas pilots Serhio Peress uzrādīja trešo apļa laiku. Konkurenti, un jo īpaši “Renault” komanda pauda neapmierinātību ar šādu tehnisko risinājumu un Austrālijā apsvēra iespējas iesniegt protestu. Savukārt “McLaren” norādīja, ka neplāno protestēt, jo neredz tam pamatu.