Pārsteigumi piezogas tad, kad tos vismazāk gaida. No samērā garlaicīgas Hamiltona vizināšanās visiem pa priekšu, pāris apļu laikā viss sagriezās kājām gaisā, ļaujot vadošās pozīcijas savā starpā sadalīt braucējiem, kurus uz pjedestāla parasti nemanām. Kas tad īsti notika?

Līdz brīdim, kad Kevins Magnusens nobrauca malā, viss ritēja ierastajās sliedēs – Hamiltons atradās vadībā, viņa galvenie konkurenti šoreiz bija mazliet tālāk aizmugurē kā parasti, bet kopumā situācija nebija neparasta. Arī drošības mašīnas sūtīšana trasē nav retums, tomēr gaidāmā haosa sāls slēpās Magnusena mašīnas atrašanās vietā.

Ja “Haas” mašīna neatrastos pie boksu celiņa ieejas, tad braucēji, kuri savu pitstopu vēl nebija veikuši, varētu ātri veikt pitstopu un atgriezties savā pozīcijā. Antonio Džiovinaci pat pierādīja, ka šādā veidā varētu iegūt pozīcijas uz to konkurentu rēķina, kuri veica ierasto, garo pitstopu.

Līdz drošības mašīnas fāzei savu pitstopu bija veikuši četri braucēji – Gazlī, Raikonens, Leklērs un Latifi. Zīmīgi, ka tikai “AlphaTauri” braucējs bija starp tiem, kuri sacīkstes uzsāka ar kvalifikācijā lietotām riepām, kamēr pārējie 3 lielās lozes vilcēji brauca ar ievērojami lēnākām formulām. Vien dažus apļus pirms sava pitstopa Gazlī nācās piekāpties komandas biedram Kvjatam, kurš startēja ar cietajām riepām, līdz ar to tās nebija nodeldējis līdz vajadzībai veikt pitstopu.

Kad boksu celiņš tika atvērts, visas formulas jau bija sakārtojušās cieši viena aiz otras, kas nozīmēja, ka pitstops ļautu četriem iepriekš minētajiem braucējiem (un grēkāžiem Hamiltonam un Džiovinaci) nonākt priekšā visiem. Tomēr palikt trasē ar vismaz 22 apļus vecām riepām arī varētu nešķist pareizā taktika, it īpaši ja cīnies par augstām vietām.

Vienīgais, kurš nolēma piekopt šādu taktiku bija Lenss Strols. Kanādietis, visticamāk, pēc sava pitstopa nonāktu peletona lejasgalā, taču šoreiz atšķirīga taktika darbojās, pateicoties Šarla Leklēra izraisītajai sarkano karogu fāzei, kuras laikā visi braucēji varēja tikt pie jaunām riepām.

Zinot, ka Hamiltons saņems sodu, Gazlī faktiski startēja no otrās pozīcijas. Strola problēmas ar riepu uzsildīšanu viņam bija kā debesu dāvana, jo Lensa rokās bija visi trumpji, lai izcīnītu pirmo uzvaru karjerā.

Nav šaubu, ka Saincam bija ātrāka mašīna, taču, lai tiktu līdz Gazlī, viņam nācās pa ceļam pieveikt Latifi, Džiovinaci, Raikonenu, Strolu, un vajadzētu arī Leklēru, ja viņš nebūtu avarējis. Visi šie braucēji bija ievērojami lēnāki un brīdī, kad Saincs pakāpās uz otro vietu, Gazlī jau bija iekrājis handikapu.

Pjēram palīdzēja arī Botasa absolūtā bezspēcība, cenšoties sasmelt startā izlieto, kā arī Verstapena izstāšanās dzinēja defekta dēļ, taču viņa panākums nebija pilnīga nejaušība – “AlphaTauri” mašīnas bija vienas no ātrākajām jau treniņbraucienos un palikšana 10. vietā kvalifikācijā jau sestdien tika uzskatīta kā vilšanās. Pieredze ar “Red Bull” pērn atstāja rūgtu pēcgaršu, tomēr Gazlī prata neiekrist tādā emocionālā bedrē kā savulaik Daņila Kvjats un kopš atgriešanās “Alpha Tauri” (“Toro Rosso”) ir atdzimis un kļuvis par vienu no stabilākajiem un ātrākajiem vidusslāņa braucējiem.

Gazlī uzvara bija izcilākais modinātājzvans visiem, kas iemiguši bezcerībā uz intrigu, norakstot konkurentu izredzes pret Hamiltonu vēl pirms starta. Pat tad, ja Luiss nebūtu kļūdījies, otrā vieta “AlphaTauri” būtu satriecošs panākums. Fanu balss pēc sacīkstēm bija vienota – ko tādu vajag biežāk!

Ne jau drošības mašīna, apturētā sacīkste, vai atkārtotais starts bija tas, kas visu sagāza kājām gaisā, bet gan liegums doties boksos. Aizokeāna notiekošajās IndyCar un NASCAR sacensībās šādi noteikumi ir spēkā arī tad, kad incidents nav noticis pie boksu celiņa ieejas. Tieši tādēļ katrā posmā uzrodas drosminieki ar alternatīvu stratēģiju, kas cer uz drošības mašīnu viņiem parocīgā laikā. Kāpēc gan ko tādu nepārnest uz F1?

Formula 1 braucēji bieži vien boksos brauc tikai vienu reizi sacīkšu laikā un “Pirelli” vīzija radīt riepas, kas tik ļoti nedilst, tikai nostiprinās šo situāciju, tādēļ šādas izmaiņas efektu sniegtu samērā reti, tomēr nejaušības efekts ir viens no galvenajiem lieliska šova elementiem.

Komandām, kas necīnās par augstākajām vietām, būtu iespēja izmēģināt ekstrēmas ‘undercut’ stratēģijas, cerot piepeši nonākt vadošajās pozīcijās. Protams, boksu celiņa slēgšana, trasē dodoties drošības mašīnai, būtu mazliet mākslīga, taču esam pieraduši pie tādiem mākslīgiem elementiem kā DRS, 2 obligāto sastāvu riepām, virtuālās drošības mašīnas… Kādēļ nepamēģināt ko jaunu?