Pirms pasaules čempionāta izveides 2014. gadā, Timurs Timerzjanovs divas sezonas pēc kārtas pārspēja visus savus konkurentus, kļūstot par Eiropas čempionu. Kopš tā laika viņš pabijis dažādu komandu sastāvos, bet pasaules čempionātā vēl nav izlaidis nevienu posmu. Pirms Neste World RX of Rīga satikāmies ar Timuru uz nelielu sarunu.

Šī sezona, protams, ir diezgan dīvaina pēc visa, kas notiek pasaulē. Mums nācās sākt tik vēlu, lai nodrošinātu visu apkārt esošo cilvēku veselību. Šobrīd situācija ir mazliet stabilizējusies. Redzēsim, kā turpināsim. No sportiskā viedokļa dažkārt nav slikti ieturēt tik garu pārtraukumu, jo vari atpūtināt prātu un atgriezties ar jauniem spēkiem, nevis turpināt pieļaut tās pašas vecās kļūdas trasē,” stāsta Timurs Timerzjanovs, kurš jau trešo sezonu pēc kārtas pārstāv “GRX Taneco” komandu.

Piederu pie paaudzes, kas uzauga ar benzīna dzinējiem un man patīk apgriezienu radītais troksnis.

Šai laikā man visvairāk pietrūka pūļa. Kouvolas trasē nebijām viesojušies vairākus gadus, tādēļ tur to tā nejuta, bet Holjesā viss bija tukšs. Trokšņa trūkums apkārt bija neierasts. Tas apgrūtina ieiešanu sacīkšu ritmā. Citreiz fanu pūlis palīdz ar motivāciju un noskaņošanos sacīkstēm. Tagad viss ir atkarīgs no braucējiem, kā viņi paši spēj motivēt sevi.

Drošība ir pirmajā vietā, taču man ir liels prieks, ka cilvēki var atgriezties trasē un baudīt sacensības, jo sajūtas tribīnēs ir ļoti atšķirīgas, salīdzinot ar sēdēšanu pie TV ekrāna, jo viss notiek acu priekšā.”

Līdz šim krievu sportistam divreiz ir izdevies iekļūt Latvijas posma finālā, taču uz pjedestāla šeit vēl nav kāpts. “Šobrīd jūtos ļoti labi. Pēdējais posms Rīgā mums padevās diezgan labs. Trase ir atšķirīga no pārējām, jo grants segums ir stingrāks kā citās trasēs. Izskatās, ka šī būs pirmā pilnīgi sausā nedēļas nogale šosezon,” norāda Timerzjanovs.

Trases grants segums ir ļoti prasīga pret riepām. Šeit nav lielas atšķirības starp asfaltu un granti. Līdz ar to ir jābrauc prātīgi, lai visus četrus apļus, vai izšķirošajos braucienos pat sešus apļus, saglabātu riepas labā stāvoklī.

Tagad viss ir atkarīgs no braucējiem, kā viņi paši spēj motivēt sevi.

2016. gadā Timerzjanovs startēja “World RX Team Austria” komandā kopā ar Jāni Baumani. Vaicāts par to, vai latviešu sportists ir dalījies Biķernieku trases noslēpumos, Timurs norāda: “Nē, trasē tāpat abi allaž atrodamies vienādu laika brīdi. Protams, dažkārt ir lietas, ko var iemācīties no cita braucēja vai komandas biedra konkrētas nianses, bet pieredze tieši šai trasē domāju, ka mums ir vienāda, ja vien viņš te nav braucis Latvijas čempionātā.

Kamēr Baumanis šai posmā izvēlējies startēt elektromašīnu čempionātā Projekt E, Timerzjanovs pagaidām vēl neraugās šī čempionāta virzienā: “Ja mēs aizstātu iekšdedzes dzinējus ar elektriskajiem, tas palīdzētu pasaulei, tādēļ, protams, ir jātiecas šai virzienā. Es gan piederu pie paaudzes, kas uzauga ar benzīna dzinējiem un man patīk apgriezienu radītais troksnis. Varbūt kādu dienu nākotnē elektromašīnas būs ātrākas, bet pagaidām tas nav virziens, kurā vēlos doties no sacīkšu viedokļa. Mums ir jāpadara pasaule tīrāka, bet nekad neesmu sacenties ar elektroauto trasē un no redzētā domāju, ka vēl ir pāris gadi jāpaciešas, lai tie attīstītos.