“Honda” koncerns pametīs Formula 1 čempionātu pēc 2021.gada sezona, šobrīd atstājot “Red Bull” un “Alpha Tauri” komandas bez dzinēju piegādātāja.

Japāņu kompānija atgriezās Formula 1 čempionātā 2015.gadā ar “McLaren” komandu un pirmie gadi bija smags pārbaudījums ar vājiem rezultātiem, tagad “Honda” paziņojusi, ka atkal aiziet no čempionāta pēc sešu sezonu klātbūtnes. Pirmie trīs gadi tika pavadīti ar “McLaren”, bet 2018.gadā noslēgta sadarbība ar “Toro Rosso”, kas nākamajā sezonā pārauga sadarbībā arī ar “Red Bull” vienību. Turklāt kopā ar “Red Bull” un Maksu Verstapenu “Honda” atkal spēja izcīnīt uzvaras.

Sākotnēji Konkordes līguma parakstīšanas laikā “Honda” vienojās par dzinēju piegādi līdz 2021.gada izskaņai un uzsāka sarunas par dalību jaunajā F1 tehniskajā ērā sākot ar 2022.gadu, tomēr šobrīd izmaksu ierobežošana ir kļuvusi par prioritāti kompānijā. Ņemot vērā lielos ieguldījumu F1 projektā un visai ierobežoto atdevi, japāņi ir nolēmuši likt punktu projektam.

Dzinēju attīstības iesaldēšana gan deva atelpu visiem ražotājiem, tomēr rezultātu trūkums šajā sezonā ir bijis pēdējais salmiņš un Tokijā bāzētā kompānija nolēmusi visus resursus virzīt uz to, lai kompānija līdz 2050.gadam sasniegtu oglekļa neitralitāti. “Honda” gan ir apsolījusi, ka turpinās dalību motorusportā un ir ieinteresēta Formula E čempionātā.

Pagaidām nav skaidrs, ko tas nozīmē “Red Bull” komandai. Arī Maksam Verstapenam bija izveidojusies ļoti cieša saikne ar japāņu kompāniju. Tostarp “Mercedes” un “Ferrari” visdrizāk nebūs gatavi piegādāt dzinējus savam konkurentam un “Red Bull” atkal paliek pie “Renault” kā reālākā pretendenta – franču kompānijai ar nākamo sezonu aiziet pēdējais klients (“McLaren”) un papildus dzinēju piegāde ne tikai uzlabotu finansu situāciju, bet arī dotu papildus datus attīstībai.