Oficiāli apstiprināts, ka 2020. gada FIA pasaules rallijkrosa čempionāta sezonas pēdējais posms, kam bija jānotiek leģendārajā Nirburgringas trasē, ir atcelts, līdz ar to šosezon sacīkstes vairs nav ieplānotas un čempioni noskaidroti priekšlaicīgi.

Pasaules čempionātā Supercars ieskaitē tika aizvadīti 8 posmi – četrās sacīkšu nedēļas nogalēs braucēji divreiz sacentās Holjesā, Kouvolā, Rīgā un Barselonā. Katrā no šīm četrām nedēļas nogalēm izcilais zviedrs Johans Kristofersons izcīnīja pa vienai uzvarai, tādēļ nav nekāds pārsteigums, ka sezonas kopvērtējumā viņš izcīnīja visvairāk punktus un trešo reizi karjerā kļuva par čempionu.

Pasaules čempioni rallijkrosā
GadsČempionsValstsAutomašīna
2020Johans KristofersonsZviedrijaVolkswagen Polo
2019Timijs HansensZviedrijaPeugeot 208
2018Johans KristofersonsZviedrijaVolkswagen Polo
2017Johans KristofersonsZviedrijaVolkswagen Polo
2016Matiass EkstromsZviedrijaAudi S1
2015Peters SolbergsNorvēģijaCitroën DS3
2014Peters SolbergsNorvēģijaCitroën DS3

Pirmoreiz čempionāta vēsturē visu vadošo trijnieku aizņem vienas valsts pārstāvji, jo otro vietu, 27 punktus aiz Kristofersona, izcīnīja Jāņa Baumaņa aizvietotājs “KYB Team JC” komandā Matiass Ekstroms, kurš triumfēja arī Biķernieku trasē, aiz sevis atstājot pagājušā gada čempionu Timiju Hansenu.

“F1LV

Zīmīgi, ka Niklass Gronholms bija vienīgais braucējs labāko sešiniekā, kurš nenāk no Zviedrijas, Timo Šeiders un Timurs Timerzjanovs bija vienīgie braucēji labāko desmitniekā, kuri nepārstāv Ziemeļeiropas valstis. Abi gan sezonas laikā uz pjedestāla kāpa tikai reizi.

Vienīgais Latvijas pārstāvis šosezon bija Reinis Nitišs, kurš mājas posmā aizcīnījās līdz 11. un 13. vietai, kas kopvērtējumā ar 12 punktiem ļauj ierindoties 19. vietā.

Grafiks: FIA World Rallycross

RX2 ieskaitē šogad braucēji bija nodarbināti tikai vienu nedēļas nogali – dubultposmā Dānijā ar uzvaru un otro vietu savā starpā apmainījās Henriks Krogstads un Gijoms de Ridērs, taču kopvērtējumā triumfēja Krogstads ar viena punkta pārsvaru.

Projekt E braucēji aizvadīja tikai divus posmus, turklāt dalībnieku pārstāvniecība pirmajā gadā bija ļoti zemā līmenī – Zviedrijā uz starta stājās trīs “Ford” mašīnas, bet Rīgā tām piepulcējās viens “Citroen”. Lai gan atsevišķās sacīkstēs triumfēja Kens Bloks un Sirils Reimons, kopvērtējumā visvairāk punktus izcīnīja Natālija Barata, pateicoties tam, ka britu sportiste startēja abos posmos. Jānis Baumanis Rīgā finišēja otrais un ar 20 punktiem kopvērtējumā nodrošināja 4. vietu.

Grafiks: FIA World Rallycross

Tikai divi posmi tika aizvadīti arī Eiropas čempionātā Supercars ieskaitē. Gan Zviedrijā, gan Latvijā uzvaru izcīnīja Olivers Ēriksons, līdz ar to zviedrs pelnīti atrodams kopvērtējuma galvgalī 11 punktus priekšā Ž.P. Duboram no Francijas.

Grafiks: FIA World Rallycross

Eiropas čempionātā priekšpiedziņas S1600 ieskaitē braucēji sacentās vienīgi Spānijā, tomēr tas vairāk atgādināja “Volland Racing” iekšējo čempionātu. Abās dienās uzvarēja Šveices pārstāvis Jurijs Beļevskijs, bet ungārs Gergelijs Martons ar diviem finišiem uz pjedestāla no Beļevskija atpalika tikai 8 punktus.

Grafiks: FIA World Rallycross