Foto: Ferrari Media

Čempiona kronis Luisam Hamiltonam jau uzstutēts galvā, viņa pārstāvētā “Mercedes” komanda jau var lepoties ar garāko dominanci čempionāta vēsturē, bet trīs posmi vēl priekšā. Katram tomēr vēl būs ko pierādīt, tādēļ Bahreinā gaidāma jautra nedēļas nogale.

Visticamāk tieši šai trasē nākamgad risināsies pirmssezonas testi. Ja neskaita tās attālumu līdz Anglijai, kur bāzējas lielākā daļa komandu, šī ir perfekta kompromisu trase, apvienojot dažāda ātruma līkumus ar vairākām taisnēm, kurās iespējams veikt apdzīšanu, kamēr drošības joslas ir tik platas, ka pat rupja kļūda diez vai rezultēsies ar mašīnas apskādēšanu. Papildus tam, Sakiras trase atrodas tuksneša vidū, tādēļ laiks te allaž ir silts, sauss un saulains…

Šis gads laikapstākļu ziņā gan var izspēlēt pāris jokus. Tā kā sacīkstes notiek pēcpusdienā pie mākslīgā apgaismojuma, tad uz sauli cerēt nav ko, taču šoreiz arī sausumu var izbojāt kāds negants mākonītis, turklāt tieši uz svētdienu, kad notiek sacīkstes, tiek prognozēta vislielākā lietus iespējamība. Neraugoties uz to, ka novembris strauji tuvojas izskaņai, gaisa temperatūra Bahreinā gan turēsies tikai mazliet zem +30 grādiem.

“F1LV

Pagājušais posms Turcijā daudziem skatītājiem vairāk atgādināja daiļslidošanas sacensības, nevis autosacīkstes, tādēļ arī spēku samēri bija ļoti neparedzami un lielā mērā bija atkarīgi no tā, kā katra komanda prot uzsildīt savas formulas riepas. Bahreinā asfalts nav no jauna uzliets, līdz ar to visam vajadzētu atgriezties normālajās sliedēs ar “Mercedes” braucējiem un Maksu Verstapenu rezultātu tabulas galvgalī.

Būtu naivi gaidīt, ka pēc titula izcīnīšanas Hamiltons kļūs radikāli piesardzīgāks, ļaujot Botasam pārņemt vadošās pozīcijas. Valteri gan ļoti bieži ir pietrūcis pavisam nedaudz – pāris simtdaļas kvalifikācijā, neliela aizkavēšanās startā, nelaikā veikts pitstops… Ņemot vērā, cik grūti ar “Mercedes” formulu ir sekot priekšā esošajai mašīnai, viņa atstatums līdz Hamiltonam bieži ir daudz mazāks nekā varētu šķist, taču tai pašā laikā visi panākumi, ko somu braucējs šogad guvis, drīzāk norakstāmi uz Hamiltona ķibelēm, nevis Botasa meistarību.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

Pagājušais posms Stambulā bija viens no retajiem, kurā, Verstapenam finišējot, bija sajūta, ka “Red Bull” braucējs varēja sasniegt vairāk. Tomēr pat izslīdēšana un piespiedu papildus pitstops ar no tā izrietošajām sekām riepu sildīšanā ļāva viņam noslēgt braucienu priekšā komandas biedram Aleksam Albonam, kurš pamazām izstājas no cīņas par 4. vietu kopvērtējumā.

Kurš būs labākais no pārējiem, pagaidām ir ļoti grūti paredzēt – Serhio Peress, par spīti divu posmu izlaišanai, sasniedzis 100 punktu robežu, bet viņam uz papēžiem min Šarls Leklērs un Daniels Rikjardo, kuru rezultāti tieši sezonas otrajā pusē sāk kļūt arvien spožāki – turklāt pēdējos trīs posmos Tuvajos Austrumos katra trase ir ļoti atšķirīga, līdz ar to, pārsvara iegūšana svētdien vēl nesniegs nekādas garantijas.

Grafiks: Pirelli

Kimi Raikonenam Bahreinā pieder viens no īpatnējākajiem rekordiem – somu braucējs šeit 8 reizes ir kāpis uz goda pjedestāla, taču, neraugoties uz piecām 2. vietām, Raikonens Sakiras trasē tā arī ne reizi nav uzvarējis. Protams, “Alfa Romeo” nav formula, ar kuru lauzt šo ‘lāstu’, taču Raikonena situāciju vēl vairāk apgrūtinās treniņu trūkums, jo pirmajā sesijā viņa vietā sēdīsies rezerves braucējs Roberts Kubica.

“Alfa Romeo” konkurentu vienībā “Haas”, šie būs, iespējams, trīs pēdējie F1 posmi Romēna Grožāna un Kevina Magnusena karjerās. Ja Grožāna nākotne vēl nav skaidra, tad Kevins Magnusens 2021. gadā plāno doties uz Ameriku, lai piedalītos IMSA izturības sacīkstēs “Chip Ganassi” komanda sastāvā.

V.BraucējsKomandaPunkti
1Luiss HamiltonsMercedes347
2Valteri BotassMercedes223
3Makss VerstapensRed Bull214
4Serhio PeressRacing Point125
5Daniels RikjardoRenault119
6Karloss SaincsMcLaren105
7Aleksandrs AlbonsRed Bull105
8Šarls LeklērsFerrari98
9Lando NorissMcLaren97
10Pjērs GazlīAlphaTauri75
11Lenss StrolsRacing Point75
12Estebans OkonsRenault62
13Sebastians FetelsFerrari33
14Daņila KvjatsAlphaTauri32
15Niko HulkenbergsRacing Point10
16Kimi RaikonensAlfa Romeo4
17Antonio DžiovinaciAlfa Romeo4
18Džordžs RaselsWilliams / Mercedes3
19Romēns GrožānsHaas2
20Kevins MagnusensHaas1
21Nikolā LatifiWilliams0
22Džeks EitkensWilliams0
23Pietro FitipaldiHaas0

Favorīts uz uzvaru: Luiss Hamiltons. Lai gan dažkārt šķiet, ka Hamiltons uzvar it visur, Bahreina nav vieta, kur viņam līdz šim klājies spoži. ‘Tikai’ trīs uzvaras, turklāt pērn triumfs izcīnīts pateicoties “Ferrari” tehniskajām ķibelēm Šarla Leklēra mašīnai. Tomēr tā ir pagātne. Turcijā Luiss pierādīja, ka var uzvarēt arī ar ne to ātrāko formulu, kamēr Botass un Verstapens izskatījās bezspēcīgi. Ja Hamiltonam izdosies uzvarēt atlikušajos trīs posmos, viņš atkārtos Mihaela Šūmahera un Sebastiana Fetela rekordu – 13 uzvaras vienā sezonā.

Melnais zirdziņš: Karloss Saincs. Ja sezonas sākums Sainca izpildījumā nebija tik spožs, kādu to varēja gaidīt pēc izcilās 2019. gada sezonas, tad Karloss pamazām uzņēmis apgriezienus, kopvērtējumā apdzinis komandas biedru Norisu un pēdējos posmos stabili cīnās par vērtīgiem punktiem, lai gan pati “McLaren” mašīna dažkārt nav spējīga attīstīt nepieciešamo ātrumu. Karloss turpina apliecināt, kādēļ “Ferrari” uz nākamo gadu izraudzījusies tieši viņu.

Iz vēstures lappusēm: Atšķirībā no virknes citu sezonas sākumā plānoto posmu, Bahreinas Grand Prix izdevās izvairīties no atcelšanas. Jau kopš Sakiras trases ienākšanas čempionāta kalendārā 2004. gadā, sacīkstes allaž risinājušās sezonas sākumā. 2011. gadā Bahreinai būtu jāatklāj F1 sezona, tomēr vietējie nemieri Arābu pavasara laikā, kuru laikā īpaši spilgti izpaudās šiītu un sunnītu konflikts, lika atcelt posmu pilnībā. Lēmums neaizvadīt sacīkstes marta vidū tika pieņemts tikai 3 nedēļas pirms sacensību norises.

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 27. novembris

13:00 Pirmie treniņbraucieni
17:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 28. novembris

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 29. novembris

16:10 Bahreinas Grand Prix starts