Lai gan Luiss Hamiltons izcīnīja uzvaru, Serhio Peresa dzinējs nodega 3 apļus pirms finiša un Lenss Strols sacīkstes noslēdza augšpēdus, pēc finiša uzmanības centrā bija tikai viens temats – Romēna Grožāna iespaidīgā avārija.

Romēns Grožāns pirmajā aplī lielā ātrumā ietriecās drošības joslā. Telemetrijas dati uzrāda, ka tobrīd uz sportistu iedarbojās 53G liels spēks, kas netrenētam ķermenim var izrādīties letāls.

Uzreiz pēc negadījuma Daņila Kvjats atzina: “Tas bija šausmīgs mirklis. Redzēju viņu un vispirms biju dusmīgs par tādu manevru. Nodomāju, nez ko viņš dara. Taču manas domas uzreiz mainījās, kad es spoguļos ieraudzīju ugunsgrēku. Cerēju, ka viņam viss būs kārtībā. Uzreiz man nepatika tas, ko redzu. Prieks, ka viņam viss ir kārtībā. Šis ir apliecinājums tam, ka mūsu nodarbošanās ir bīstama.”

“F1LV

Viens no pirmajiem cilvēkiem notikuma vietā bija medicīnas auto šoferis Alans van der Merve. “Nekad nebijām redzējuši tik pamatīgu ugunsgrēku. 12 gadu laikā nekad nav bijušas tik daudz liesmas trieciena rezultātā. Vajadzēja paiet kādam laikam, līdz sapratām, kas ir noticis. Esmu drošs, ka tā bija kāda sekunde, bet tā vilkās ļoti ilgi. Tad Romēns pats sāka kāpt ārā no mašīnas, kas ir apbrīnojami pēc šāda negadījuma.

Formula 1 sporta daļas vadītājs Ross Brauns paslavēja mediķu un trases darbinieku zibenīgo rīcību, tomēr norādīja, ka arī no šīs avārijas būs, ko mācīties. “Formula 1 čempionātā visiem ir šokējoši redzēt tik smagu avāriju. Mēs neesam pieraduši pie tā, piedevām ar tādām liesmām. Ir jāuzslavē FIA un komandas par paveikto darbu pēdējo gadu laikā. Mēs atceramies, cik skandaloza bija halo ieviešana. Visu cieņu Žanam Todam, kurš uzstāja uz tā ieviešanu. Bez halo sistēmas mēs šodien piedzīvotu ievērojami atšķirīgu situāciju. Jānovērtē, ka tā nosargāja barjeru, kad mašīna tai triecās cauri. Esmu drošs, ka mums vēl būs jāizpēta sīkāk situācija, lai no tās mācītos. Barjerām nevajadzētu šādi sadalīties.

Sacensību uzvarētājs Luiss Hamiltons piebilst: “Redzēt ko tādu bija šokējoši. Kad sēžos mašīnā, zinu, ka uzņemos risku un apzinos sporta veida bīstamību. Par to veicu ierakstu arī sociālajos tīklos, kamēr mums bija pauze, jo tas bija šaušalīgi. Nezinu, cik lieli gravitācijas konstanšu spēki bija trieciena mirklī, taču esmu pateicīgs, ka halo nostrādāja. Esmu pateicīgs, ka barjera nenogrieza viņam galvu vai tamlīdzīgi. Varēja beigties daudz ļaunāk.

Uzreiz pēc finiša Serhio Peresam tika vaicāts par zaudēto vietu uz pjedestāla, taču “Racing Point” braucējs novirzīja sarunas tematu: “Pēc tā kas šodien notika, jāskatās uz visu mazliet citādi. Man viens pjedestāls vairāk vai mazāk neko daudz nemaina. Šodien svarīgākais ir fakts, ka Romēns ir kopā ar mums.”

“Renault” braucējs Daniels Rikjardo akcentē citu problēmu: “Pēc avārijas atkārtojumi tika demonstrēti atkal un atkal. Tādā veidā netika respektēts Romēns, kā arī viņa un citu braucēju ģimenes. Katru reizi, kad raudzījāmies ekrānos, tur bija manāms liesmu mutulis un viņa mašīna salūzusi uz pusēm. To var parādīt rīt, nevis uzreiz pēc avārijas. Tā bija izklaide un spēles ar mūsu emocijām, kas ir diezgan pretīgi.