Aizraujošā cīņa par šī gada pasaules rallija čempiona titulu ir noslēgusies ar nu jau septiņkārtējo čempionu Sebastiena Ožjē un Džuliena Ingrasijas uzvaru gan Moncas rallijā, gan arī čempionāta kopvērtējumā.
Pēc septiņiem posmiem ir noslēgusies saraustītā un ievērojami saīsinātā “ FIA Pasaules rallija čempionāta” 2020. gada sezona. Īsā sezona rezultējās neierasti sīvā konkurencē un uz pēdējo posmu ieradās četri čempiona titula pretendenti ar Elvinu Evansu priekšgalā. Turklāt čempioni vēl jākronē bija arī visās trīs atbalsta kategorijās – WRC2, WRC3 un Junior WRC ar Mārtiņu Sesku kopvērtējuma galvgalī.
Rallijs ar vienu ātrumposmu sākās jau ceturtdien. Pielijušajā un ļoti slidenajā Moncas sacīkšu trasē uzreiz sevi pieteica Ožjē, kuram, lai sadeldētu Evansa kopvērtējuma pārsvaru, nācās riskēt un iet uz uzvaru, tomēr savu līderpozīciju zaudēja jau pirmajā no piektdienas ātrumposmiem. Tajos ļoti spēcīgi bija Sardīnijas rallija uzvarētājs Dani Sordo un soms Esapeka Lapi. Abi braucēji regulāri mainījās ar rallija līderpozīciju, taču dienu, ar vienas sekundes pārsvaru, vadībā noslēdza Sordo. Abi censoņi dienas pēdējā ātrumposmā nopelnīja arī 10 sekunžu sodu par līkloča nogriešanu, taču pozīcijas tas neietekmēja. Rallijs pāragri noslēdzās vienam no titula pretendentiem – Tjērī Noivilam. Beļģis, nogriežot līkuma iekšmalu, aizķēra betona bloku un sabojāja savu “Hyundai” spēkratu. Pēc noslāpšanas peļķē, to vairs nevarēja piestartēt un ātrumposmu nācās atbrīvot ar smago tehniku.
Sestdienas ātrumposmi norisinājās kalnu ceļos, kur apstākļi vairāk atgādināja Montekarlo ralliju, nevis Itāliju. Sev ierastākā vidē Ožjē uzsāka ofensīvu un izvirzījās vadībā. Piektdienas varonis Lapi gan nespēja noturēt formu un līdz servisam bija atkritis jau līdz piektajai vietai. Īstā drāma norisinājās pēcpusdienā, kad sāka spēcīgi snigt. Vienā līkumā smagi avarēja divas ekipāžas – Gass Grīnsmits un WRC klases debiju aizvadošais Ole Kristians Veibijs. Ātrumposms tika atcelts, jo Veibija automašīna bija nobloķējusi ceļu, taču Grīnsmita spēkrats bija pārkritis aiz barjeras. Nākamajā ātrumposmā kopvērtējuma līderis Evanss uzrādīja iespaidīgu ātrumu, taču saslīdēja vienā no līkumiem un noslīdēja no kraujas. Titula cīņa gan nebija cauri – Ožjē joprojām bija nepieciešams sadeldēt Evansa 14 punktu pārsvaru, kā arī pēdējais titula pretendents un aktuālais čempions Ots Tanaks, pakāpies uz trešo vietu, bija gatavs izmantot jebkuru konkurentu kļūdu.
Svētdiena noslēdza ralliju ar trīs ātrumposmiem Moncas trasē. Evanss startējot pēc “Rally 2” noteikumiem cerības lika uz “Power Stage” punktiem. Dažas kļūdas lika samierināties ar trešo laiku un trīs papildpunktiem. Ātrs bija Tanaks. Igaunis ar otro laiku pacēlās uz otro vietu absolūti un nobīdīja savu komandas biedru Dani Sordo. “Power Stage”, ar savu karjeras pirmo ātrumposma uzvaru, visātrāk veica japānis Takamoto Katsuta, gūstot piecus punktus. Evansa un Tanaka pūliņi tomēr nespēja apturēt Sebastienu Ožjē, kurš ar ļoti mierīgu pēdējo ātrumposmu svinēja rallija uzvaru, bet svarīgāk – savu septīto čempiona titulu, pirmo “Toyota” sastāvā. Evanss saglabā otro vietu, 8 punktus aiz Ožjē, taču Tanaks kopvērtējumā ir apsteidzis savu “Hyundai” komandas biedru Noivilu un sezonu noslēdz ar bronzu. Ražotāju ieskaitē sīvā cīņā “Hyundai” pārspēja “Toyota” vienību un ieguva otro čempionu titulu pēc kārtas.
Junioru ieskaitē latvietis Mārtiņš Sesks bija ieradies kā līderis, taču Mārtiņa sīvākais konkurents zviedrs Toms Kristensons bija izdevīgākās pozīcijās, jo pēc sliktākā rezultāta dzēšanas pārņemtu vadību (kopvērtējumā skaita 3 no 4 labākajiem posmiem). Pēc trešā titula pretendenta soma Sami Pajari avārijas, Kristensons bija līderis ar nieka 1,6 sekunžu pārsvaru pār Sesku.

Diemžēl nākamajā ātrumposmā Mārtiņš ļoti dubļainā līkumā trāpīja stabā un guva bojājumus un pārsistu riepu. Sestdiena bija jāstartē no otrās pozīcijas, taču jau pirmajā ātrumposmā bremžu defekts lika avarēt lielā ātrumā. Ekipāža tika transportēta uz vietējo slimnīcu, taču būtiskas traumas netika konstatētas. Bijušais Mārtiņa komandas biedrs Toms Kristensons kļuva par Junior WRC čempionu, bet Sesks – vicečempions!
WRC2 ieskaitē sīva cīņa starp Pontusu Tidemandu un Madsu Ostbergu. Ostbergs ieradās iedzinējos un titulam bija nepieciešama vismaz otrā vieta, taču Tidemandam vēl tiktu dzēsti punkti par sliktāko rezultātu. Sīvā cīņā par ralliju uzvaru pievienojās arī Adriens Furmo, taču piedzīvoja vieglu avāriju. Pēc vairākām pozīciju maiņām Ostbergs tomēr izcīnīja uzvaru tieši priekšā Tidemandam, izcīnot arī WRC2 čempiona titulu.
WRC 3 ieskaitē uz titulu pretendēja Jari Hutunens, Marko Bulacia un tālāk arī Kajetans Kajetanovičs. Rallija uzvaru izcīnīja Andreass Mikelsens, turklāt izcīnot arī sesto vietu absolūti. Otrais Olivers Solbergs, taču pjedastālu noslēdza Hutunens, kas somam ļāva iegūt arī čempiona titulu.