Apdzīšanu skaits 2020.gada sezonā vidēji vienā sacīkstē ir samazinājies, salīdzinot ar iepriekšējiem diviem gadiem un tam par iemeslu ir vairāki faktori.
Pēdējo četru gadu sacīkste-rekordiste apdzīšanu skaita ziņā ir Vācijas GP Hokenheimā 2019.gadā, kad kopā tika fiksētas 63 apdzīšanas. Turklāt 2018. un 2019.gadā pa sezonu bija attiecīgi 6 un 5 sacīkstes, kurās apdzīšanu skaits pārsniedza 50. Pērn tāds bija tikai viens posms – Portugālē, kur tika veiktas 58 apdzīšanas.
Kas attiecas uz vidējiem rādītājiem, kuri noteikti ir atbilstošāki, ņemot vērā samazināto sacīkšu skaitu 2020.gadā, tad 2018.gadā vienā posmā vidēji bija 32,6 apdzīšanas, bet 2019.gadā 38,9 apdzīšanas, savukārt pērn šis skaitlis samazinājās līdz 31,4 apdzīšanām. Turklāt 2020.gadā nemaz nenotika tādi posmi kā Monako un Austrālija, kur tradicionāli ir maz apdzīšanu un kuri ‘velk’ vidējo rādītāju uz leju.
Kādi ir iemesli?
Ņemot vērā, ka tehniskie noteikumi šajos gados būtiski nav mainījušies, mēs nevaram vainot tradicionālos iemeslu – sarežģīto F1 aerodinamiku. Vēl jāņem vērā, ka 2018. un 2019.gadā bija vairāk sacīkšu ar mainīgiem laika apstākļiem, kā arī vairāk dzinēju komponentu sodu, kas nereti zemās starta pozīcijās nostādīja arī ātros pilotus. Tāpat riepu ražotājam “Pirelli” iepriekšējos gados bija vairāk problēmas ar riepu strauju nodilšanu.
2020.gads neveicināja apdzīšanas arī “Mercedes” izteiktās dominantes dēļ un “Red Bull” pārliecinišās otrās vietas dēļ – cīņa starp vadošajiem pilotiem nebija un visi līderi tradicionāli bija tālu priekšā pārējiem. Tas pats attiecas uz trim vājākām komandām “Williams”, “Haas” un “Alfa Romeo” – tās faktiski nepiedalījās cīņā ar vidusešelona komandām un pilotiem.
Turklāt “Auto Motor und Sport” žurnālisti ir noskaidrojuši, ka apdzīšanu skaits bieži ir apgriezti proporcionāls boksu apmeklējumu skaitam sacīkstēs. Tas nozīmē, ka jo garāki ir sacīkšu nogriežņi, jo lielāka tendence riepām nodilt un lielāka iespējamība, ka trasē būs piloti ar atšķirīgiem ātrumiem, kas sekmēs apdzīšanas iespējas. Portugāles un Štīrijas GP bija mazākais boksu apmeklējumu skaits sezonā – attiecīgi 25 un 21 pitstops, savukārt apdzīšanu skaita ziņā šie bija dāsnākie posmi – attiecīgi 58 apdzīšanas Portugālē un 47 Štīrijā.
POSMS | Pitstopi 2020 | Apdzīš. 2020 | Pitstopi 2019 | Apdzīš. 2019 | Vid. 2017-2020 |
---|---|---|---|---|---|
Austrālija | 22 | 11 | 21 (7.0) | ||
Bahreina | 38 | 38 | 40 | 60 | 183 (45.8) |
Ķīna | 36 | 34 | 115 (38.3) | ||
Spānija | 35 | 26 | 37 | 23 | 80 (20.0) |
Monako | 23 | 2 | 13 (4.3) | ||
Azerbaidžāna | 25 | 51 | 159 (53.0) | ||
Kanāda | 22 | 33 | 79 (26.3) | ||
Austrija | 26 | 27 | 22 | 43 | 159 (31.8) |
Štīrija | 21 | 47 | |||
Francija | 23 | 27 | 84 (42.0) | ||
Lielbritānija | 22 | 19 | 29 | 26 | 135 (27.0) |
F1 70 gadi | 41 | 22 | |||
Ungārija | 45 | 26 | 24 | 34 | 92 (23.0) |
Beļģija | 20 | 29 | 24 | 59 | 151 (37.8) |
Itālija | 18 + 2 | 28 | 26 | 43 | 146 (36.5) |
Toskāna | 41 | 27 | 27 (27.0) | ||
Krievija | 24 | 29 | 24 | 30 | 91 (22.8) |
Vācija | 78 | 63 | 118 (59.0) | ||
Eifela | 33 | 34 | 34 (34.0) | ||
Singapūra | 29 | 43 | 65 (23.0) | ||
Malaizija | 37 (37.0) | ||||
Japāna | 31 | 54 | 134 (44.7) | ||
Portugāle | 25 | 58 | 58 (58.0) | ||
E. Romanja | 30 | 10 | 10 (10.0) | ||
ASV | 33 | 57 | 130 (43.3) | ||
Meksika | 27 | 40 | 105 (35.0) | ||
Brazīlija | 44 | 58 | 143 (47.7) | ||
Turcija | 38 | 40 | 40 (40.0) | ||
Šakira | 39 | 42 | 42 (42.0) | ||
Abū Dabī | 23 | 32 | 31 | 26 | 105 (26.3) |
Kopā | 519 (30.5) | 534 (31.4) | 650 (30.9) | 817 (38.9) |