Foto: Getty Images / Red Bull Content Pool

Apdzīšanu skaits 2020.gada sezonā vidēji vienā sacīkstē ir samazinājies, salīdzinot ar iepriekšējiem diviem gadiem un tam par iemeslu ir vairāki faktori.

Pēdējo četru gadu sacīkste-rekordiste apdzīšanu skaita ziņā ir Vācijas GP Hokenheimā 2019.gadā, kad kopā tika fiksētas 63 apdzīšanas. Turklāt 2018. un 2019.gadā pa sezonu bija attiecīgi 6 un 5 sacīkstes, kurās apdzīšanu skaits pārsniedza 50. Pērn tāds bija tikai viens posms – Portugālē, kur tika veiktas 58 apdzīšanas.

Kas attiecas uz vidējiem rādītājiem, kuri noteikti ir atbilstošāki, ņemot vērā samazināto sacīkšu skaitu 2020.gadā, tad 2018.gadā vienā posmā vidēji bija 32,6 apdzīšanas, bet 2019.gadā 38,9 apdzīšanas, savukārt pērn šis skaitlis samazinājās līdz 31,4 apdzīšanām. Turklāt 2020.gadā nemaz nenotika tādi posmi kā Monako un Austrālija, kur tradicionāli ir maz apdzīšanu un kuri ‘velk’ vidējo rādītāju uz leju.

“F1LV

Kādi ir iemesli?

Ņemot vērā, ka tehniskie noteikumi šajos gados būtiski nav mainījušies, mēs nevaram vainot tradicionālos iemeslu – sarežģīto F1 aerodinamiku. Vēl jāņem vērā, ka 2018. un 2019.gadā bija vairāk sacīkšu ar mainīgiem laika apstākļiem, kā arī vairāk dzinēju komponentu sodu, kas nereti zemās starta pozīcijās nostādīja arī ātros pilotus. Tāpat riepu ražotājam “Pirelli” iepriekšējos gados bija vairāk problēmas ar riepu strauju nodilšanu.

2020.gads neveicināja apdzīšanas arī “Mercedes” izteiktās dominantes dēļ un “Red Bull” pārliecinišās otrās vietas dēļ – cīņa starp vadošajiem pilotiem nebija un visi līderi tradicionāli bija tālu priekšā pārējiem. Tas pats attiecas uz trim vājākām komandām “Williams”, “Haas” un “Alfa Romeo” – tās faktiski nepiedalījās cīņā ar vidusešelona komandām un pilotiem.

Turklāt “Auto Motor und Sport” žurnālisti ir noskaidrojuši, ka apdzīšanu skaits bieži ir apgriezti proporcionāls boksu apmeklējumu skaitam sacīkstēs. Tas nozīmē, ka jo garāki ir sacīkšu nogriežņi, jo lielāka tendence riepām nodilt un lielāka iespējamība, ka trasē būs piloti ar atšķirīgiem ātrumiem, kas sekmēs apdzīšanas iespējas. Portugāles un Štīrijas GP bija mazākais boksu apmeklējumu skaits sezonā – attiecīgi 25 un 21 pitstops, savukārt apdzīšanu skaita ziņā šie bija dāsnākie posmi – attiecīgi 58 apdzīšanas Portugālē un 47 Štīrijā.

POSMS Pitstopi 2020 Apdzīš. 2020 Pitstopi 2019 Apdzīš. 2019 Vid. 2017-2020
Austrālija 22 11 21 (7.0)
Bahreina 38 38 40 60 183 (45.8)
Ķīna 36 34 115 (38.3)
Spānija 35 26 37 23 80 (20.0)
Monako 23 2 13 (4.3)
Azerbaidžāna 25 51 159 (53.0)
Kanāda 22 33 79 (26.3)
Austrija 26 27 22 43 159 (31.8)
Štīrija 21 47
Francija 23 27 84 (42.0)
Lielbritānija 22 19 29 26 135 (27.0)
F1 70 gadi 41 22
Ungārija 45 26 24 34 92 (23.0)
Beļģija 20 29 24 59 151 (37.8)
Itālija 18 + 2 28 26 43 146 (36.5)
Toskāna 41 27 27 (27.0)
Krievija 24 29 24 30 91 (22.8)
Vācija 78 63 118 (59.0)
Eifela 33 34 34 (34.0)
Singapūra 29 43 65 (23.0)
Malaizija 37 (37.0)
Japāna 31 54 134 (44.7)
Portugāle 25 58 58 (58.0)
E. Romanja 30 10 10 (10.0)
ASV 33 57 130 (43.3)
Meksika 27 40 105 (35.0)
Brazīlija 44 58 143 (47.7)
Turcija 38 40 40 (40.0)
Šakira 39 42 42 (42.0)
Abū Dabī 23 32 31 26 105 (26.3)
Kopā 519 (30.5) 534 (31.4) 650 (30.9) 817 (38.9)