Ar “Toyota” ekipāžas Sebastiena Ožjē un Džuliena Ingrasijas uzvaru noslēdzies leģendārais Montekarlo rallijs. Kā vienmēr, Alpu ceļi sagādāja daudz pārsteigumu un ļoti izaicinošus apstākļus. Franču veterāniem tā bija jau astotā uzvara Montekarlo, pārspējot Lēba septiņu uzvaru rekordu, turklāt ar jau ceturto ražotāju top klasē. Uz pjedastāla arī komandas biedrs Elvins Evanss un “Hyundai” braucējs Tjērī Noivils.

Šī brīža situācija pasaulē ieviesa korekcijas rallija grafikā. Nenotika ierastie “Shakedown” testa ātrumposmi, neļaujot komandām līdz galam aprast ar jaunajām “Pirelli” riepām. Liels izaicinājums tas bija arī Noivilam, kurš ar savu jauno stūrmani Martinu Vidagi kopā nebija veicis ne kilometru. Rallijs ar diviem ātrumposmiem iesākās jau ceturtdien un abos triumfēja 2019. gada pasaules čempions Ots Tanaks. Lielisku tempu turēja arī jaunais soms Kalle Rovanpera, dienu noslēdzot vien 3,3 sekundes aiz igauņu ekipāžas. Diemžēl jau pirmajā ātrumposmā smagu avāriju piedzīvoja “M-Sport” braucējs Tēmu Suninens. Lietainajos apstākļos soms uzrādīja iespaidīgu ātrumu un pirmspēdējā laika ņemšanas vietā bija ātrākais no visiem, taču kādā ļoti slidenā līkumā Suninena “Ford” automašīna noslīdēja no ceļa un, ar iespaidīgu kūleni, ielidoja kokos.

Piektdienas ceļi izrādījās ļoti pateicīgi “Toyota” automašīnām. Uz brīdi vadību pārņēma Rovanpera, taču ātrumposmos dominēja Ožjē. Čempionam uzvaras četros no pieciem dienas ātrumposmiem. Līdz servisa parkam francūzis bija iekrājis jau 11,3 sekunžu pārsvaru, taču pēcpusdiena iesākās ar cauru riepu, kā rezultātā pieļautas dažas kļūdas un zaudētas 34 sekundes. Par līderi kļuva Evanss, taču dienas beigās viņa pārsvars bija vien 7,4 sekundes pār Ožjē, kurš tikko atkal bija apdzinis Tanaku. Igaunim stabils sniegums dienas garumā, taču jūtams ātruma deficīts salīdzinot ar “Toyota” ekipāžām. “Hyundai” izvēlējās neveiksmīgu riepu stratēģiju Noivila un Sordo ekipāžām, tāpēc no rīta tika zaudēts daudz laika.

“F1LV

Sestdien tika aizvadīti tikai trīs ātrumposmi. Jau ar pirmo ātrumposmu savu Montekarlo meistara statusu apliecināja Ožjē, tuvāko sekotāju apsteidzot par iespaidīgām 17 sekundēm. Diemžēl riepu pārdūra Tanaks, zaudējot minūti un 20 sekundes. Igaunis ceļā bija devies ar tikai vienu rezerves riteni, tāpēc nācās turpināt uzmanīgi. Piesardzība gan neglāba un arī dienas otrajā ātrumposmā viena no riepām sāka laist gaisu. Tā kā ekipāža nespēja nokļūt līdz servisa parkam uz četrām riepām, Tanaks bija spiests izstāties no turpmākās sacensības. 10. ātrumposms, beidzot, nospēlēja par labu “Hyundai”, ieņemot pirmās trīs vietas. Noivils lika par sevi atgādināt, uzvarot ātrumposmu ar 12 sekunžu pārsvaru pār Pjēru Luī Lubē un vēl divas sekundes pār Sordo. Ceļa apstākļi strauji pasliktinājās un gan Ožjē, gan Evanss zaudēja vairāk par 40 sekundēm. “Toyota” gan atspēlējās, ieņemot pirmo trijnieku nākamajā ātrumposmā, un saglabāja pirmās divas vietas pirms noslēdzošās dienas.

Svētdiena tika aizvadīta ar četriem ātrumposmiem pa ļoti slideniem ceļiem. Ožjē turpināja dominēt, uzvarot trīs no četriem ātrumposmiem. Svētdiena ļoti spēcīga padevās Noivilam. Beļģis uzvarēja 13. ātrumposmu un daudz neatpalika arī pārējos, rezultātā apdzenot Kalli Rovanperu un atraujoties par minūti un 20 sekundēm. Rovanpera gan saņēma jau otro sodu šonedēļ, taču tas pozīciju nebūtu ietekmējis. Ožjē uzvara arī “Power Stage” un papildus pieci punkti kopvērtējumā. Zīmīgi, ka “Power Stage” top 3 vietas ieņēma “Toyota” piloti, jo no šīs sezonas papildpunkti tiek skaitīti arī ražotāju ieskaitē. Rallijs, ko aizmirst, izvērtās “M-Sport” komandai, jo vienīgais palikušais braucējs Gass Grīnsmits finišēja vientuļā devītajā vietā, zaudējot pat “WRC 2” klases uzvarētājam Andreasam Mikkelsenam. Neraugoties uz vairākām likstām, Ožjē svinēja drošu uzvaru, kas čempionam ir jau 50. karjerā, otrais Evanss, bet Noivils trešais. Solīds rallijs arī Kallem Rovanperam ceturtajā vietā, taču Tanakam jau otro gadu pēc kārtas sezona sākas ar nulle punktiem.