Lai gan Luiss Hamiltons pēdējo septiņu gadu laikā ticis pie sešiem pasaules čempiona tituliem, viņam joprojām nav līguma uz gaidāmo Formula 1 sezonu. Šķiet, ka paraksts uz papīra ir tikai formalitāte, taču reiz Luiss jau pamanījās pārsteigt visu autosporta pasauli…

Karjeras pirmās sešas sezonas Hamiltons pavadīja “McLaren” komandā, kuras rindās 2008. gadā kļuva par pasaules čempionu. Arī 2012. gadā Hamiltona uzvārds bieži bija atrodams rezultātu tabulas galvgalī, tādēļ daudzus pārsteidza viņa lēmums pievienoties vidus ešalona vienībai “Mercedes”, kas visas sezonas laikā sakrāja tikai trīs goda pjedestālus, sezonu konstruktoru kausā noslēdzot necilajā 5. vietā.

Biju kopā ar “McLaren” kopš 13 gadu vecuma. Tā bija mana ģimene – jutos droši, par mani labi rūpējās. “McLaren” komandai bija satriecoša vēsture, vairāki tituli, tā bija ļoti veiksmīga. Es jutu, ka nepalīdzu tai kaut ko radīt. Tā jau bija apbrīnota komanda ar panākumiem. Tai jau bija pati lielākā trofeju zāle. Es vēlējos doties tur, kur varu palīdzēt radīt ko īpašu,” savu lēmumu atceras Hamiltons.

Kad pievienojos šai komandai, tai nebija daudz trofeju. Tā bija uzsākusi augt un celties augšup. Tika piesaistīti arvien vairāk cilvēki. Vēlējos doties kaut kur un pārbaudīt, vai varu pielietot gadu gaitā apgūtās prasmes, pateicoties privilēģijai strādāt “McLaren” komandā, un izmantot tās, lai palīdzētu komandai tikt pie panākumiem.

Pāreja izrādījās perfekta – Hamiltons izcīnīja uzvaru Ungārijā, par 18 punktiem pieveica komandas biedru Niko Rosbergu, kurš “Mercedes” sastāvā aizvadīja ceturto sezonu, un 2013. gada sezonas kopvērtējumā palīdzēja vācu autobūves gigantam sasniegt otro vietu. Tikmēr “McLaren” braucēji Džensons Batons un Serhio Peress visa gada laikā tā arī neuzkāpa uz pjedestāla. Kopš Hamiltona aiziešanas “McLaren” tā arī vairs nav guvuši uzvaras, kamēr “Mercedes” kopš 2014. gada piedzīvojusi garāko dominanci čempionāta vēsturē.

Protams, bija brīžī, kad nodomāju: “Jēziņ, nezinu, vai vēl kādreiz uzvarēšu. Man nācās izskatīt ļoti daudz plusus un mīnusus”. Bet riska ziņā ņēmu vērā Sennas teikto. “Ja necīnies par vietu, tad vairs neesi sacīkšu braucējs.” Ja tu dzīvē neriskē, tad tu stāvi uz vietas. Varēju palikt stāvam. Atskatoties no šī brīža pozīcijām, ja būtu palicis, man vairs neizdotos kļūt par čempionu. Pēc 14 sezonām joprojām titulu būtu izcīnījis vienu reizi.

Milzīgu lomu Hamiltona pārvilināšanā uz “Mercedes” spēlēja trīskārtējais pasaules čempions Nikijs Lauda, kā arī Ross Brauns, kurš šobrīd ir Formula 1 sporta un tehniskais vadītājs. “Esmu ļoti, ļoti pateicīgs, ka spēru šādu soli. Paļāvos liktenim. Man jāpateicas Nikijam, lai viņam vieglas smiltis, un Rosam, kā arī “Mercedes” vienībai par uzticēšanos.

Kopš pievienošanās “Mercedes” komandai Hamiltons 156 sacīkšu laikā izcīnījis 74 uzvaras, kopumā uz pjedestāla kāpjot 116 reizes. Šī ir tituliem un uzvarām bagātākā braucēja un komandas sadarbība Formula 1 vēsturē.

Interesanti, ka lielākā daļa sporta totalizatoru jau šobrīd “Williams” braucēju Džordžu Raselu vērtē kā ceturto reālāko titula kandidātu (varbūtība ~1:20), kas norāda uz iespējamību, ka Hamiltonam un “Mercedes” vienībai tomēr neizdosies rast kopīgu valodu diskusijās par jauno līgumu un vieta tiks viņa tautietim.