Tradīcijām un panākumiem bagātie ekskluzīvo automašīnu ražotāji “Ferrari” paziņojuši, ka 2023. gadā ar pašu būvēto hiperauto piedalīsies pasaules izturības sacīkšu čempionātā (WEC), kura ietvaros cīnīsies arī par uzvaru Lemānas 24 stundu brauciena kopējā ieskaitē.

Pēc LMP1 kategorijas iznīkšanas, pēdējos gados WEC nespēja nodrošināt skatītājiem aizraujošas cīņas par uzvarām, jo faktiski galvgalī braukāja tikai divas “Toyota” ekipāžas. Lai uzlabotu situāciju, jau šogad LMP1 ieskaiti aizstās jaudīgie hiperauto. Ja 2021. gada sezonai bez “Toyota” pieteikušies arī “Alpine Elf Matmut” un “Glickenhaus Racing”, tad jau pavisam drīz šo klasi papildinās arī “Peugeot”, “Audi”, “Porsche”, “Acura” un nu arī “Ferrari”.

Vairāk kā 70 gadu laikā, sacenšoties trasē visā pasaulē, esam aizveduši mūsu mašīnas līdz uzvarām, izmantojot jaunākās tehnoloģijas. Inovācijas, kas dzima trasē, padara katru Maranello radīto ielas automašīnu unikālu. Ar jauno Lemānas hiperauto projektu “Ferrari” kārtējo reizi apliecina savu nodošanos autosportam un mērķtiecību kļūt par galveno motorsporta pasākumu varoņiem,” pavēstīja “Ferrari” prezidents Džons Elkans.

“F1LV

Jau iepriekš vairākkārt pavīdēja runas, ka “Ferrari” varētu izveidot hiperauto programmu, jo budžeta griestu ierobežojums Formula 1 čempionātā licis pamatīgi savilkt jostu un samazināt darbinieku skaitu itāļu vienībai, kas allaž varējusi lepoties ar vienu no treknākajiem budžetiem.

“Ferrari” ar labiem panākumiem ilgus gadus startē WEC čempionāta GTE ieskaitē, taču absolūtajā ieskaitē tā nav guvusi panākumus Lemānas 24 stundu sacīkstēs kopš uzvaru gājiena no 1960. līdz 1965. gadam, ko 1966. gadā apturēja “Ford”. Par tā laika notikumiem pat uzņemta mākslas filma “Ford v Ferrari“.