CEĻŠ UZ F1

Daži braucēji pavada F1 čempionātā garu karjeru, nekad tā īsti nenonākot uzmanības centrā. Krievs Ņikita Mazepins šai kategorijā neietilpst. Gluži pretēji, viņu var uzskatīt par vienu no visu laiku nīstākajiem debitantiem F1 apritē, uzkāpjot uz varžacīm teju visiem motorsporta faniem vēl pirms sava pirmā posma.

Miljardieru dēliem regulāri tiek uzlikts zīmogs uz sejas vēl pirms viņiem ir iespējas pierādīt sevi, taču nauda nav vienīgais apstāklis, kas piesaistījis žurnālistus Mazepina sakarā. Neilgi pēc līguma noslēgšanas ar “Haas” komandu internetā parādījās videoklips, kurā redzams kā Mazepins čamdās ap kādas jaunkundzes krūtīm. Lai gan abi bija seni draugi un tuvāko dienu laikā norādīja, ka abi savā starpā ākstījušies, prese to uzreiz nodēvēja par seksuālu uzmākšanos un rezervēja Mazepinam vietu ‘palaidņu’ sarakstā.

“F1LV

Šis gan nebija pirmais krievu sportista izgājiens, kas padarīja viņu par slikto zēnu. Pēc samērā blāvas pirmās sezonas formulu čempionātos 2015. gadā, Mazepins devās uz Eiropas F3 čempionātu un ieguva vismazāk punktus no braucējiem, kuri aizvadīja pilnu sezonu. Ungārijā pēc nesaprašanās ar konkurentu Kalumu Ailotu, Mazepins konfliktu risināja ar dūru palīdzību.

Raksturs un rezultāti gan neliedza Mazepinam saglabāt vietu “Hitech” komandā uz vēl vienu gadu. Lai gan komandas biedri Džeiks Hjūzs un Ralfs Ārons guva vairāk punktus, Mazepina rezultāti uzlabojās un sezonas kopvērtējumā viņam izdevās iespraukties labāko desmitniekā.

Par pagrieziena punktu viņa karjerā kļuva 2018. gada sezona, kuru Mazepins aizvadīja GP3 čempionātā “ART Grand Prix” komandas sastāvā, kas tobrīd bija galvas tiesu pārāka par konkurentiem. Tituls tika Mazepina komandas biedram Antuānam Ubēram, taču Ņikita izcīnīja 4 uzvaras, tiekot pie vicečempiona goda. Pie tam šoreiz Mazepinam izdevās gūt vairāk punktus kā Hjūzam, kā arī ‘vecajam draugam’ Kalumam Ailotam, kuri brauca ar identisku formulu.

Sekoja loģiska pāreja uz Formula 2 čempionātu – pēdējo soli pirms F1 sapņa piepildīšanas. Pirmā sezona Mazepina izpildījumā bija absolūta katastrofa. Kamēr komandas biedrs Niks de Vrīss izcīnīja titulu, Mazepins ar 11 punktiem palika 18. vietā. Pēc 8. vietas mājas posmā Sočos, viņam bija iespēja sprinta braucienu uzsākt no pirmās pozīcijas. Izbraucis cauri drošības joslai, Mazepins veica bezjēdzīgi agresīvu manevru, kā rezultātā tika aizskarts Džeiks Eitkenss un iespaidīgi izsists potenciālais līderis Nobuharu Macušita.

Mazepina agresīvais braukšanas stils spoži izpaudās 2020. gadā. Pēc atgriešanās “Hitech” komandā Mazepina rezultāti atkal piedzīvoja strauju augšupeju. Uzvaras Silverstonā un Mudžello ļāva pat iesaistīties cīņā par titulu, tomēr beigās nācās samierināties ar piekto vietu, izcīnot mazāk punktus kā abi atlikušie 2021. gada debitanti Miks Šūmahers un Juki Cunoda. Patiesībā, finiša līniju 1. vietā Mazepins šķērsoja arī Beļģijā, tomēr agresīvie manevri pret Cunodu rezultējās ar soda piešķiršanu krievam. Dodoties uz apbalvošanas ceremoniju, dusmīgais Mazepins notrieca parkošanās šiltīti, kas gandrīz uzgāzās mazajam Cunodam.

Naudai autosportā ir liela loma, taču nevar noliegt Mazepina talantu – viņam izdevās pieveikt komandas biedru Luku Giotto, turklāt dienās, kad Mazepinam viss iet no rokas, viņš var būt neapturams. Galvenais uzdevums būs saglabāt vēsu galvu, kas viņa gadījumā varētu būt sarežģītāk par citiem.

Foto: Haas F1 team